Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 -94 automaatti ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Öhkyrä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 21
    • Haukipudas

    e36 -94 automaatti ilmastointi

    Elikkäs onkelmana olisi tällainen: Haluan hyttään viileämpää ilmaa ja nappaan ilmastoinnin päälle, no eipä se sisään tuleva ilma ole sen viileämpää kuin ilman ilmastointiakaan. No vikahan voi tietty johtua freoneitten vähyydestä/puuttumisesta johtuva tms. (auto käynyt mutkan avk:lla joten voi olla että ne on siellä poistettu?). Sitten tuli mieleen sellainen seikka, kun ajotietokone ilmoittaa ulkolämpötilaksi -39C (koko ajan) että voisiko tällä olla merkitystä ko. vikaan ja siitä johtuen ilmastointi ei sitten kovin kylmää rupea pukkaamaan?
  • Bääm
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 401
    • Pori

    #2
    Akkiä ajateltuna ulkolämpötilan ei pitäisi vaikuttaa. Veikkaisin että ulkolämpötila-anturi on p**kana. ilmastointi sitten erikseen. Jos ilmastoinnin kompura lähtee pyörimään (huomaa kyllä) ni eikös ne freonit tai mikkä_ne_nykyään_onkaan sieltä oo vähissä.
    ps. kaverilla näyttää apaut +80.
    330d -03 M57N

    Comment

    • bayer 320
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 119
      • itä-suomi

      #3
      kyllä se mahdolllista on et toi lämpötila sotkee koko ilmastoinnin, sehän ei lähde päälle alle +3 asteen. sitä en sano varmuudella että se käyttää siihen kyseista anturia, mutta luulisin ettei siinä muuta ulkolämpö anturia ole.....muistelisin et kyseessä ei ole ensimmäinen vika siinä anturin liitoksissa jotka varmaankin pätkii... näyttää just tota maksimi pakkasta kun anturiin ei ole yhteyttä.
      anturi sijaitsee kuskin puolella etujarrujen jäähdytys kanavassa ns. puskurin sisällä....tarkasta ainakin eka se anturin liitos, jospa se sitten siitä.

      Comment

      • aa750il
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 31

        #4
        Minulla oli e32:sen kanssa sama vika tuon ulkolämpötilan kanssa.
        Vika oli johdoissa jotka menevät ko. anturille.
        Johdot ovat samassa nipussa sumuvalojen kanssa ja nipussa on oli pyöreä liitin kuskin puoleisessa etunurkassa etupyörän edessä konepellin alla.
        Tämä liitin oli täynnä vettä ja liittimet/johdot hapettuneita. Olivat siis olleet jonkin asteisessa oikkarissa. Johdot tästä liittemestä ulkolämpötila-anturille ja sumuvaloille olivat tummuneet ja virran kuljetus kyky oli niin heikko ettei sumuvalot jaksaneet palaa ja ulkoöämpötila näytti -39 astetta. Otin liittimen pois ja uusin johdot liittimen paikkeilta perille asti. Tämän jälkeen sekä sumuvalot että ulkolämpötila rupesivat pelaamaan. En tunne e36 tekniikkaa tarkemmin mutta kannattanee tsekata myös johdot ennen kuin hankkii uuden anturin. Minun tapauksessa johtojen itse johdinosa olivat selvästi mustuneet.
        BMW750iL

        Comment

        • Öhkyrä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 21
          • Haukipudas

          #5
          Thankjuu vinkeistä Mun tapauksessa puuttuu ilmeisesti koko anturi tai ainakaan sitä ei löytynyt, tosin auto on saanut juuri kuskipuolelle "kipeää" ja puolenkymmentä piuhaa on vielä ilman niille kuuluvia paikkoja...tietty jos joku viitsisi tsekata mimmoisten väristen piuhojen varassa ko. esine (anturi) on tapansa mukaan roikkunut ja auttaisi löytämään oikeille johdoille oikean paikan...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎