vm -92 325i laatikko ei meinaa suostua yhteistyöhön.. (Vika useimmiten havaittavissa lämpimällä koneella/kun jonkunaikaa seissyt lämpöisenä tyhjäkäynnillä.) Eli economyllä D:llä liikkelle lähtiessä ei meinaa suostua vaihtamaan ykköstä isommalle, vaikka kierrokset käyttäis reilusti yli 3000. Sportista puhumattakaan... Sitte 2,3 ja 4 lovilla suostuu aina satunnaisesti vaihtaan.
Laatikko vaihtaa kuin unelma kun kylmällä/hetken käyneellä koneella lähtee ajoon. Kyseinen ongelma ilmenee yleensä aina vasta kun auto ajettu kunnolla lämpöiseksi ja seissyt tyhjäkäynnillä, tai esimerkiksi poikennu kauppaan ja uudestaan ajoon lähdettäessä. Kylmällä koneella kun lyö vaihteen D:lle tai pakille niin se "nytkähdyksen" tuntee aina, mutta lämpimällä koneella tämä kyseinen nytkähdys jää uupumaan aina kun laatikko rupeaa temppuilemaan..
Ongelma muutaman kerran selvitetty läpikäymällä jokainen lovi laatikosta, muutama metri ajoa ja egs controlista vähän wintteriä ja taas ecoa.. Virrat pois ja takaisin jne.
Kilsoja on mittarissa jo vähän päälle 300tkm ja laatikon öljyjen vaihdosta ei tietoa... Öljyt toki vois ite vaihtaa ne mitä pystyy sieltä öljypohjasta ilman sitä imua/huuhtelua. Vai kannattaako edes?
vois kuvitella, että turbiini vetelisi viimeisiään mutta silloon ei varmaan vaihtais niin nätisti kylmällä? Entä sit joku sähkövika egs:ssä tms? :think
Edittiä vielä senverran, että mitään vikavaloja ei pala, ei mitään ylimääräisiä ääniä, ei lyö limppiäkään..
Laatikko vaihtaa kuin unelma kun kylmällä/hetken käyneellä koneella lähtee ajoon. Kyseinen ongelma ilmenee yleensä aina vasta kun auto ajettu kunnolla lämpöiseksi ja seissyt tyhjäkäynnillä, tai esimerkiksi poikennu kauppaan ja uudestaan ajoon lähdettäessä. Kylmällä koneella kun lyö vaihteen D:lle tai pakille niin se "nytkähdyksen" tuntee aina, mutta lämpimällä koneella tämä kyseinen nytkähdys jää uupumaan aina kun laatikko rupeaa temppuilemaan..
Ongelma muutaman kerran selvitetty läpikäymällä jokainen lovi laatikosta, muutama metri ajoa ja egs controlista vähän wintteriä ja taas ecoa.. Virrat pois ja takaisin jne.
Kilsoja on mittarissa jo vähän päälle 300tkm ja laatikon öljyjen vaihdosta ei tietoa... Öljyt toki vois ite vaihtaa ne mitä pystyy sieltä öljypohjasta ilman sitä imua/huuhtelua. Vai kannattaako edes?
vois kuvitella, että turbiini vetelisi viimeisiään mutta silloon ei varmaan vaihtais niin nätisti kylmällä? Entä sit joku sähkövika egs:ssä tms? :think
Edittiä vielä senverran, että mitään vikavaloja ei pala, ei mitään ylimääräisiä ääniä, ei lyö limppiäkään..
Comment