Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sopiiko e36 318 -perä saman vuosimallin 318i-malliin?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KatariinaMattila
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 13
    • Padasjoki

Sopiiko e36 318 -perä saman vuosimallin 318i-malliin?

En tiedä onko tää tyhmä kysymys, mut kysyn koska oon tyttö enkä tajua

Tilasin siis netistä 318 perän ja mulla itellä 318i auto ja aloin miettii käyköhän se mun autoo?
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

Originally posted by KatariinaMattila View Post
    En tiedä onko tää tyhmä kysymys, mut kysyn koska oon tyttö enkä tajua

Tilasin siis netistä 318 perän ja mulla itellä 318i auto ja aloin miettii käyköhän se mun autoo?
    E36 korimallia ei ole saanu kaasarilla, ei oo olemassa 318 mallimerkintää. Pelkästään 318i, eli ruiskutekniikalla.

318i :tä taas on saanu ainakin M40b18 moottorilla, alkupään e36 ja loppupäässä taitaa olla m43b18, joku muu voi korjata jos oon väärässä. Noissa voi olla eri perämurikka

Laita rekkari tai vuosimalli niin kanssaharrastajat tietää tarkemmin mistä pelistä on kyse
    Last edited by janne30; 12-07-2016, 13:30.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic

1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

Comment

• KatariinaMattila
      Newbiemmer
      • Jul 2016
      • 13
      • Padasjoki

Originally posted by janne30 View Post
      E36 korimallia ei ole saanu kaasarilla, ei oo olemassa 318 mallimerkintää. Pelkästään 318i, eli ruiskutekniikalla.

318i :tä taas on saanu ainakin M40b18 moottorilla, alkupään e36 ja loppupäässä taitaa olla m43b18, joku muu voi korjata jos oon väärässä. Noissa voi olla eri perämurikka

Laita rekkari tai vuosimalli niin kanssaharrastajat tietää tarkemmin mistä pelistä on kyse
      Kiitos, oon taas vähän viisaampi

Tässä tää murikka minkä tilasin http://www.tori.fi/keski-suomi/Bmw_3...a_27092818.htm

Ja mun auton rekkari SRG-359. -93 vuosimallia siis.

Comment

• bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

Eiköhän vaan käy. Isolohkoissa ( ) sitten eri perä.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

Comment

• KatariinaMattila
          Newbiemmer
          • Jul 2016
          • 13
          • Padasjoki

Originally posted by bmw323it View Post
          Eiköhän vaan käy. Isolohkoissa ( ) sitten eri perä.
          Hyvä, toivotaan!

Isolohkoissa....(?? :think)

Comment

• BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

Aika pitkälle näyttäis olevan sama http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...040&series=E36

Sitten on vielä ainakin 318is sekä loppupään autot joissa ASC+T.
            Eli pienellä tuurilla on oikein.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

Comment

• Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

sama typ 168 perä kaikki M40, M42, M43 ja M44 koneiset sekä korimallit sedan, avo, farkku ja coupe.. ei väliä onko manuaali vai automaatti.

Eri perä jos on juurikin tuos ASC+T.. 318is on saanut myös ilman asc+t joten sen perä käy myös jos tuo varuste puuttuu.

Isolohkolla tarkoitettiin tässä yhteydessä ilmeisesti kutoskoneisia :think
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

Comment

• truibeli
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 188
                • btcf

Kiitos, oon taas vähän viisaampi

Tässä tää murikka minkä tilasin http://www.tori.fi/keski-suomi/Bmw_3...a_27092818.htm

Ja mun auton rekkari SRG-359. -93 vuosimallia siis.
                Elä mee nui palio maksaa tuosta perästä..toimivia saa ihan 5 kympilläkin kyllä
                Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

Comment

• jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

M40 koneisessa 318i:ssä on 3,45 välitys, m43 koneisessa 3,38 ja automaateissa 4,44 joten automaatin perää ei passaa laittaa kovan lootan kaveriksi. Myös 320i:ssä on ko. typ 168 perä 3,45 välityksellä joten myös se käy kysyjän autoon suoraan.

Eli kaikki 316i-320i perät pl. automaatin jatkona olleet käy joten naapuripitäjän neito on tilannut ihan oikean perän, vähän kallis tosin kuten mainittu mutta jos 50 €:llä löytää tuollaisen niin kannattaa ostaa varuiksi varastoon.

Comment

• truibeli
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 188
                    • btcf

Originally posted by jr66 View Post
                    M40 koneisessa 318i:ssä on 3,45 välitys, m43 koneisessa 3,38 ja automaateissa 4,44 joten automaatin perää ei passaa laittaa kovan lootan kaveriksi. Myös 320i:ssä on ko. typ 168 perä 3,45 välityksellä joten myös se käy kysyjän autoon suoraan.

Eli kaikki 316i-320i perät pl. automaatin jatkona olleet käy joten naapuripitäjän neito on tilannut ihan oikean perän, vähän kallis tosin kuten mainittu mutta jos 50 €:llä löytää tuollaisen niin kannattaa ostaa varuiksi varastoon.
                    Hyvä että tuli tarkka selevennys! Ja on osteltu monetkin tuohon 50euron hintaan..
                    Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

Comment

• KatariinaMattila
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 13
                      • Padasjoki

Kiitos paljon kaikille! Positiivinen kokemus jo heti alkuunsa tää foorumi, luotan kyllä tulevaisuudessakin teidän tietoon kun seuraavat ongelmat ilmenee... Nyt vaan odottelemaan murikan saapumista ja ilmeisesti saa olla aika luottavaisin mielin että se sopii

Comment

• jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

Kiitos paljon kaikille! Positiivinen kokemus jo heti alkuunsa tää foorumi, luotan kyllä tulevaisuudessakin teidän tietoon kun seuraavat ongelmat ilmenee... Nyt vaan odottelemaan murikan saapumista ja ilmeisesti saa olla aika luottavaisin mielin että se sopii
                        Sopii jos paketista löytyy sama perä mikä on kuvassa.

Comment

• KatariinaMattila
                          Newbiemmer
                          • Jul 2016
                          • 13
                          • Padasjoki

Originally posted by jr66 View Post
                          Sopii jos paketista löytyy sama perä mikä on kuvassa.
                          Saan olla kyllä sit ylpee itestäni jos laakista löysin oikeen! 😂

Kysynpä tähän samaan syssyyn tämmöstä juttua mikä on aika yleinen vika kai ollu muutenkin samantyyppisissä bemareissa. Elikkä siis yleensä kosteella kelillä taikka just sen jälkee ku oon pessy auton, syttyy automaattivaihteiston vikavalo palamaan (hammasratas minkä keskellä huutomerkki). Joskus ei vaikuta ajoon mitenkään, mutta joskus rajottaa. Vika lähtee kun sammuttaa auton hetkeks. Tota ei tapahdu usein, mutta jännästi yleensä just sillon ku auto on jotenkin kastunu? Käytän myös aika paljon käsijarrua ja se merkkivalo tulee joskus myös silloin ku oon jonkun aikaa parkissa auto käynnissä käsijarru päällä?

Comment

• bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1827
                            • N/A

Hammasratasvalon käyttäytyminen kuulostaa joltain kosketus- tai anturihäiriöltä, jos se kerran korjautuu virrat pois käyttämällä. Viisaammat kertoo varmasti lisää.
                            Last edited by bmw323it; 13-07-2016, 11:12.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

Comment

• KatariinaMattila
                              Newbiemmer
                              • Jul 2016
                              • 13
                              • Padasjoki

Originally posted by bmw323it View Post
                              Hammasratasvalon käyttäytyminen kuulostaa joltain kosketus- tai anturihäiriöltä, jos se kerran korjautuu virrat pois käyttämällä. Viisaammat kertoo varmasti lisää.

Tuo käsijarrun merkkivalo herättää lisäkysymyksiä: Oletko varma että kyseessä on nimenomaan käsijarrun valo? Eikä jarrupalojen tai -nesteen varoitusvalo? Käsijarrun valohan on varsin yksinkertainen kapistus: Kahva nostettuna vähänkin sytyttää valon. Jos kyseessä on todellakin tämä valo, niin itse tutkisin ensimmäiseksi katkaisijan. Muut jarruihin liittyvät valot syttyvät jarrunesteen vähyydestä tai jarrupalojen kuluneisuudesta, tai kyseisten antureiden vioittumisesta, tai kosketushäiriöstä.
                              Oho selitin vähän epäselvästi, tuo tulee siis tuo automaattivaihteiston merkkivalo sillon ku oon käsijarru päällä pidemmän aikaa parkissa.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎