Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takapyöränlaakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    E36 takapyöränlaakeri

    Elikkä laakeri on rikki(helisee kun pyörittää rengasta ja klappia jonkun verran) ja se pitäis vaihtaa, vein auton paikalliselle pajalle, mutta homma ei kuulemma heillä onnistunut. Oli ilmeisesti ollut napa niin ruosteessa tai jotain ettei heillä työkalut riittäneet? Tarviis kuulemma kunnon ulosvetäjän että saisi sen irti. Minkälainen homma tuo vaihto nyt kokonaisuudessaan onkaan? Eli onko muuta vaihtoehtoa kuin viedä auto merkkiliikkeeseen? siellä vaihto maksaisi 200-250e joten ei oikein huvittaisi viedä...

    P*rkele tämähän meni väärälle puolellekkin... no joku mode siirtää jos siltä tuntuu.
    Last edited by Tomba87; 18-05-2005, 14:40.
    Luukku auki ja risut kyytiin
  • Matti_83
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 491
    • Korpilahti

    #2
    Originally posted by Tomba87
    Elikkä laakeri on rikki(helisee kun pyörittää rengasta ja klappia jonkun verran) ja se pitäis vaihtaa, vein auton paikalliselle pajalle, mutta homma ei kuulemma heillä onnistunut. Oli ilmeisesti ollut napa niin ruosteessa tai jotain ettei heillä työkalut riittäneet? Tarviis kuulemma kunnon ulosvetäjän että saisi sen irti. Minkälainen homma tuo vaihto nyt kokonaisuudessaan onkaan? Eli onko muuta vaihtoehtoa kuin viedä auto merkkiliikkeeseen? siellä vaihto maksaisi 200-250e joten ei oikein huvittaisi viedä...

    P*rkele tämähän meni väärälle puolellekkin... no joku mode siirtää jos siltä tuntuu.
    Jos vähänkään samanlainen systeemi kuin E30 niin on aika v...mainen homma. Ilman kunnon työkaluja ei kannata edes miettiä tuon vaihtoa(leka ja kaasupilli ), aikaa kannattaa varata reilusti mikäli alat itse vaihtamaan.
    Last edited by Matti_83; 18-05-2005, 14:47.
    BMW E38 730 manuaali
    ex E30 318i -91 cabrio

    Comment

    • -santtu-
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 260
      • Uurainen

      #3
      Ei loppupeleistä hullu homma,olkavarsi kokonaisuudessaan irti,vetarin pää on laitettu 250nm ja jos ruosteessa niin mee suosiolla vaik rengasliikkeeseen et avaa sen jos löytyy muistaakseni 32mm torx hylsy.Mulla oli laakeri niin paskana et lähti vetämällä poikkeen mut jos on tiukassa ni koita ensteks lekalla,sitten kaveriille jäitä ja ite lämmität tai otat olkavarren,laakerin+asennus-sarjan mukaan ja meet jonnee mis ne prässää sen sulle valmiiks ja ei voi maksaa paljon! Olkavarren purkamisessa menee noin.20-30min!
      Suosittelen samalla puslien vaihtoa!

      ELIKKÄ SIIS ALOTA HOMMA SIITÄ VETARINPÄÄSTÄ JOKA ON KESKELLÄ NAPAA!!!!!

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        #4
        Kiitti vinkeistä, voisihan tuota ihmetellä viikonloppuna.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Laitetaan vielä semmonen kysymys että kannattaako tuolla ajella ollenkaan kun se laakeri on paskana? sanoi tuolla yhdellä pajalla että saattaa rikkoa navan jos ajaa.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎