Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antsaoo
    Newbiemmer
    • Jan 2015
    • 16
    • Rovaniemi

    328 ei käynnisty

    Terve.

    Ongelmia tuli tuossa viime keskiviikkona. Ajoin 100km takaisin kotia ja sitten kävin kaupassa. Kaupasta tullessani ei sitten enään käynnistynytkään. Parin tunnin päästä siitä sitten kävin kokeilemassa ja lähti käyntiin.

    Siitä sitten pari tuntia eteenpäin kävin veljen kanssa hakemassa auton pois ja ajoin sen kotia ja auto toimi ihan normaalisti. Sitten taas seuraavana päivänä kun olin lähdössä niin eipä se enään käynnistynytkään.

    Olen nyt tarkastanut että Bpumppu toimii ja kiskoon tulee bensaa. Painoin meisselillä sitä venttiiliä kun toinen starttasi. Bensaa sieltä tuli mutta en sitten tiedä pitäisikö vielä uudestaan kokeilla, ei ainakaan kummosella paineella siinä bensaa tullut kun nopeasti kokeili. Mietin vaan että jos Bpaine ongelmia olisi ollut niin oisko sillä pystynyt sitten ajamaankaan, luulisi myös että ei ihan kerrasta napsahda se säädin kun on mekaaninen osa kyseessä.

    Vaihdoin myös nokan asentotunnistimen, ei auttanut.

    Kokeilin tänään että tuleeko kipinää ja ei kyllä näyttänyt tulevan.

    sulakkeet on ehjiä kaikki.

    Pitäisikö sitä nyt ruveta vaihtamaan sitten kampiakselin tunnistinta ? Saako sitä mitattua yleismittarilla mitenkään ? Ei nyt jaksaisi ihan summamutikassa ostella noita osia kuitenkaan.

    Täytyy myös mainita että omasta mielestäni ei startatessa rupea bensa haisemaan tai mitään, eikös nuo suuttimet toimi jommankumman asentotunnistimen kautta kuitenkin ?

    Varmaan täytyy viritellä se vikakoodi juttu ledillä tässä, muuten ei mitään hätää mutta pitäs päästä koulussa käymään.

    Jos jollakin olisi jotakin ideaa miten tässä kannattaisi edetä.
    E39 -523
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11047
    • Oulu

    #2
    Et saa luettua vikakoodeja ledillä. Tuossa on esim. Kaapeli ja softat, jolla onnistuu kaikki tarpeellinen: http://www.ebay.com/itm/281864287518?redirect=mobile

    Mut ite ongelmaan, niin kampuran asentotunnistin siellä oikuttelee 95% varmuudella.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • antsaoo
      Newbiemmer
      • Jan 2015
      • 16
      • Rovaniemi

      #3
      Hmm vaihdoin tuon kampiakselin anturin nytten ja kipinää ainakin tulee. Bpumppu ei kyllä sano mitään. Katottiin yleismittarilla että sinne tulee jännite, jotakin 11.3v tms mutta kyllä se ihan hyvin jaksoi vielä starttia pyörittää. Oisko tuo nyt sitten voinut mennä rikki tuossa kokeillessa ei myöskään sanonut mitään kun sieltä etuopään + liitännästä kokeiltiin. Pittää varmaan akku ladata huomenna.

      Ainiin onko mitenkä tarkka tuo anturin kulma ? oli aika tiukka tuo niin jäi puoliksi se pultin reikä siihen ja aika hankala on kääntää ilman vesiletkun irrotusta kun ei oikein pääse kunnolla käsiksi siihen, mietin että ajas auton aikanaan sitten parempaan paikkaan ja laittas sen pultin kiinni. Ei kehtais nesteitä puotella tuossa parkkipaikalla. Ei sillä että unohtu tuo helvetin öljyletku kiristää niin puollitraa meni öljyä maahan. Saap taas kuunnella ulinaa siitä (asiasta kylläkin) kunhan saa auton liikkeelle
      Last edited by antsaoo; 03-10-2016, 19:47.
      E39 -523

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11047
        • Oulu

        #4
        No jos ei bensapumppu pyöri, vaikka sille tulee jännite, niin eikö se oo sit aika selvästi rikki?

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • antsaoo
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 16
          • Rovaniemi

          #5
          kyllä se vielä toissapäivänä toimi
          E39 -523

          Comment

          • antsaoo
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 16
            • Rovaniemi

            #6
            Kävin uuden pumpun ostamassa, mitenköhän vanhan sais ehjänä irti tuosta sinisestä osasta? Olen koittanut noita kumilätkiä väännellä ja käännellä muttei ne oikein halua irrota. Haulla/ googlella en ole löytänyt kuin koko palikan vaihto-ohjeita.

            edit. No joo. Sieltähän ne kampeamalla lähti aika kivuttmasti kun takaa otti meisselillä. Pelotaa aina vähän vanhojen osien kanssa että jotakin hajoaa ja sitten on taas kusessa. Nyttenhän tuo myös lähti käyntiin. Täytyy vielä käydä brake cleaneria ostamassa purkki ja suihkutella nuo hihnapyörät kun sitä öljyä sinne meni ja katsoa tuo hihnan vaihto varmuuden vuoksi.

            Eli loppujenlopuksi paskana oli kampiakselin tunnistin ja jostakin syystä tuo Bpumppu antoi myös periksi, onpahan nyt sitten kaikki vaihdettu niin voi hyvin mielin ajella taas.
            Last edited by antsaoo; 04-10-2016, 14:05.
            E39 -523

            Comment

            • antsaoo
              Newbiemmer
              • Jan 2015
              • 16
              • Rovaniemi

              #7
              No voi perkele tämän homman kanssa. Tapahtukohan nytten se venttiiien liimautuminen kun saatiin auto käyntiin ja muutaman sekunnin kävi niin sanoin että sammuttaa ettei roiski niitä öljyjä mitkä lurahti ympäriinsä. Nytten se ei taaskaan lähde käyntiin ja starttaus ääni on vähän erillainen. Tarpeeksi pitkään kun starttaa niin kyllä se yrittää sen sekunnin käydä. Myös kipina ja bensa tulee testatusti ja välillä potkauttaa putkessa pikkasen.

              Pitäskö sitä yrittää vetämällä käyntiin niin ei mene startti rikki vielä kaiken lisäks
              E39 -523

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎