Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i tukehtuu tyhjäkäynnillä, maffi irti toimii "normaalisti"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilezki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 43
    • Vantaa

    325i tukehtuu tyhjäkäynnillä, maffi irti toimii "normaalisti"

    Mikäköhän mahtaa olla pielessä, kun 325 tukehtuu tyhjäkäynnillä. Ottaa maffin irti niin pysyy käynnissä mutta kierrokset hieman korkealla. Ajaessa eroa ei juurikaan huomaa, pikkiriikkisen jää vain tehot uupumaan kovassa kiihdytyksessä. Vikakoodeja ei anna. Ainiin autossa joku lastu.

    Päästöt myös pielessä. Kaikenkaikkiaan päästöarvot:

    Tyhjäkäynnillä:

    CO% 0,02
    CO2 13,00
    HC ppm 90
    O2 2,40

    Päästöt kierroksilla

    CO% 0,40
    CO2 11,70
    HC ppm 60
    O2 3,70
    Lambda 1,200



    Kaverin samanmoisesta autosta toista maffia ja toista ecua kokeiltu. Ei vaikutusta.

    Tulpat samanmoiset kaikkialla:


    Sulakkeet katsottu yleismittarilla läpi

    Olisko tyhjäkäynti moottori tukossa tai jotain?
    Mitkä kaikki anturit lambdan lisäksi pois suljetaan kun MAFFi on irti.
    Ja olisko mahdollista saada jostain ohjearvoja kaikille antureille?

    Auttakaas miestä hädässä, rupeaa ymmärrys loppumaan tämän kanssa
    e90 320i 2007
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    O2 aika paljon ? Vuotaako putki ? Ei tosin vaikuta käyntiin.

    Comment

    • ilezki
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 43
      • Vantaa

      #3
      katsuri epäili että korkea happipitoisuus johtuu vaimentimen päädystä
      e90 320i 2007

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 460
        • Joensuu

        #4
        Eli eikö katsastusmies ole saanut mittaria kunnolla putken päähän? Omalla kohdalla ukko laitto toiseen putkeen paperitupon jottei mittari saa liikaa ilmaa.

        Comment

        • ilezki
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 43
          • Vantaa

          #5
          juurikin näin. ei saanut
          e90 320i 2007

          Comment

          • ilezki
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 43
            • Vantaa

            #6
            Noniin aikaa taas vierähtänyt, mutta vika löytyi imusarjan irroituksen yhteydessä. Tyhjäkäyntimoottorilta imuletkulle menevä letku oli katkennut. Letku vaihdettu ja toimii normaalisti.

            Vaihdoin myös lastun pois. Kävin päästöt mittaamassa, ja ei mene vieläkään läpi.

            Tälläkertaa tälläsiä arvoja:

            Tyhjäkäynnillä:

            CO% 0,78
            CO2 14,60
            HC ppm 319
            O2 0,24

            Päästöt kierroksilla

            CO% 0,08
            CO2 14,90
            HC ppm 58
            O2 0,51
            Lambda 1,022

            Mitkäs voisi olla vikana?
            e90 320i 2007

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #7
              Itsellä korkea hc arvo johtui lambdasta eikä antanut edes vikakoodia.

              Comment

              • Yazer
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 28
                • Uusikaupunki

                #8
                Käykö auto aivan tasaisesti? Itsellä kierrokset kävi pirun alhaalla välillä painaessa kytkimen pohjaan ja silloin tällöin tykkäsi nykiä pienillä kierroksilla. Myös hc oli korkea = lambda. Joskus onnistunut saamaan päästöistä läpi myös laittamalla complete fuel system cleaneria tankkiin vähän reilummin mitä suositellaan ja käynyt heittämässä 100km lenkin korkeilla kierroksilla.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎