Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja kaivataan! Paisuntasäiliöstä tulee vedet pihalle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suhina
    Newbiemmer
    • Dec 2016
    • 14
    • Suomi

    Apuja kaivataan! Paisuntasäiliöstä tulee vedet pihalle.

    Hei!
    Auttakaa tietämätöntä. Ostin tuossa viime viikolla e36 m50b20 koneella olevan bemarin. Ajoin sillä normaalisti kaupungissa ja kun pysähdyin lämmöt nousi vähän yli puolivälin ja auto alkoi samalla käydä tyhjäkäyntiä huonosti. Sammutin sitten auton ja kurkkasin konepellin alle niin sieltä tuli jäähdytinnesteet paisuntasäiliöstä yli. Annoin auton jäähtyä ja lisäsin jäähdytinnestettä niin heti kun kone lämpenee niin se "oksentaa" jäähdytinnesteet pihalle. Lämmöt kuitenkin pysyvät ihan normaalina. myös kierrokset jää hieman leijumaan vaihdetta vaihtaessa. Voisiko kannentiiviste olla mennyt vai mikä mahtaa olla vikana?
    Last edited by Suhina; 24-12-2016, 22:26.
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Jos paisariin vuoto kohdistettu niin eiköhän se vain ole halki tai rikki joku letkunlähtö tms:think
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • Suhina
      Newbiemmer
      • Dec 2016
      • 14
      • Suomi

      #3
      Originally posted by väiski525 View Post
      Jos paisariin vuoto kohdistettu niin eiköhän se vain ole halki tai rikki joku letkunlähtö tms:think
      Voiko rikkinäinen paisuntasäiliö vaikuttaa tyhjäkäyntiin tai kierrosten leijumiseen? Ja jos lisään nestettä säiliöön niin ne pysyvät siellä mutta heti kun auto lämpenee niin neste pinta alkaa nousta ja lopulta se tulee säiliöstä yli.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14409
        • Oulu

        #4
        Alkuun epäilisin että jäähdytinneste järjestelmässä on ilmaa ja mahdollisesti pientä imuvuotoa jossain.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Suhina
          Newbiemmer
          • Dec 2016
          • 14
          • Suomi

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Alkuun epäilisin että jäähdytinneste järjestelmässä on ilmaa ja mahdollisesti pientä imuvuotoa jossain.
          Okei selvä. Paisuntasäiliön alapuolella oleva tiiviste vuosi hiukan minkä vuoksi nestettä piti välillä lisätä niin onko mahdollista että tiiviste on kokonaan hajonnut ja sitä kautta kun auto lämpenee niin se heittää nesteet säiliön yläosasta pois? Voiko hajonnut tiiviste myös vaikuttaa imuvuotoon jonka seurauksena kierrokset jää hieman leijumaan?

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2542
            • Pirkkala

            #6
            Heittää nesteet säiliön yläosasta pois?
            Mistä ne nesteet tulee pihalle?
            sigpic

            Comment

            • Suhina
              Newbiemmer
              • Dec 2016
              • 14
              • Suomi

              #7
              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Heittää nesteet säiliön yläosasta pois?
              Mistä ne nesteet tulee pihalle?
              Avasin konepellin niin sieltä paisarin alareunasta tiputti nestettä mutta myös siinä korkin juuressa ja päällä oli nestettä niin ajattelin että onko neste tullut jostain korkin kohtaa pois ja sitten valunut paisaria pitkin alas? Haluaisin tietää mistä johtuu kun ei pysy nesteet sisällä ja tyhjäkäynti on alkanut seilaamaan:/

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Suhina View Post
                Avasin konepellin niin sieltä paisarin alareunasta tiputti nestettä mutta myös siinä korkin juuressa ja päällä oli nestettä niin ajattelin että onko neste tullut jostain korkin kohtaa pois ja sitten valunut paisaria pitkin alas? Haluaisin tietää mistä johtuu kun ei pysy nesteet sisällä ja tyhjäkäynti on alkanut seilaamaan:/
                Kuivaa nesteet pois ja katso mistä sitä alkaa vuotamaan. Paineilmalla on näppärä puhaltaa nesteet pois, ellei sitä ole, niin paperilla saa kuivattua. Tyhjäkäynti ongelma tuskin liittyy jäähdytysneste vuotoon. Veikkaisin imuvuotoa, kuten aiemmin jo ehdotettiin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Suhina
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 14
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kuivaa nesteet pois ja katso mistä sitä alkaa vuotamaan. Paineilmalla on näppärä puhaltaa nesteet pois, ellei sitä ole, niin paperilla saa kuivattua. Tyhjäkäynti ongelma tuskin liittyy jäähdytysneste vuotoon. Veikkaisin imuvuotoa, kuten aiemmin jo ehdotettiin.
                  Selvä juttu. Outo vaan toi imuvuoto ku molemmat ongelmat alko samaan aikaan ku eka kertaa tuli nesteet pihalle ni sit alko toi tyhjäkäynti ongelmakin:/ missäköhän päin se imuvuoto mahtaisi olla?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Suhina View Post
                    Selvä juttu. Outo vaan toi imuvuoto ku molemmat ongelmat alko samaan aikaan ku eka kertaa tuli nesteet pihalle ni sit alko toi tyhjäkäynti ongelmakin:/ missäköhän päin se imuvuoto mahtaisi olla?
                    Toki on se mahdollista, että se jäähdytysnestevuoto ja huono tyhjäkäynti liittyy toisiinsa, mutta ei kyllä kovin todennäköistä. Imuvuotoja voi tuon ikäisessä olla ympäriinsä. Imuvuodoista m50 koneessa hyvin juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Suhina
                      Newbiemmer
                      • Dec 2016
                      • 14
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Toki on se mahdollista, että se jäähdytysnestevuoto ja huono tyhjäkäynti liittyy toisiinsa, mutta ei kyllä kovin todennäköistä. Imuvuotoja voi tuon ikäisessä olla ympäriinsä. Imuvuodoista m50 koneessa hyvin juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                      Selvä juttu. Jos on ilmaa jäähdytinjärjestelmässä niin voiko se vaikuttaa siihen että nesteet ei pysy sisällä ja se "oksentaa" ne pihalle ?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Toi "ilmaa jäähdytysjärjestelmässä" on usein hoettu ja ihan BS juttu. Siis siinä mielessä että moottori olis ajettu monta kertaa kuumaksi ja siellä edelleen vaan olla möllöttäisi ilmaa vesikanavissa. Jokaikisen koneen jäähdytyskierto toimii siten että ilma kulkeutuu tasaussailiölle päin kun kone pyörii. Vaikka siellä olis webastot, vesiventtiilit, kiertovesipumput ja mikä vaan määrä lämmönvaihtimia nin ilma poistuu systeemistä.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Suhina View Post
                          Hei!
                          Auttakaa tietämätöntä. Ostin tuossa viime viikolla e36 m50b20 koneella olevan bemarin. Ajoin sillä normaalisti kaupungissa ja kun pysähdyin lämmöt nousi vähän yli puolivälin ja auto alkoi samalla käydä tyhjäkäyntiä huonosti. Sammutin sitten auton ja kurkkasin konepellin alle niin sieltä tuli jäähdytinnesteet paisuntasäiliöstä yli. Annoin auton jäähtyä ja lisäsin jäähdytinnestettä niin heti kun kone lämpenee niin se "oksentaa" jäähdytinnesteet pihalle. Lämmöt kuitenkin pysyvät ihan normaalina. myös kierrokset jää hieman leijumaan vaihdetta vaihtaessa. Voisiko kannentiiviste olla mennyt vai mikä mahtaa olla vikana?
                          Ton viankuvauksen perusteella ei voi paljon muuta sanoa kuin että jäähdytysjärjestelmä ei toimi niinkun kuuluisi. Saattasin ekana vaihtaa vesipumpun ja termostaatin ja säiliön painekorkin ja kattoa toimiiko vehe. Kaikki nää edellämainitut osat on sellasia että varmuutta niiden kunnosta et saa muuten kun vaihtamalla uuteen alkuperäiseen.
                          Jos noitten vaihtamisen ja ilmaamisen jälkeen ei toimi niin sitten tutkimaan onko pahvi menny tai joku halki.
                          Last edited by petrolhead; 25-12-2016, 14:58.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Suhina View Post
                            Selvä juttu. Jos on ilmaa jäähdytinjärjestelmässä niin voiko se vaikuttaa siihen että nesteet ei pysy sisällä ja se "oksentaa" ne pihalle ?
                            En kyllä näe miten ilma sen saisi aikaan. Sulla vuotaa vaan jostain ne nesteet pihalle. Selvitä mistä vuotaa ja vaihda ehjää osaa tilalle. Sitten ilmaat kunnolla alat etsimään imuvuotoja.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Suhina
                              Newbiemmer
                              • Dec 2016
                              • 14
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Ton viankuvauksen perusteella ei voi paljon muuta sanoa kuin että jäähdytysjärjestelmä ei toimi niinkun kuuluisi. Saattasin ekana vaihtaa vesipumpun ja termostaatin ja säiliön painekorkin ja kattoa toimiiko vehe. Kaikki nää edellämainitut osat on sellasia että varmuutta niiden kunnosta et saa muuten kun vaihtamalla uuteen alkuperäiseen.
                              Jos noitten vaihtamisen ja ilmaamisen jälkeen ei toimi niin sitten tutkimaan onko pahvi menny tai joku halki.
                              Okei. Elikkä ensiksi kannattaa ostaa uus termostaatti, vesipumppu ja paisuntasäiliön korkki? onko vesipumppu vaikea vaihtaa että pitääkö purkaa paljon osia pois tieltä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎