Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikuinen EWS II ongelma / sähkövika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • powder
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 105
    • Tuusula

    Ikuinen EWS II ongelma / sähkövika

    Tarina on pitkä, yritän tiivistää. Ota olut.

    Kohde vm97 316i compact, EWS II, ajeltu 160tkm.

    -Eletään vuoden 2015 huhtikuuta
    -Auto seisonut 4vuotta autokatoksessa jonne jätetty täysin ehjänä
    -Kun laittaa akunkengän kiinni alkaa tehdashäly huutaa, vänkärin vilkku palaa jatkuvalla syötöllä, mittaristossa hyvin epämääristä toimintaa.
    -Ostettu virtalukonpohja (sen huuruisen perjantain paras arvaus), ei vaikutusta
    -Autoon 3kpl avaimia ja huoltoavain, ei vaikutusta
    -Kansainvälisten forumeiden selaamista, päädytty että syyllinen on ajonesto
    -Soiteltu forumin tietäjille, puhelut/viestit lyhyitä, ketään ei kiinnosta
    -Auto hinattu Rahulle, ei saatu tietokoneella yhteyttä ecuun, 5minuutin vierailun jälkeen tietämys loppuu
    -Auto hinataan Bemu Oy.lle. Henkka pienellä panostuksella pitää autoa itsellään 7kuukauden ajan. Lopputuloksena ettei mitään tietoa viasta, tosin airbagin yksikkö jalkatilassa ja takapenkki irti. Todennut kuulemma kaikki boksit ehjiksi käyttämällä ne yksikerrallaan irti.
    -Auto hinataan takaisin autokatokseen.
    -Tehdashälytin kaikkine rippeineen poistetaan, ei vaikutusta.
    -Ews purkkiin startin hyppylanka -> iloisesti pyörittää
    -Vuoden 2016 huhtikuu
    -Edelleen vänkärin vilkku syttyy heti palamaan, mittaristossa taustavalot sekaisin ja polttoainemittari ei toimi, muuten mittaristo ok.
    -Allekirjoittanut käynyt sulake/releboksilta eculle piuhat läpi sekä kevyellä purkamisella myös kaiken hanskalokeron taakse tulevan. Kaikki erittäin hyvännäköistä, ei hapettumia tmv missään.
    -Päädytty mustaanmagiaan ja tilattu kiinasta EWS immo chip... Eihän sekään kykene mihinkään ilman tietskaria. K-line pimeänä

    Nyt alko kesäloma niin voisi taas jonkun tunnin tuohon tuhrata, ehdotuksia mistä aloittaa? Varmaan päällisin kysymys tosiaan on että miksei 20pin töpselistä kukaan saa mitään irti vai eikä taidot riitä.

    Itselläni on Inpa ollut vikakoodien luvussa, muuten en osaa sitä käyttää. Sen tosin pystyn toteamaan että ei tunnista autoa. Löytyy myös kiinan AutoComi ja sillä jopa jotain liikettä näkeekin (kuten kaasupolkimen tunnistin yms), eli ei se ihan pimeänä ole.

    Auton arvoon nähden jo nämä em tapahtumat maksaneet enemmän kuin toimiva auto joten autosähkökorjaamolle en viitsi viedä koska sielä BMW tiedot vähäisiä. Ammattimies Böntti ei liikennöi Uudenmaan alueella enkä tampereelle jaksa hinata.
    Nyt:
    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
    E38 725tdsA vm96, käyttis
    E36 316i vm98, latolöytö
    HD Spora 883/1200 vm91

    EX:
    E39 525tdsA
    E36 320
    MB w210 220d
    MB w210 270cdi
    MB w201 Avatgarde azzurro
    MB w124 300d
    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Tuskin ews on yksin syyllinen kun mittaristokin temppuilee ja vilkku palaa jne?
    Kaikki maadoitukset ja liittimet käyty kunnolla läpi? Kun kerran pitkään seisonut.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • powder
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 105
      • Tuusula

      #3
      No ainakin on yritetty käydä.

      Nyt kun tässä näpräilen inpaa niin tulee ifh-3000 erroria, sen jälkeen control unit not found, error ecu unknown statusbyte.. Näyttää kyllä mustat täpät että virtaa tulee.

      Tuo poppakonstikiinasta ilmoittaa että no echo fron k-line

      Ainakin diagnostiikkaporttiin tulee virta, maa toimii, 17reikään tulee 8volttia ja 20reikään tulee joitain millivoltteja. Mitähän näihin pitäisi tulla?

      Edit: Ja joku kaasuläpälle tuleva anturi alkaa heti päristä ja kuumenee kun laittaa virrat päälle
      Last edited by powder; 06-08-2016, 16:41.
      Nyt:
      MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
      E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
      E38 725tdsA vm96, käyttis
      E36 316i vm98, latolöytö
      HD Spora 883/1200 vm91

      EX:
      E39 525tdsA
      E36 320
      MB w210 220d
      MB w210 270cdi
      MB w201 Avatgarde azzurro
      MB w124 300d
      +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #4
        Onko dme tutkittu? Mulla ainakin compactissa kärventy ja aiheutti mitä ihmeempiä vikoja.. välillä oli hälytin päällä, välillä kaikki virrat hävis, ei käyny välillä kuin kytkin pohjassa jne. Heti kun takakannen aukas niin jumalaton palaneen käry..

        Aa olihan tuolla että testattu Bemulla mutta käyttäsin silti vielä irti jos ei ole aukastu ja edes päällisin puolin kattoa vielä varmuudeks, mulla oli ihan musta piirilevy esim
        Last edited by jukkae; 06-08-2016, 18:53. Reason: ...

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #5
          Tarkemmin tuntematta, mutta ostaa valmis johtosarja ja purkit ehjäksi todetusta, käyvästä purkuautosta. Järkeä kustannusten kannalta, tuskin

          Comment

          • powder
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 105
            • Tuusula

            #6
            Ecu on minunkin toimesta kaivettu esille ja ulkoisesti kun uusi, ei mitään kosteutta, pullistumia tmv.

            Se ihmetyttääkin että kun ehjänä kuitenkin pihaan jätetty ja jokainen tähän mennessä löydetty piuhanpätkä ja ohjainpurkki ovat kun paketista vedettyjä.

            Muuten olis hyvä talviauto jos vaan toimis. Pienet kilsat (jotka pitää paikkansa), ei mitään varusteita kuin lohkolämmitin, ja compactihan menee nätisti lintassa. Pelleiltään melkein tehtaan vahassa.. Oikein sylettää jos tämän joutuu romikselle nakkaamaan. Meille kun tämä velipojalle ostettiin muistaakseni vuonna 2005 niin maksoi 10tonnia ja oli nurkka-ajossa jonkun aikaa kunnes jäi tarpeettomana seisomaan.
            Nyt:
            MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
            E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
            E38 725tdsA vm96, käyttis
            E36 316i vm98, latolöytö
            HD Spora 883/1200 vm91

            EX:
            E39 525tdsA
            E36 320
            MB w210 220d
            MB w210 270cdi
            MB w201 Avatgarde azzurro
            MB w124 300d
            +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              #7
              Originally posted by powder View Post
              Ecu on minunkin toimesta kaivettu esille ja ulkoisesti kun uusi, ei mitään kosteutta, pullistumia tmv.
              Ok, ei sitä mullakaan ulkoa huomannut/haistanut, vasta kun avas niin hais ihan niinku ois savustettu kalaa siellä sisällä.

              Comment

              • kama
                BTCF Member
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                #8
                Ihan arpapeliähän tuo etänä on availla, mutta tarkista nyt ainakin koneen maadoitus.
                Sitten voisi irroitella kaikki boxit mitä ei välttämättä tarvita käynnistyksessä (mittaristo, abs, airbag jne).
                Jos auto ei starttaa ilman hyppylankaa niin tutki kaikki EWS:lle tulevan signaalit. Jos starttaa niin katso skoopilla liikkuuko ews-signaali ews-boxin ja ecun välillä jne.

                Tuolta löytyy ewsII lohkokaavio:
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  Eikö tuosta ews kannata ohittaa tuollaisesta niin säästyy pään raapiminen?
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • powder
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 105
                    • Tuusula

                    #10
                    Niin ecu on siis myöskin avattu ja todettu päällisinpuolin olevan kunnossa.

                    Oisko supparilla vinkkiä vaikka YV:llä miten ews 2 ohitetaan? Kun kaiken perustana eikö kuitenkin ole pääsy diagnostiikkaan käsiksi.
                    Nyt:
                    MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                    E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                    E38 725tdsA vm96, käyttis
                    E36 316i vm98, latolöytö
                    HD Spora 883/1200 vm91

                    EX:
                    E39 525tdsA
                    E36 320
                    MB w210 220d
                    MB w210 270cdi
                    MB w201 Avatgarde azzurro
                    MB w124 300d
                    +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      #11
                      Purkki pitää saada pöydälle.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Pekka_L
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 97
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by powder View Post
                        Niin ecu on siis myöskin avattu ja todettu päällisinpuolin olevan kunnossa.

                        Oisko supparilla vinkkiä vaikka YV:llä miten ews 2 ohitetaan? Kun kaiken perustana eikö kuitenkin ole pääsy diagnostiikkaan käsiksi.
                        Mulla oisi tuusulassa ehjä dme, jos löydät jonkun koodaamaan siitä ews:än pois?

                        Comment

                        • aaape
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 617
                          • Muaninka

                          #13
                          Onko dme releet tai kaikki muutkin releet katsottu että varmasti toimii? Itsellä dme:n rele pimeni yhdestä autosta ja siinä mittaristo eli aivan omaa elämää kiekkamittari pomppi jne. Releen vaiholla ongelma loppu samalla loppui yhteys ongelmat tietokoneen ja dme:n välillä
                          e36 328i turbo (95)
                          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                          e30 316 (m30)(87) projekti

                          EX.
                          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                          Comment

                          • Mica
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 689
                            • Häme

                            #14
                            Mihinkäs toimintoihin ews näissä vaikuttaa? Auto on -97 M3.

                            Yritin omaa autoa herätellä vuosien seisomisen jälkeen orkkis eculla, huonoin tuloksin.
                            Bensapumput ei pyöri, kipinä hukassa ja tulpat pysyy kuivina vaikka pumput laitoin hyppylangalla pyörimään.
                            Startilla pyörii, mutta muuta ei tapahdu.

                            Ecu on ollut lämpimissä sisätiloissa ilman sähkoä ehkä jonkun 7 vuotta.
                            e36 M3 -97 "katukilpuri"
                            e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                            Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎