Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 pompsahti leimalla..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torx
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 383
    • Tuusula

    E36 pompsahti leimalla..

    Hei. Koitin tässä kaivella vanhojakin juttuja asiasta, mutta yhtään viisastuneena uskallan uudella topikilla kysellä lisää.

    Autona E36 compact 1.9i -99 Mittarissa 168tmk.

    Leimassa ei mitään muuta sanomista ollut kuin yli 2000rpm. päästömittaus.

    Co-pitoisuus 2.11 (mitattu) 0.30 (sallittu)
    Hc-pitoisuus 62 / 100
    Co2-pitoisuus 13.70

    Kertooko tuo selkeästi vuotavasta pakoputkesta (epäilen, mutta kaverilla oli näin) vai imuvuodosta.?
    Luin noita ilmamassa mittari ja lambda juttuja myös mutta eipä oikein auttanut.

    Olen myös huomannut kun auton käynistää kylmänä meinaa se ensi metreillä joskus sammua.. kierokset käy alhaalla ja noisevat, mutta eivät seilaa. Kaupunki nopeudessa ehkä jonkinmoista nytkähtelevää menoa havaittavissa.. kenties kuski vaiko joku muu. Kaveri jo opasti pullotolkulla sinolia tankkiin kaatamaan mutta auto menossa kuunlopussa öljyhuoltoon niin voisi samalla katsotuttaa siellä vikakoodit/vikaa ellei nyt tässä itse löydä.

    Kiitoksia vastauksista.
    G30 530e m-sport -19.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
    -
    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
  • Ari
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 182
    • Pori

    #2
    Mulla on noita samoja oireita ja päätin vaihtaa molemmat anturit eli lambdan ja ilmamäärämittarin ku tuli tossa joskus ostettuu käytettynä mut sitten jää epävarmaksi et onko ne nyt sitten kuitenkaan ehjät....hessumobiilissa ilmamäärämittari 370e!!!! ja lambda satasen tienoilla ja bosch car servisestä molemmat noin 320e.
    Viddu! missä mun biimeri o??!! jaa tossahan se 320td
    super nopee kuminryttääjä

    Comment

    • hawkki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 458
      • Vuosaari

      #3
      eikös korkea CO viittaa rikkaalla käymiseen. Samoin korkea HC

      Jos putki vuotais niin O2 arvo ois korkeella

      Comment

      • torx
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 383
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by hawkki
        eikös korkea CO viittaa rikkaalla käymiseen. Samoin korkea HC

        Jos putki vuotais niin O2 arvo ois korkeella
        Ok, eli näinpäin. Olisko tuo sit jo lambdan vaihto edessä, kulutus tavaraa kai nekin ja kilometrejäkin jo jokunen..? Edelisessä japskissa auttoi kyllä se. Ei kyllä ajankuluksikaan niitä viitsisi vaihdella.
        G30 530e m-sport -19.
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
        -
        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Torx, et laittanut, mikä oli O2- eli happiarvo. Ilman sitä ei pakoputken vuodosta tai vuotamattomuudesta voi sanoa mitään. CO2 on täysin eri asia!

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Lanttu
            Torx, et laittanut, mikä oli O2- eli happiarvo. Ilman sitä ei pakoputken vuodosta tai vuotamattomuudesta voi sanoa mitään. CO2 on täysin eri asia!
            0 on paperissa molemissa kohdissa.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ei voi olla nolla, paitsi jos putki vuotaa ihan sairaasti.
              Ilman o2:sta on turha lähteä spekuloimaan, saatika vaihtelemaan yhtään mitään.

              Comment

              • torx
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 383
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Hemi
                Ei voi olla nolla, paitsi jos putki vuotaa ihan sairaasti.
                Ilman o2:sta on turha lähteä spekuloimaan, saatika vaihtelemaan yhtään mitään.
                No onko jättäneet mittaamatta tai jotain mut 0 siinä lukee molemissa kohtaa, sallittu 5%...
                G30 530e m-sport -19.
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                -
                Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                Comment

                • sasu
                  BTCF Member
                  • Feb 2003
                  • 135
                  • Tuusula

                  #9
                  vikakoodien lukeminen on varmasti paikallaan.


                  Ennen katsastusta vaihdoin tulpat ja tarkastin vielä ettei imu puolella ole vuotoja, auto välillä röpötti välillä kävi nätisti.

                  Katsastuksessa oli HC 120, ja vika koodi antoi sytytyskatkos/ sylinteri ?.
                  Muut arvot olivat kylläkin sallituissa rajoissa.

                  ? siitä syystä kun on vuosimallia 1991 niin ei osaa antaa sylinterin numeroa.

                  Puolat vaihdettu, ja nykimiset loppuivat. Tänään taas päästömittariin.
                  Last edited by sasu; 04-05-2005, 10:01.
                  Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                  Comment

                  • J-Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 835
                    • There's a place in the North, far far away

                    #10
                    eikös se anna korkeaa HC-pitoisuutta kylmällä katilla? itselläkin inssi polki aika pitkään kaasua ennenkuin rupesi arvo tippumaan alas...siis kylmällä katilla n.120 ja lämpöisellä <30

                    Comment

                    • sasu
                      BTCF Member
                      • Feb 2003
                      • 135
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by sasu

                      Puolat vaihdettu, ja nykimiset loppuivat. Tänään taas päästömittariin.

                      No nyt oli kylmäauto ja HC alle 50. Eli ei puolien vaihtaminen aivan hukkaan mennyt.

                      kokeiltiin ihan tarkoituksella kylmällä autolla mitata että jos katsastus setä haluaa tarkistaa, nii ei tarvi käydä taas ensin ajaa autoo puna hehkuiseksi.
                      Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎