Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325, lämmöt seilaa, termari vaihdettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iikoo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 230
    • Finland

    E36 325, lämmöt seilaa, termari vaihdettu

    Eli tuossahan toi ongelma onkin, mittarissa lämmöt tippuu vieläkin välillä nollille, ja välillä jää nollan ja keskikohan väliin. Joskus lämmöt ei nouse ollenkaan ajon aikana, välillä nousee normaalisti mut sit kun vähän aikaan käy paikallaan niin taas tipahtaa, ja välillä taas toimii monta reissua ilman mitään ongelma. Suuri katastrofihan tuo ei ole kun yli puolenvälin (normaalin) lämmöt ei kuitenkaan koskaan nouse. Termari on (muistaakseni) 88c asteinen ad:n tarviketermari.

    Mittariviaksi en tätä usko, kun kuitenkin liittyy selkeesti siihen miten autoa "käyttää", toisaalta kaikki on kuitenkin mahdollista. Eurocruiseilla eräs "kohtalontoveri" kertoi päässeensä vastaavasta viasta eroon koko syylärin vaihdolla, mahtaiskohan tämä auttaa mun tapauksessa, ja mikä siellä syylärissä vois kusta, joku anturiko?

    Niin ja tähän liittyen, mahtaako liittyä ongelmaan kun jostain päin konetilaa / mittaristoa kuuluu sellanen jännä vaimea "surina" (kuulostaa vähän niinkun "kss kss kss") kun vähän rajummin kiihdyttää silloin kun on kone vasta lämpiämässä. Ääni kuulostaa siltä kun joku läppä / venttiili / vastaava yrittäis avautua lukuisia kertoja putkeen... Olipa taas hienosti selitetty, mut ehkäpä joku tunnistaa oireen
    Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
    Ex:E36 325i Coupe
    Ex:Talvilintta VW Jetta
  • Iikoo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 230
    • Finland

    #2
    Eikö kellään ole heittää mitään vinkkiä?
    Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
    Ex:E36 325i Coupe
    Ex:Talvilintta VW Jetta

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Oletko 100% varma ettei ole mittarivika?

      Oletko mittaillut/kokeillut koneen lämpötilaa oireilun aikana? Eli silloin kun se pelaa normaalisti versus "oikuttelun" aikana. Lämpötilaahan voi mitata esim. infrapuna mittarilla tai yleismittarilla jossa lämpötila-anturi. Saisi edes suuntaa onko kyseessä todellinen koneen lämpötilan vaihtelu vai ei. No onneksi se on noin päin, eikä siten että lämpenee liikaa...

      Viallinen lämpötila-anturi saattaa oireilla kuvatulla tavalla. Se anturikaan ei liene kovin paljoa maksa, saisipa sillä ainakin varmuuden asiaan.

      Timo

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4334
        • Turku

        #4
        Jos lämppäristä tulee lämmintä, vaikka mittari näyttää nollaa, niin vaikuttaisi aika vahvasti juurikin tuolta anturivialta.
        Voihan sen anturin kontaktit olla vain hapettuneet tai likaiset.

        Comment

        • Iikoo
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 230
          • Finland

          #5
          Nostetaas ongelma taas pintaan, vieläkin tästä kyseisestä riesasta pitää kärsiä... Mistäs tota koneen lämpötilaa kannattais käsin mitata et vois verrata onko missään suhteessa mittarin näyttämään?

          Ja onko kellään havaintoa tosta venttiili/läppä äänestä, mistä vois lähteä?
          Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
          Ex:E36 325i Coupe
          Ex:Talvilintta VW Jetta

          Comment

          • Nobody
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 224
            • KOTKA

            #6
            Originally posted by Iikoo
            Nostetaas ongelma taas pintaan, vieläkin tästä kyseisestä riesasta pitää kärsiä... Mistäs tota koneen lämpötilaa kannattais käsin mitata et vois verrata onko missään suhteessa mittarin näyttämään?

            Ja onko kellään havaintoa tosta venttiili/läppä äänestä, mistä vois lähteä?
            Metallisella kinkunpaistomitttarilla onnistu ainakin hyvin, kunhan saat sen pään jostain vesitilaan, esim. paisuntasäiliöön.
            - Nobody is perfect -

            Comment

            • Iikoo
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 230
              • Finland

              #7
              Noniin, ratkeshan se, vika olikin sarjaa "crc:llä korjaamme sen" , eli tossa

              13 ENGINE COOLANT TEMP SENSOR
              15 TEMPERATURE SENSOR

              kuvassa näkyvät anturit 13 ja 15, niiltä liittimet irti ja kunnon crc-käsittely, ja kappas, hyvin alko pelittään... Että semmosta
              Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
              Ex:E36 325i Coupe
              Ex:Talvilintta VW Jetta

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎