Heti alkuun on sanottava että ei ole oma auto, joten en tiedä sen tekniikasta juuri mitään.
Ongelmat:
-Tyhjäkäynti on todella huonoa. Käy ravistamatta mutta kierrokset laskee hiljaa (1000-300rpm noin 2 sekunnissa) jonka jälkeen kuulostaa siltä kuin joku polkaisisi äkkiä kaasun pohjaan ja kierrokset käy nopeasti jossain 2krpm paikkeilla. Käy tasaiseen pari sekuntia, ja sama homma toistuu. Kylmänä toimii joskus normaalisti, lämmettyään alkaa oireilemaan. Joskus kuulemma elää omaa elämäänsä kylmänäkin.
-Kulutusmittari huitelee jossain 20 litran ja hanskalokeron välimaastossa koko ajan, paitsi moottorijarrutuksessa tippuu nollille kuten kuuluu.
-Automaatti "ei ehkä vaihda ihan kunnolla"... En tiedä siitä sen enempää, ja voi olla että se vaan tuntuu vaihtavan huonosti kun kone ei käy kunnolla.
-Tehot kateissa.
Luultiin jo että vika löytyi, kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä olevan letkun yksi haara oli halki, eli kone sai ilmaa sieltä ja reilusti. Uusi letku siihen. Auttoi aluksi hieman, mutta nyt kone "toimii" taas kuten ennenkin.
Eräässä toisessa saksalaisessa merkissä löytyy lambdan johtojen läpivienti repsikan jalkatilasta. Siinä on liitin, jonka irroittamalla on helppo testata vaikuttaako lambda mitään.. Löytyneekö bemarista joko lambda helposta paikasta, tai jostain vielä helpommasta paikasta tuollainen liitin josta saa lambdan johdon poikki?
Kuinkas imusarja lähtee helposti irti? Takimmaisia pultteja kun ei juuri edes näe, on kaikenlaista roinaa imusarjan päällä...
Bonuskysymyksenä, meneekö vaihdelaatikolle alipaineletku tai useampi?
Nyt saisi heittää tietoja ja arvauksia niin paljon kuin keksii. Tietäisi mitä kaikkea voisi tarkistaa.
Imuvuoto?
Ilmamäärämittari?
Sähkövika?
Lambda?
Joku muu, mikä?
Ongelmat:
-Tyhjäkäynti on todella huonoa. Käy ravistamatta mutta kierrokset laskee hiljaa (1000-300rpm noin 2 sekunnissa) jonka jälkeen kuulostaa siltä kuin joku polkaisisi äkkiä kaasun pohjaan ja kierrokset käy nopeasti jossain 2krpm paikkeilla. Käy tasaiseen pari sekuntia, ja sama homma toistuu. Kylmänä toimii joskus normaalisti, lämmettyään alkaa oireilemaan. Joskus kuulemma elää omaa elämäänsä kylmänäkin.
-Kulutusmittari huitelee jossain 20 litran ja hanskalokeron välimaastossa koko ajan, paitsi moottorijarrutuksessa tippuu nollille kuten kuuluu.
-Automaatti "ei ehkä vaihda ihan kunnolla"... En tiedä siitä sen enempää, ja voi olla että se vaan tuntuu vaihtavan huonosti kun kone ei käy kunnolla.
-Tehot kateissa.
Luultiin jo että vika löytyi, kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä olevan letkun yksi haara oli halki, eli kone sai ilmaa sieltä ja reilusti. Uusi letku siihen. Auttoi aluksi hieman, mutta nyt kone "toimii" taas kuten ennenkin.
Eräässä toisessa saksalaisessa merkissä löytyy lambdan johtojen läpivienti repsikan jalkatilasta. Siinä on liitin, jonka irroittamalla on helppo testata vaikuttaako lambda mitään.. Löytyneekö bemarista joko lambda helposta paikasta, tai jostain vielä helpommasta paikasta tuollainen liitin josta saa lambdan johdon poikki?
Kuinkas imusarja lähtee helposti irti? Takimmaisia pultteja kun ei juuri edes näe, on kaikenlaista roinaa imusarjan päällä...
Bonuskysymyksenä, meneekö vaihdelaatikolle alipaineletku tai useampi?
Nyt saisi heittää tietoja ja arvauksia niin paljon kuin keksii. Tietäisi mitä kaikkea voisi tarkistaa.
Imuvuoto?
Ilmamäärämittari?
Sähkövika?
Lambda?
Joku muu, mikä?
Comment