Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 kytkin mistä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n9500
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 180

    E36 M3 kytkin mistä ?

    Nyt meni kytkin omasta pelistä... ajattelin laittaa sit siihen sen M:n kytkimen jos se kestäisi vähän paremmin. mistä saisi M3:sen kytkinpaketin? löytyiskö jonkun muun kuin BMW tekemää kytkintä ? kuulin et toi M3:sen kytkin käy ihan suoraan tohon 325:een, pitääkö paikkansa ?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9986
    • KVLA

    #2
    Originally posted by n9500
    Nyt meni kytkin omasta pelistä... ajattelin laittaa sit siihen sen M:n kytkimen jos se kestäisi vähän paremmin. mistä saisi M3:sen kytkinpaketin? löytyiskö jonkun muun kuin BMW tekemää kytkintä ? kuulin et toi M3:sen kytkin käy ihan suoraan tohon 325:een, pitääkö paikkansa ?
    Tekeekö BMW:kin kytkimiä?Olen luullut,että Bemarillekin tulee kytkimet alihankkijoilta.Kuten Luc tai Sachs.Niitä vaan varaosaliikkeistä kyselemään.Käypäisyydestä ei minulla ole tietoa.
    Last edited by Heguli 31; 08-05-2005, 10:22.

    Comment

    • Northstar
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 745
      • Järvenpää

      #3
      Joo, Sachsilta löytyy mm. kytkin, saanee kaikista kunnon varaosakaupoista tilaamalla.

      Laitetaan samaan threadiin oma kyssäri. Mitäs tuommoiseen kytkinpakettiin kuuluu, eikös siihen kuulu se kytkinasetelma, painelaakeri mitä muuta? Mikäköhän on kun nelosella hiljaa ajaessa 2500-3000rpm välissä 4. vaihteella joku vinkuu (vähän niinkuin painelaakeri mutta haljaisemmin)? Mikä se voisi olla? Nyt ollaan katseltu ja se voisi kyllä olla yksi stanan hihnakin mutta miten se olevinaan "vinkuu" vain nelosella? Kärryyn on siis vaihdettu n. 10-15tkm sitten koko kytkinhässäkkä, sen takia tuntuu epätodennäköiseltä, että se olisi se painelaakeri. 200SX:ä aikoinaan kyllä se painelaakeri piti meteliä ja siinä se tosiaan oli se painelaakeri.
      Mutta ideoita? Tapiolan Essolta ne sanoi, että tuohan on ihan normaalia, että tuo on muka vielä hiljainen. Mutta kun stana, ei e46 mitään ääntä pidä, eikä tuokaan muilla vaihteilla. Eli mitä voisi katsoa siitä itse, ideoita?
      sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9986
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Northstar
        Joo, Sachsilta löytyy mm. kytkin, saanee kaikista kunnon varaosakaupoista tilaamalla.

        Laitetaan samaan threadiin oma kyssäri. Mitäs tuommoiseen kytkinpakettiin kuuluu, eikös siihen kuulu se kytkinasetelma, painelaakeri mitä muuta? Mikäköhän on kun nelosella hiljaa ajaessa 2500-3000rpm välissä 4. vaihteella joku vinkuu (vähän niinkuin painelaakeri mutta haljaisemmin)? Mikä se voisi olla? Nyt ollaan katseltu ja se voisi kyllä olla yksi stanan hihnakin mutta miten se olevinaan "vinkuu" vain nelosella? Kärryyn on siis vaihdettu n. 10-15tkm sitten koko kytkinhässäkkä, sen takia tuntuu epätodennäköiseltä, että se olisi se painelaakeri. 200SX:ä aikoinaan kyllä se painelaakeri piti meteliä ja siinä se tosiaan oli se painelaakeri.
        Mutta ideoita? Tapiolan Essolta ne sanoi, että tuohan on ihan normaalia, että tuo on muka vielä hiljainen. Mutta kun stana, ei e46 mitään ääntä pidä, eikä tuokaan muilla vaihteilla. Eli mitä voisi katsoa siitä itse, ideoita?
        Painelaakeri ei pidä ääntä kytkinpolkimen ollessa ylhäällä.Tällöin painelaakeri ei pyöri.Olisiko laatikon laakeroinnissa jo alkavaa härdelliä.Kytkinpaketissa on paineasetelma,levy ja painelaakeri.

        Comment

        • Northstar
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 745
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Heguli 31
          Olisiko laatikon laakeroinnissa jo alkavaa härdelliä.
          Periaatteessa ihan mahdollista. Mutta se ihmetyttää, että nelosella, ei siis vaikka kakkosella mikä yleensä hajoaa, jos joku vaihde hajoaa, ymmärtääkseni(?). Sekin tosin voi olla, että kuuntelee liian tarkkaan, kun nelosella ja viitosella se auto on (suomessa) kaikista hiljaisin (tasakaasu/matalat kierrokset). Sen vain oppinut, että aina pitää olla korvat höröllä, säästää helposti mukavia nippuja rahaa -> mitä aikaisemmin huomaa jotakin.
          Huollossa niiden mielestä ei mitään ongelmaa ja ei kuulu "mitään"...

          Voisiko sitä laakerointihommelia todentaa mitenkään?
          sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9986
            • KVLA

            #6
            Muuten kyllä paha homma kiinni olevasta laatikosta.Mutta jos öljynvaihdossa huomaa "metallihilsettä" uloslaskettavien öljyjen seassa,niin pahalta vaikuttaa...

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4320
              • Turku

              #7
              Originally posted by Northstar
              Mikäköhän on kun nelosella hiljaa ajaessa 2500-3000rpm välissä 4. vaihteella joku vinkuu...
              Ihan mutua, mutta voihan tuollainen vinkuna johtua "liian" ohuista laatikon öljyistäkin.
              Kun vaihdoin omaani ohuemmat öljyt, se alkoi pitää jännää vinkunaa-katselin usein taustapeiliin ja katsoin mistä se hälytysajoneuvo tulee.
              No sitten pikku hiljaa aloin uskoa että se ääni tulee laatikosta.
              Tuossa siis yksi mahdollinen vinkunan aiheuttaja.

              Comment

              • Northstar
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 745
                • Järvenpää

                #8
                Täytyypä kysyä, että mitä öljyä sitten siellä huollossa pistivät sinne itseasiassa. Ihan hyvä vinkki.
                sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                Comment

                • Saku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 343
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by n9500
                  kuulin et toi M3:sen kytkin käy ihan suoraan tohon 325:een, pitääkö paikkansa ?
                  M50B25 on 221mm, S50B30 240mm kytkin. Levy suurempi, asetelma myös. Asetelma vauhtipyörässä kiinni suuremmalla pulttikehällä, eli sekin vaihtoon. Kaverilta voisi löytyä koko setti käytettynä, laita privaa tarvittaessa.
                  E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                  Comment

                  • hencca
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 815
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Olisi omassa m50b25 '92 kytkytin remppa edessä, löysin tälläiset kytkimet:

                    Motonet
                    E36 323/325 (myös td). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1408 192.00 ???
                    E36 328. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1736 188.00 ???

                    merteil:
                    KYTKIN PAKETTI M50 320I,520I 90- 220
                    KYTKIN PAKETTI M52B 328I,528I,TDS 375

                    eli millainen ero 325 vs 328 kytkimellä, 328 ilmeisesti hieman enemmän vääntöä eli oletettavasti vahvempi? vai ihan suosiolla ämmäläisen kytkin? (sintteri ei tule kuuloonkaan, joudun tossa kehäI ruuhkassa viettämään liikaa aikaa)

                    EDIT: 328 näyttäisi olevan M52 kone eli meneekö tuo kytkin M50 koneeseen
                    Last edited by hencca; 08-06-2005, 17:47.
                    Praise the lowered, go forth and modify

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by Northstar
                      Mikäköhän on kun nelosella hiljaa ajaessa 2500-3000rpm välissä 4. vaihteella joku vinkuu (vähän niinkuin painelaakeri mutta haljaisemmin)? Mikä se voisi olla? Nyt ollaan katseltu ja se voisi kyllä olla yksi stanan hihnakin mutta miten se olevinaan "vinkuu" vain nelosella? Kärryyn on siis vaihdettu n. 10-15tkm sitten koko kytkinhässäkkä, sen takia tuntuu epätodennäköiseltä, että se olisi se painelaakeri. 200SX:ä aikoinaan kyllä se painelaakeri piti meteliä ja siinä se tosiaan oli se painelaakeri.
                      Mutta ideoita?
                      Veikkaisin perää, koska itsellä se vinkuu aavistuksen, varsinkin 5-vaihteella moottorijarrutuksessa.
                      ...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎