Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 missä vika inpa arvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke_86
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 16
    • kuopio

    E36 328 missä vika inpa arvot

    Luettiin arvoja inpalla ku tyhjäkäynti katko välillä ja kulutus on aika kova.
    Vanokselta tuli vika koodia 212 vanos mekaanisesti jumissa sekä 21 vanoksen solenoidi nämä viat on korjattu on testattu että toimii myös Imm on putsattu sekä testattu että toimii. vika koodit kuitattu ja eikä tulleet enää takasin. Tyhjä käyntin katkominen hävis mutta edelleen nämä samat arvot on koholla kuin ensimmäisellä kerralla eli

    ingition timing 14.82 raja arvo 10
    Engine load 91.88 raja arvo 7
    Air use of the idle control valve 11.75 raja arvo 10.00
    Spark timing monitoring käy välillä 12.00 raja arvo 10.00
    Arvot lämpimällä koneella!
    Mistä pitäs lähtee vikaa etsimään!?
    Last edited by poke_86; 22-04-2016, 13:52.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11108
    • Oulu

    #2
    Ignition timing on ok. Load ei todellakaan pitäisi olla noin iso, mut mistä lie sit johtuu moinen :think

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • poke_86
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 16
      • kuopio

      #3
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ignition timing on ok. Load ei todellakaan pitäisi olla noin iso, mut mistä lie sit johtuu moinen :think
      Eikös toi load meinaa moottorin kuormitusta? Voisko olla mahdollista että katit on tukossa
      :think öljyä ei kyllä syö.. Mamma on kyllä vuoden tällä ajellu et et tuli tuossa pöllyytettyä kohtuuden rajoissa mut ei ollu vaikutusta. Ajossa nosti tuon engine loadin muistaakseni 250%
      Last edited by poke_86; 22-04-2016, 12:01.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11108
        • Oulu

        #4
        Originally posted by poke_86 View Post
        Eikös toi load meinaa moottorin kuormitusta? Voisko olla mahdollista että katit on tukossa
        :think öljyä ei kyllä syö.. Mamma on kyllä vuoden tällä ajellu et et tuli tuossa pöllyytettyä kohtuuden rajoissa mut ei ollu vaikutusta. Ajossa nosti tuon engine loadin muistaakseni 250%
        Aa ok, eli se ei oikeasti ole load, vaan ilmamäärä. Se on siis kunnossa. Jos kulutus on koholla ja muuta vikaa ei löydy (tulpat, imuvuodot, ei vika koodeja yms). Niin uutta maffia vaan. Ne kuluu ihan aikuisten oikeasti ja putsaamalla ei tuu kuntoon.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 992
          • Jyväskylä

          #5
          Samoja kohoneita arvoja löytyy varmaan jokaisesta e36 328.ista :think... sikäli nuo inpan raja-arvot pitää paikkansa. Omassa vaihdeltu kaikenlaista muttei imm.ää vielä...
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11108
            • Oulu

            #6
            Mutta ei ne pidä. Tyhjäkäynnin ennakkokin on karatassa 14-15 asteen tienoilla, niin sit inpassa on raja-arvo 10

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • poke_86
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 16
              • kuopio

              #7
              Pitää ens viikolla vielä ottaa imusarja pois ja vaihtaa letkut yms. Saa nähdä alkaako mitään vaikutusta olemaan :think pienoista röpeltämistä on havaittavissa kun kaasun höllää.. Onko pazi88 laittaa noista arvoista tarkempia tietoja jos sattuu olemaan?

              Comment

              • poke_86
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 16
                • kuopio

                #8
                nonii tuli purettua kaikki mahdollinen irti. bensan alipaine säätimeltä tuleva letku oli osittain halki ja pari muuta ei omasta mielestä ollu kovin napakoita kiitos motonetin letkujen! ultraääni pesuri tuli kaivettua esiin putsasin sillä sit tyhjäkäyntimoottorin, suuttimet pariin otteseen kaasuttimen puhdistus aineella sekä sähköllä auvoin suuttimia pesun aikana että paska pääsee liikkeelle samalla pullosta ainetta läpi. no suuttimien naputus hiljeni olemattomiin kaikki mahdollinen tuli samalla testattua että toimii/putsattua pesurissa. kaikki letkut,tulpat suodattimet, tiivisteet ja laturi vaihdettu. Ala väännöt on nyt todella hyvät ja muutenkin käy paljon paremmin mutta tyhjä käynnillä katkoo edelleen mikä tuli aavistuksen selvemmin esille.. imm johdon käytin tyhjäkäynnillä irti eikä mitään tapahtunu paukuttaa edelleen mut takasin laitettaessa pienoinen notkahdus kierroksissa, näin ilmeisesti pitää tehdä? inpaa pitää käyttää vielä kiinni varmaan alkaa vaihto ehdot olemaan tulpanhatuissa tai imm

                Comment

                • poke_86
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 16
                  • kuopio

                  #9
                  inpa anto nyt lamdalta vikakoodin 201 spannungshub lamdasonde 2. kuitattiin mut tuli heti takasin, uudet lamdat tilaukseen.
                  engine load huiteli edelleen 102%
                  air use of idle control valve 13.75% hieman noussut viimekerrasta..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎