Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 4cyl -> 6cyl Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baas 009
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 302
    • Varsinainen Suomi

    E36 4cyl -> 6cyl Topic

    Vaikka nämä E36:t alkaa ollakin jo aika paalikunnossa suurelta osin, lienevät ne kuitenkin foorumin harrastetuin mallisarja ainakin toistaiseksi.

    Valitettavan moni näistä vain on varustettu sylinterimäärältään vajavaisella moottorilla, ja nelisylinterisen päivittämisen kuusisylinteriseksi lienee käynyt yhden jos toisen mielessä.

    Tarkoitus olisi koota tähän faktoja kaikkien osa-alueiden osalta, Sähköt, alusta, voimansiirto, muut komponentit ja muu sovitus sekä asennusohjeet.

    Päivittelen aloituspostausta sitä mukaa kun käyttökelpoista tietoa tähän saadaan. Linkkejä vastaaviin oppaisiin tjsp. maailmalta voi myös antaa, mutta mieluiten kyseisten dokumenttien/foorumijuttujen keskeinen sisältö suomennettuna ja selkokielisesti. Tämä siksi että varsinkin amerikanmaan konversiot käsittelevät usein myös OBD1 ja OBD2 versioiden eroja ja muutosta toisikseen.
    Last edited by Baas 009; 24-10-2016, 13:58.
  • Baas 009
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 302
    • Varsinainen Suomi

    #2
    Vielä ei ole kauheasti tähän mitään sijoittaa, mutta esim. sähköjen selvitys 318ti vs 328 on selvityksessä. Jos joku tietää hyvän oppaan missä on selvitetty sähköjen eroja euroversioiden osalta, se olisi todellakin hyödyllinen.

    Tähän mennessä selvinnyttä muuta on :

    ZF-laatikko käy myös 168-perän kanssa kunhan on zf:n kardaani. Ei toki suositeltavaa pidempiaikaisessa käytössä perän terveyden kannalta.

    318ti:n muuttaminen 6 pyttyiseksi vaatii katsastajan kannalta uudet kynkät napoineen, vetarit ja perän. Jarrut ja perän poikkipalkki ovat samoja. 188-perä ei ilmeisesti mahdu paikalleen ilman kevyttä korin muokkausta alunperin 4-cyl korissa.
    Last edited by Baas 009; 24-10-2016, 14:36.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎