Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovälinilmaisimen toiminta? (e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    huoltovälinilmaisimen toiminta? (e36)

    Sellainen erittäin tyhmä kysymys että miten tuo huoltovälinilmaisin toimii? eli siis niiden valojen merkitykset yms. yritin searchilla ettiä muutta en löytänyt, tai sitten en osaa etsiä

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Ainakin vanhemmissa menee näin:
    * Huoltojen yhteydessä ("Oil service" tai "Inspection") se resetoidaan eli nollataan.
    * Tällöin syttyvät KAIKKI vihreät ledit tauluun kun laitat virrat päälle. Starttauksen jälkeen ne sammuvat.
    * Käytön myötä ne vihreät ledit sammuvat, yksi kerrallaan.
    * Kun "huoltoilmaisin" katsoo huoltoajan tulleen, syttyy merkiksi keltainen ledi. Tämä on merkkinä että auto pitäisi huoltaa. Keltainen ledi jää palamaaneikä sammu starttaksen jälkeen, kuten vihreät.
    * Kun punainen ledi syttyy, on se merkkinä että auto pitää huoltaa joko NYT, HETI tai VÄLITTÖMÄSTI. Omistaja itse edellisestä listalta valitsemana ajankohtana. Myös punainen palaa siihen asti kunnes huoiltoilmaisin resetoidaan.

    Huoltoilmaisin kerää erilaista informaatiota, kuten käytettyjä kierroslukuja, starttien määriä, lämpötiloja, ajokilometrejä, bensanmäärää (motronic boxilta suihkusuuttimien signaali) jne. Niiden perusteella se sitten päätöksensä tekee, milloin sammutetaan vihreä ledi/ledit, milloin sytytetään keltainen ja milloin punainen.

    t: Timo

    Comment

    • HJP
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1282
      • Helsinki

      #3
      Muuten ihan oikein, mutta e36:sessa keltaiset ja punaiset sammuu ihan siinä missä vihreätkin tietyn ajan kuluttua.

      Comment

      • toofastforyou
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 286
        • Rauma

        #4
        Entäs se kello, mikä tulee niitten oil service ja inspection tekstien väliin. Auto oli talvella öljyhuollossa ja siellähän niiden kuuluu nollata ne valot. No valot kuitenkin paloivat vielä huollon jälkeen ja kävi tästä sanomassa ja valot nollattiin mutta pieni kello jäi edelleen palamaan. Mitä se kello ilmaisee?
        "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #5
          Originally posted by toofastforyou
          Entäs se kello, mikä tulee niitten oil service ja inspection tekstien väliin. Auto oli talvella öljyhuollossa ja siellähän niiden kuuluu nollata ne valot. No valot kuitenkin paloivat vielä huollon jälkeen ja kävi tästä sanomassa ja valot nollattiin mutta pieni kello jäi edelleen palamaan. Mitä se kello ilmaisee?
          Kellon kuva ilmaisee jarru- ja jäähdytinnesteen vaihtotarpeen (vaihtoväli 2 vuotta)
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • -kiki-
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1160
            • Hämeenkyrö

            #6
            Originally posted by Murska
            Kellon kuva ilmaisee jarru- ja jäähdytinnesteen vaihtotarpeen (vaihtoväli 2 vuotta)
            Mitenkäs tuo sitten nollataan sama kello tikittää mulla ja kummatkin nesteet o vaihdettu ?
            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by -kiki-
              Mitenkäs tuo sitten nollataan sama kello tikittää mulla ja kummatkin nesteet o vaihdettu ?
              Kokeiles pidempää maadoitusaikaa niinkuin inspection I/II:n nollauksessa. Kaupallisissa nollauslaitteissa tuolle "Jahres Inspectionille" on oma nollausnappi.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by tihuovin
                * Kun punainen ledi syttyy, on se merkkinä että auto pitää huoltaa joko NYT, HETI tai VÄLITTÖMÄSTI. Omistaja itse edellisestä listalta valitsemana ajankohtana. Myös punainen palaa siihen asti kunnes huoiltoilmaisin resetoidaan.


                t: Timo
                Paitsi että käsittääkseni/mielestäni/jostain muistan lukeneeni, punainen tarkoittaa huoltovälin ylittymistä... Pilkkua nus nus...
                ...

                Comment

                • Murska
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 382
                  • Savo

                  #9
                  Originally posted by -kiki-
                  Mitenkäs tuo sitten nollataan sama kello tikittää mulla ja kummatkin nesteet o vaihdettu ?
                  Kellon kuva häviää samallaisella resetoinnilla kuin, inspection I ja II nollaus...
                  Eli jos olet tehnyt huollon(esim inspection II) ,nollaat kerran-> huoltoilmaisin nollaantuu, nollaat toisen kerran heti perään-> kellonkuva häviää.

                  nollausohjeet:

                  e61 530i touring M-sport LCI -08
                  Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                  Ex:e46 330i -01 Sedan
                  Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                  Comment

                  • AcS325
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 227
                    • Road to Jalalabad

                    #10
                    Lisää tyhmempiä kymysyksiä. Mikäs ero sit sillä Oil servicellä ja inspectionilla on? Eli mitä niissä pitäis tehdä. No se oil service on aika selvää mut...
                    "koita uudelleen kyllä se lähtee"

                    Comment

                    • Laud
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 335
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by AcS325
                      Lisää tyhmempiä kymysyksiä. Mikäs ero sit sillä Oil servicellä ja inspectionilla on? Eli mitä niissä pitäis tehdä. No se oil service on aika selvää mut...
                      Tuossa tuollanen vähän suuntaa-antava lista noista huolloista.
                      E36 320i coupé (M50TU)

                      Comment

                      • Kepa
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 353
                        • Nokia

                        #12
                        Kun starttaan auton, niin mittaristossa palaa hetken aikaa seuraavat valot:

                        Inspection jonka perässä kaksi vihreää palkkia, sen yläpuolella sitten on oranssi kellon kuva.

                        Itse olettaisin näin tämän triidin ja mutuilun perusteella:

                        Kellon kuva meinaa että jäähdytin/jarrunesteet tulisi vaihtaa. Ne kaksi vihreää palkkia inspection tekstin perässä taas meinaa sitä, paljonko on vielä aikaa seuraavalle inspection huollolle.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎