Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS-merkkivalo jää palamaan. E36 Coupe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadster
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 133

    ABS-merkkivalo jää palamaan. E36 Coupe.

    Terve

    Sellasta ongelmaa olis, että kun käynnistää auton, nii abs:n merkkivalo jää palamaan. Ongelma esiinty yhtenä päivänä ja sit se hävis, mut nyt taas sama ongelma..

    Mikäköhän vois olla vikana, pitäiskö yrittää laittaa testeriin..?
    E36 320iA Coupe, vm.-92
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Varmaanki joku anturi pimee, ei muuta ku testerii kii ni tietää mikä ja onko se anturivika vai joku muu.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • nevada99
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 82
      • Tampere

      #3
      itellä näytteli abs valoja miten sattuu päivän pari...ja sitten sano virranjakaja ittensä irti.. no mutta tää oli heitto, mahdollisuuksia on monia =)

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by huoppa81
        Varmaanki joku anturi pimee, ei muuta ku testerii kii ni tietää mikä ja onko se anturivika vai joku muu.
        täytyykö heti testeriin mennä jos abs-valo vilkkuu? Ei muutaku katselemaan niitä piuhoja jotka jarruihin menee.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • huoppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 638
          • Nastola

          #5
          Originally posted by alspe
          täytyykö heti testeriin mennä jos abs-valo vilkkuu? Ei muutaku katselemaan niitä piuhoja jotka jarruihin menee.
          Ja mitäköhän se johtojen katteleminen auttaa? Noin yhdessä autossa tuhannesta johtovikaa, eli tuskin! Testeri kertoo yleensä heti mikä on vialla ja jää se turha sählääminen pois.
          Garage:

          E21 323i -79
          E21 323i -82
          E30 325i Cabriolet -91
          E30 316i -89
          E39 520i -01
          Kadett C 1,2 -76

          Lynx Rave RE 600 -08

          Comment

          • Baur TC
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 112
            • Turku

            #6
            epäilisin anturivikaa jos jotain...
            Jos ei silmää miellytä, tee asialle siis jotai.

            Comment

            • roadster
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 133

              #7
              Koitettiin vikalukua...

              Valo jää edelleen palamaan..

              Koitettiin ABS-vikalukua testerillä... Ei näyttänyt mitään vikaa. Tänään pesin auton ja renklailin vähän johtoja ja plugeja. Ei auttanut sekään.

              Ei se ajoo tunnu haittaavan jos ABS-valo palaa. Eikä nyt korjaukseenkaan kerkiä viemään.. Palakoon helkura..
              E36 320iA Coupe, vm.-92

              Comment

              • heikkinen
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 45
                • kajaani

                #8
                voi olla turvavyön yhteydessä oleva liitin menossa

                eli siellä jossain turvavyön juuressa oleva liitin menossa. sinne kantsii kurkkia. mulla paloi jatkuvasti abs valot ja saksanpojat olivat ne valot vielä hienosti mustalla muovilla peittäneet
                318i/e30
                520i/e34
                523i/e39 M-SPORT
                540I/E39 M-SPORT
                320I/E46
                530i/e39 M-SPORT
                volvo...
                VW Passat
                320i/e46

                Comment

                • DE_E36
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 30

                  #9
                  Minun E36 318i alkaa polttaa ABS-valoa aina kun ajaa suolattua märkää tietä, kun kelit kuivuvat tai kosteus on ei-suolaista niin valo ei pala.
                  Eli jonnekkin liittimeen pääsee kosteus ja varsinkin tuo suolaliuos tuntuu antavan hyvän kontaktin.
                  Eihän se kovin vaarallista ole jos joskus valo palaa, mutta katsastuksessa ei ilmeisesti saisi palaa.
                  Täytyy nyt kelien lämmettyä tutkia kaikki auton alla olevat liittimet ja suojata ne kosteudelta.

                  Comment

                  • roadster
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 133

                    #10
                    Hyviä vinkkejä..

                    OK. Täytyypä tarkistaa liittimiä.. jos vaan ne löydän.. Kiitti vinkeistä..

                    Mullakin saksan tuonti 3/2004.
                    E36 320iA Coupe, vm.-92

                    Comment

                    • rampale
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 249

                      #11
                      Minäkin uitin vm. 93 318iS:n Saksasta. Huomenna pitäisi rekisterikatsastaa tuo, mutta tuon ABS:n kanssa on ongelmaa.

                      Eli valo palaa. Tänään on palanut jatkuvasti, mutta eilen se oli hetken pimeänä. Kokeilen soratiella kunnon jarrutusta, ja lukkoonhan ne pöyrät menivät, eli ei tunnu ABS toimivan.

                      Onkohan tässä muuta tehtävissä kuin viedä huomenna BMW:n huoltoon?
                      Jos vika on johdossa tai anturissa, niin tulisiko ABS:n silti toimia?

                      Comment

                      • badboy
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 234
                        • Turku

                        #12
                        eli kun pistät autosi käymään ja abs valo sammuu ja syttyy VASTA kun olet liikkeellä niin silloin on anturi vika.
                        kun laitat autosi käymään ja abs valo ei sammu olenkaan niin silloin vika on ennen antureita... esim. 325i e30 jossa abs valo ei sammunut olenkaan oli vikana se että abs ohjausyksikön ensimmäiseen nastaan joka tulee pääreleen kautta niin ei tullu virtaa (+12v)... heti kun sai virtaa niin ongelma loppui siihen
                        ja absit toimi normaalisti...
                        jos toi nyt mitenkään auttoi asiaa...

                        Comment

                        • rampale
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 249

                          #13
                          Valo on päällä samantien kun koneen laittaa käyntiin. Eli taitaa olla sitten jossain muussa kuin niissä antureissa vika.

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            mulla alko abs valo palamaan musavehkeiden asennuksen yhteydessä...

                            syy tähän oli se et apukuskin puolella kojetaulun alla on joku abs yksikkö jonka olin vahingossa aukassut. painoin vaan takas kiinni niin alko pelittään...
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • huru-ukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 4052
                              • Inkoo/Portimao

                              #15
                              ...sama oli ongelma,eli...

                              Ostaessani pirssin Saksanmaalta,sen ABS-valo paloi koko ajan.Oletimme juniorin kanssa,että kun autoon oli ennen noutoa vaihdettu vasen takalaakeri,sen vaihdon yhteydessä olisi lipsahtanut anturi irti..
                              Himassa tarkistimme jutskan,eikä syy ollut siinä.Oli pakko kipaista Laakkosen pikahuollossa - tavoitteena nollata anturi kaikkien jarruosien uusinnan jälkeen.
                              Testissä ilmeni,että oikea etuanturi oli "pimee" ja syy olisi siinä.Piti ostaa toi anturi(jotain 70€,testi lähes 80€) - ja sen vaihdon jälkeen valo hävisi ja ABS toimii. Ja auto oli siis e36/n.320i "kopee"...

                              huru-ukko

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎