Tarina on pitkä, yritän tiivistää. Ota olut.
Kohde vm97 316i compact, EWS II, ajeltu 160tkm.
-Eletään vuoden 2015 huhtikuuta
-Auto seisonut 4vuotta autokatoksessa jonne jätetty täysin ehjänä
-Kun laittaa akunkengän kiinni alkaa tehdashäly huutaa, vänkärin vilkku palaa jatkuvalla syötöllä, mittaristossa hyvin epämääristä toimintaa.
-Ostettu virtalukonpohja (sen huuruisen perjantain paras arvaus), ei vaikutusta
-Autoon 3kpl avaimia ja huoltoavain, ei vaikutusta
-Kansainvälisten forumeiden selaamista, päädytty että syyllinen on ajonesto
-Soiteltu forumin tietäjille, puhelut/viestit lyhyitä, ketään ei kiinnosta
-Auto hinattu Rahulle, ei saatu tietokoneella yhteyttä ecuun, 5minuutin vierailun jälkeen tietämys loppuu
-Auto hinataan Bemu Oy.lle. Henkka pienellä panostuksella pitää autoa itsellään 7kuukauden ajan. Lopputuloksena ettei mitään tietoa viasta, tosin airbagin yksikkö jalkatilassa ja takapenkki irti. Todennut kuulemma kaikki boksit ehjiksi käyttämällä ne yksikerrallaan irti.
-Auto hinataan takaisin autokatokseen.
-Tehdashälytin kaikkine rippeineen poistetaan, ei vaikutusta.
-Ews purkkiin startin hyppylanka -> iloisesti pyörittää
-Vuoden 2016 huhtikuu
-Edelleen vänkärin vilkku syttyy heti palamaan, mittaristossa taustavalot sekaisin ja polttoainemittari ei toimi, muuten mittaristo ok.
-Allekirjoittanut käynyt sulake/releboksilta eculle piuhat läpi sekä kevyellä purkamisella myös kaiken hanskalokeron taakse tulevan. Kaikki erittäin hyvännäköistä, ei hapettumia tmv missään.
-Päädytty mustaanmagiaan ja tilattu kiinasta EWS immo chip... Eihän sekään kykene mihinkään ilman tietskaria. K-line pimeänä
Nyt alko kesäloma niin voisi taas jonkun tunnin tuohon tuhrata, ehdotuksia mistä aloittaa? Varmaan päällisin kysymys tosiaan on että miksei 20pin töpselistä kukaan saa mitään irti vai eikä taidot riitä.
Itselläni on Inpa ollut vikakoodien luvussa, muuten en osaa sitä käyttää. Sen tosin pystyn toteamaan että ei tunnista autoa. Löytyy myös kiinan AutoComi ja sillä jopa jotain liikettä näkeekin (kuten kaasupolkimen tunnistin yms), eli ei se ihan pimeänä ole.
Auton arvoon nähden jo nämä em tapahtumat maksaneet enemmän kuin toimiva auto joten autosähkökorjaamolle en viitsi viedä koska sielä BMW tiedot vähäisiä. Ammattimies Böntti ei liikennöi Uudenmaan alueella enkä tampereelle jaksa hinata.
Kohde vm97 316i compact, EWS II, ajeltu 160tkm.
-Eletään vuoden 2015 huhtikuuta
-Auto seisonut 4vuotta autokatoksessa jonne jätetty täysin ehjänä
-Kun laittaa akunkengän kiinni alkaa tehdashäly huutaa, vänkärin vilkku palaa jatkuvalla syötöllä, mittaristossa hyvin epämääristä toimintaa.
-Ostettu virtalukonpohja (sen huuruisen perjantain paras arvaus), ei vaikutusta
-Autoon 3kpl avaimia ja huoltoavain, ei vaikutusta
-Kansainvälisten forumeiden selaamista, päädytty että syyllinen on ajonesto
-Soiteltu forumin tietäjille, puhelut/viestit lyhyitä, ketään ei kiinnosta
-Auto hinattu Rahulle, ei saatu tietokoneella yhteyttä ecuun, 5minuutin vierailun jälkeen tietämys loppuu
-Auto hinataan Bemu Oy.lle. Henkka pienellä panostuksella pitää autoa itsellään 7kuukauden ajan. Lopputuloksena ettei mitään tietoa viasta, tosin airbagin yksikkö jalkatilassa ja takapenkki irti. Todennut kuulemma kaikki boksit ehjiksi käyttämällä ne yksikerrallaan irti.
-Auto hinataan takaisin autokatokseen.
-Tehdashälytin kaikkine rippeineen poistetaan, ei vaikutusta.
-Ews purkkiin startin hyppylanka -> iloisesti pyörittää
-Vuoden 2016 huhtikuu
-Edelleen vänkärin vilkku syttyy heti palamaan, mittaristossa taustavalot sekaisin ja polttoainemittari ei toimi, muuten mittaristo ok.
-Allekirjoittanut käynyt sulake/releboksilta eculle piuhat läpi sekä kevyellä purkamisella myös kaiken hanskalokeron taakse tulevan. Kaikki erittäin hyvännäköistä, ei hapettumia tmv missään.
-Päädytty mustaanmagiaan ja tilattu kiinasta EWS immo chip... Eihän sekään kykene mihinkään ilman tietskaria. K-line pimeänä
Nyt alko kesäloma niin voisi taas jonkun tunnin tuohon tuhrata, ehdotuksia mistä aloittaa? Varmaan päällisin kysymys tosiaan on että miksei 20pin töpselistä kukaan saa mitään irti vai eikä taidot riitä.
Itselläni on Inpa ollut vikakoodien luvussa, muuten en osaa sitä käyttää. Sen tosin pystyn toteamaan että ei tunnista autoa. Löytyy myös kiinan AutoComi ja sillä jopa jotain liikettä näkeekin (kuten kaasupolkimen tunnistin yms), eli ei se ihan pimeänä ole.
Auton arvoon nähden jo nämä em tapahtumat maksaneet enemmän kuin toimiva auto joten autosähkökorjaamolle en viitsi viedä koska sielä BMW tiedot vähäisiä. Ammattimies Böntti ei liikennöi Uudenmaan alueella enkä tampereelle jaksa hinata.
Comment