Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m50 tyhjäkäynti heittelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JL1
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 105
    • Akaa

    E36 m50 tyhjäkäynti heittelee

    Nii e36 m50b25 nonvanos koneella ja tyhjäkäynti heittelee kun kone lämpenee. Kun kone lämpenee nii tyhjäkäynti seilaa hetken 500-1000 rpm välillä sit käy noin 10sekuntia normaalisti ja taas hetken seilaa ja taas käy 10sec normaalisti. Koneeseen vauhdettu: tulpat, puolat kun pari oli pimeenä, suuttimet, suutintukki koska yksi suutin oli rikki ja lambda. Kaikki letkut katottu on ehjät, imuvuotoja eiole. Missä voisi enään olla vikaa?? Kiitos jo etukäteen ja mielellää asiallisia vastauksia.
  • sonkko123
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1114
    • Kuopio

    #2
    tyhjäkäyntimoottori

    Comment

    • JL1
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 105
      • Akaa

      #3
      Originally posted by sonkko123 View Post
      tyhjäkäyntimoottori
      Ei auttanut ja kone tosiaan seisonut 4vuotta.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kun on seisonut noin pitkään niin eipäilisin, että siellä on imuvuotoja jossain. Miten imuvuodot on testattu?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JL1
          Bimmer Rookie
          • May 2015
          • 105
          • Akaa

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Kun on seisonut noin pitkään niin eipäilisin, että siellä on imuvuotoja jossain. Miten imuvuodot on testattu?
          Letkut otettu irti ja vaihdettu rikkinäiset ja hapertuneet

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by JL1 View Post
            Letkut otettu irti ja vaihdettu rikkinäiset ja hapertuneet
            Imuvuotoja voi tulla useasta paikasta, vaikka imusarjan tiivisteistä tms. Neljässä vuodessa tiivisteet ehtii kovettua, joten eivät välttämättä enää tiivistäkkään kunnolla. Savulla noita imuvuotoja voi hyvin etsiä. Toki myös suihkuttelemalla jotain palavaa kuten brakekleeneriä. Isomman vuodon osuessa kohdalle kuulee moottorin käynnistä. Pienet ei välttämättä kovin kuuluvaa eroa saa aikaan, mutta live-datasta näkee fuel trim:ssa kun osuu imuvuodon kohdalle.

            Toki se vika voi olla muuallakin, mutta nuo imuvuodot nyt on ylivoimaisesti se yleisin syy.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Boomster
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 571
              • Lohja

              #7
              Vilkase myös kaasuläpän asentotunnistin. Näkee ihan yleismittarilla pinneistä.




              Toinen on juuri mainittu tyhjäkäynnin moottori, voi hirttää kiinni. Kuuluu lotista kun heiluttaa kädessä.

              Comment

              • JL1
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 105
                • Akaa

                #8
                Jees kiitos vinkeistä auto toimii nyt hyvin. Ei ollu vuotoja paripäivää ajelin nii alko toimimaa. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16445
                  • Asikkala

                  #9
                  Niin mikä se vika oli ?

                  Comment

                  • JL1
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 105
                    • Akaa

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Niin mikä se vika oli ?
                    Siinäpä kysymys, ei ollut imuvuotoja ja nuo osat vaihtelin mitä ylhääl luettelin. Auto alkoi vain toimimaan parin päivän ajelun jälkeen. Yksi autoasentaja sanoi että moottorinohjaus ei ole tottunut olemaan kiinni että ajele muutama päivä nii tottuu olemaan kiinni ja ajelin päivän kaks nii alko toimiman normaalisti.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎