Announcement

Collapse
No announcement yet.

<-92 E36 alustan muutos uudemmaksi 0.6.92->??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Kuusamo

    <-92 E36 alustan muutos uudemmaksi 0.6.92->??

    Auto on E36 325 -92 alkuvuodesta, ja olen ostamassa siihen uudemmanmallin alustan, joka muutuu tuossa -92 loppuvuodesta.

    Eli mitkä oli nämä osat mitkä pitää vaihtaa tuolta etupäästä, että tuon uudemman alustan saa passamaan.
    X6 35d
    E30 316i M52b28 projekti
    Entiset:
    530da E61 M-Sport
    E39 Touring M-sport
    E34 525ix
    E30 2.5 24v
    525 24v E34
    530da E39 M-sport
    320d E46 Touring
    320d E46 Touring
    325 E36
    320 E30
  • ahiltune
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 747
    • Åbo

    #2
    No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

    Comment

    • Bimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 402
      • Kuusamo

      #3
      Kiitos! tuota keskustelua itsekkin etsin.



      Tuosta linkistä: Eli osat 1, 5, 6, 7, Vain pitää vaihtaa?
      Last edited by Bimmeri; 29-04-2005, 09:03.
      X6 35d
      E30 316i M52b28 projekti
      Entiset:
      530da E61 M-Sport
      E39 Touring M-sport
      E34 525ix
      E30 2.5 24v
      525 24v E34
      530da E39 M-sport
      320d E46 Touring
      320d E46 Touring
      325 E36
      320 E30

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Bimmeri
        Kiitos! tuota keskustelua itsekkin etsin.



        Tuosta linkistä: Eli osat 1, 5, 6, 7, Vain pitää vaihtaa?
        Jeps, jos siis aiot hankkia kynäjousitolpat. Mutta jos haluat uudemman alustan ja käytät edelleen normimadallusjousta/iskaria niin joudut hommaamaan osat 8 ja 9 myös. Nimittäin nuo osat lähtevät siinä samassa pompsissa pois ku otat sen vanhan laakerituen pois. Eli tämä uudempi malli on purettavissa osiin kun taas se vanhempi on semmonen yks lätty johon ympätty kaikki kiinni.

        Erot näkyy tästä:

        Comment

        • Bimmeri
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 402
          • Kuusamo

          #5
          OK, mikä merkitys näillä osilla 14 ja 16 on? niitä kait ei tarvi vaihtaa...

          X6 35d
          E30 316i M52b28 projekti
          Entiset:
          530da E61 M-Sport
          E39 Touring M-sport
          E34 525ix
          E30 2.5 24v
          525 24v E34
          530da E39 M-sport
          320d E46 Touring
          320d E46 Touring
          325 E36
          320 E30

          Comment

          • HJP
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1282
            • Helsinki

            #6
            Noniin. Lainataan vanhaa topicia ja kysytään tämmöstä:

            Kuinka erotan ulkoisesti Etuiskarit jotka valmistettu ennen 6/92 niistä, jotka on tarkoitettu tuon jälkeisiin.

            Olisi konit tarjolla yhdellä tutulla, tiedän että takaiskarit käyvät, mutta etuiskareista ei äkkiä numeroita löytynyt, joten ajattelin kysyä onko niissä suurtakin ulkonäköeroa?

            Kiitoksia tietonsa jakaville jo etukäteen.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Vanhemmissa on varressa kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnike, kun uudemmissa tätä ei ole. Iskarit ovat myös eri pituiset, mutta jos ei pääse vertaamaan, on tämän toteaminen vaikeaa.

              Comment

              • jam75
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 654
                • Tornio

                #8
                Originally posted by Hemi
                Vanhemmissa on varressa kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnike, kun uudemmissa tätä ei ole. Iskarit ovat myös eri pituiset, mutta jos ei pääse vertaamaan, on tämän toteaminen vaikeaa.
                Ei sekään nyt satavarmaa ole...

                Kallistuksenvakaimista myös ETKsta.

                320iM50 sedan/coupe, 325iM50 sedan/coupe ja 325td
                -> 10/91 22.5mm 31 35 1 138 332 (iskariin kiinnitys 31 35 1 134 582)
                10/91 -> 6/92 25.0mm 31 35 1 090 180 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
                10/91 -> matalammalla M-alustalla 25.5mm 31 35 1 090 182 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)
                6/92 -> 24.0mm 31 35 1 090 858 (alatukivarteen 31 35 1 091 764)

                Eli jos on siis ennen 10/91 niin se kiinnitys on iskariin, mutta esim kuten mulla oli 11/91 coupessa kiinnitys alatukivarteen ja uudemmassa 6/92 eteenpäin on myös alatukivarteen kiinnityksiä. Tuokin näyttää kyllä semmoselta viidakolta, että liekö tuokaan nyt ihan täysin varma tunnistuskeino?? Mie muistelisin ku omaan vaihdoin reilu parivuotta sit että siinä männän varsiosassa ois ollut erit halkasijat. Eli yläpäästä ei joko saanut laakeritukeen kiinni tai sit se oli väleä, mutta enpä muista tarkemmin :(. Näppää joku "erivuoden" penarikomppis kiinni, ruuvaa rengas irti ja tutkaile . Omasta en voi nyt tarkastaa ku se paska on Roissa laatikkoremontissa, korjauskustannukset IHAN riittävät....

                Originally posted by Bimmeri
                OK, mikä merkitys näillä osilla 14 ja 16 on? niitä kait ei tarvi vaihtaa...

                http://www.realoem.com/bmw/showpart...235&hg=31&fg=10
                Ei tarvi vaihtaa/hommata, luultavasti sulla ei edes ole noita siellä. Nuo on jotkut "rough road package"-versioon kuuluvat osat, joita on saanut tehtaalta halutessaan valita.

                Comment

                • HJP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1282
                  • Helsinki

                  #9
                  Selvä homma, pitänee katsoa jos jotkut kilkkeet tonne auton alle saisi pikapuoliin.

                  Miten, onko kellään kuvia, miltä auto näyttää esim. konin iskareilla, 40/10 tai 50/20 madalluksilla? Jotain tonne suuntaan varmaan olisi ihan hyvä madallus, nyt on m-tech alusta, takaa on ihan sopiva, edestä hieman liian korkea.

                  Auto e36 325 coupe.

                  Comment

                  • HJP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1282
                    • Helsinki

                    #10
                    Eikö kenelläkään ole kokemusta konin sporteista, tai sportkitistä e36:sessa? Itseäni kiinnostaisi tuommoinen, kun sopivaan hintaan saisi.

                    Minkälaista madallusta ehdottaisitte autoon, e36 325 coupe 3/1992, alla tällä hetkellä mtech-alusta.

                    Kuvia: http://www.btcf.fi/showcar.php?id=2953
                    Kuvia vanhoilla kesäaluilla: http://www.kaikkiauki.com/harri/bmw/index.html

                    Itse ajattelin että edestä voisi pudottaa vaikka 40mm, ja takaa 10-20mm. Takaa se on nyt jo mielestäni sopiva, eli kunhan pitää samoissa niin riittää, edestä sitten vähän enemmin maata kohti.

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #11
                      Mites, kun nyt löytyisi sopivat konin iskarit, niin käykö noihin ennen 6/92 iskareihin 6/92 jälkeen tarkoitetut jouset?

                      Kun jousiakin on älyttömän nihkeästi tarjolla tohon aikaisempaan, eibachilta löytyy joku 30/30 madallus, vogtlandilta 35/35, mutta kaikki esim. 40/20 tai 50/20 setit on 6/92 jälkeen tarkoitettuja.

                      Comment

                      • Spindre
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2012
                        • 215
                        • Kotka

                        #12
                        Nyt tarvisin pikasen vastauksen!! Mulla on 325ia joka on rekisteröity 4/91 ja ostin siihen bilsteinin iskarit ja eibachin jouset laakereilla ns.bolt on paketti kiinteellä madalluksella. Nuo osat on 8/92 autosta. Mitä kaikkea mun pitää tosta mun autosta nyt uusia että saan tuon uuden setin kiinni? Pitäis saada asennettua v-lopun aikana ettei mee leima kylmäks.. ja en viitti ruveta hommaan ennenku tiedän että mul on kaikki oikeet palikat käytössä..:think
                        Nykyinen E39 540ia Glasiegrun Shadowline. KOLAROITUNA MYYNNISSÄ
                        ex- 325ia E36 taxi
                        Ex- E39 523ia toukka ''tumma KOKO auto''
                        Ex- iso kasa kaikenlaisia kulkineita joita jotkut kutsuvat autoiksi.
                        Ex- Aprilia RSV1000R Factory -08
                        Ex-Sukisuki Gsxr-1100w -95
                        Ex- Ktm Lc-4 660

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎