Apuja kaivataan! Paisuntasäiliöstä tulee vedet pihalle.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Useimpiin autoihin tarvii nesteen saamiseksi moottoriin avata paisarin korkki ja kaataa nestettä, bemariin tarvii avata syylärin ilmaruuvi lisäksi. Uskomatonta miten paljon ongelmia tuo yksi ylimääräinen ruuvi aiheuttaa ihmisille vaikka se aukaisemalla nesteiden saaminen moottoriin on niin helpompaa kuin niihin muihin järjestelmiin, bemarissa on liki sadan prosentin mahdollisuus onnistua nesteiden täytössä kerralla ilman mitään letkujen puristeluja kunhan tekee sen kuten tehdas ohjeistaa. Monta kiertokonstia on kyllä kehitetty, kaipa siihen ilmaruuviin ei vain uskalleta koskea.....

    Leave a comment:


  • janke
    replied




    Leave a comment:


  • Adky
    replied
    Ei jaksa kaikkea lukea.
    #1 ilmaa järjestelmässä
    #2 vesipumppu

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Suhina View Post
    Onko se ilmaruuvi tommonen sininen siinä paisuntasäiliön alareunasa?
    Se on syylärin tyhjennysruuvi. Ilmaruuvi on iso ristikantainen, yleensä musta muovinen ruuvi täyttökorkin vieressä.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Eli kone sammuksissa ruuvaat sen ilmaruuvin kokonaan pois ja täytät paisarin piripintaan, kun paisarin pinta ei enää vajene eikä ilmaa tule ulos ruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyttö lämpöiseksi.

    Jos koneessa ei ole vettä niin kun avaat sen ilmaruuvin niin syyläri tyhjenee moottoriin samantien.

    Jos haluaa kiusata bemaristeja niin voi kehitellä hienoja limupullosysteemejä, ohjeestahan puuttuu enää että se pitäisi tehdä kalsarit vakoon vedettynä.......

    Ja alkuperäinen vikahan on että ne nesteet on jostain karannut mutta diagnoosia helpottaa huimasti kun täyttää järjestelmän ja katsoo mistä ne karkaa.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuossa, hyvä ohje ekassa postauksessa

    Leave a comment:


  • Suhina
    replied
    Elikkä ilmaan nyt ton jäähdytinjärjestelmän niin miten mun kannattaa se tehdä ? Että käytänkö sitä limupullo taktiikkaa vai jotenki muulla tavalla? Ja joku voisi myös selittää miten se ilmaus tapahtuu sen limupullon avulla

    Leave a comment:


  • Suhina
    replied
    Onko se ilmaruuvi tommonen sininen siinä paisuntasäiliön alareunasa? Ku tarkistin että nesteet tulevat paisuntasäiliön ylivuodosta yli eikä se vuoda mistään muualta. Niin pitääkö se ilmaruuvi aukaista kokonaan ja antaa koneen käydä vai miten se toimii?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Suhina View Post
    Okei selvä. Ku ekalla kerralla ku nesteet pääs pihalle ni lisäsin vaa nestettä paisuntasäiliöön niin oisko se ilmaruuvikin pitänyt samalla avata kun lisäsin nestettä? Ja miten se ilmaus sillä limu pullolla tapahtuu ku en oo ikinä ilmannut tollasta?
    Ei ne nesteet sieltä huvikseen alunperin tulleet ulos. Etsi mistä vuotaa ja vaihda tarvittavat osat.

    Leave a comment:


  • Suhina
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Siis ekana kun bemarista nesteet karkaa niin nesteen lisäämisen lisäksi tarvii aukaista se syylärin paisarin kupeessa oleva ilmaruuvi jotta neste pääsee moottoriin. Jos moottorissa ei ole nestettä niin paljoa että termostaatti aukeaa systeemi ei ilmaa itseään vaan oksentaa nesteet pihalle lämpöjen saavuttaessa kiehumispisteen.
    Okei selvä. Ku ekalla kerralla ku nesteet pääs pihalle ni lisäsin vaa nestettä paisuntasäiliöön niin oisko se ilmaruuvikin pitänyt samalla avata kun lisäsin nestettä? Ja miten se ilmaus sillä limu pullolla tapahtuu ku en oo ikinä ilmannut tollasta?

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Se mitä sinä olet osannut kertoa, on että joku ehdotettu lähestymistapa ei ole oikea, yhtään mitään muuta, parempaa tai konkreettista sinä et ole neuvonut.
    Joo, tollasen kioskin arvosta nyt 20% tulee täyteen jo jos tulpat vaihtaa, mutta ei täälä nyt viitti jokaiselle sanoa että työnnä paaliin se satasen kolmekutonen.


    Mä oon hämilläni tän kokemuksen ja asiantuntemuksen edessä.
    No olitko sitten yhtään hämilläsi kirjoittaessasi postauksen #12?
    Mitään osien vaihtoa en ole ehdottanut, syystä jonka jo aiemmin kirjoitin

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Ei kannata vetää herneitä sieraimiin.
    Vesipumpun yms. osien vaihto on luokkaa 20 % auton arvosta ja vaihtosuositus perustuu korkeintaan hyvään arvaukseen. Kuitenkaan topikissa olevien, lypsämisten jälkeenkään saatujen tietojen valossa ei varmaan kukaan voi kertoa oikeaa vikakohtaa.

    Viallisten osien vaihto on selviö, mutta ehjien osien vaihtamisella harvoin saadaan mitään reaalihyötyä.
    Se mitä sinä olet osannut kertoa, on että joku ehdotettu lähestymistapa ei ole oikea, yhtään mitään muuta, parempaa tai konkreettista sinä et ole neuvonut.
    Joo, tollasen kioskin arvosta nyt 20% tulee täyteen jo jos tulpat vaihtaa, mutta ei täälä nyt viitti jokaiselle sanoa että työnnä paaliin se satasen kolmekutonen.

    Ja vielä ilmauksesta; jotkut merkit/mallit ovat toisia nirsompia ja niillä on jopa ihan omat ilmauslaitteensa.
    Mä oon hämilläni tän kokemuksen ja asiantuntemuksen edessä.
    Last edited by petrolhead; 26-12-2016, 20:55.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Voi ristus.
    Lue nyt saatana tuo edeltävä keskustelu niin ymmärrät mihin minä olen vastannut ja miksi.
    Seuraavan sä voit joko uskoa kun setä kerran sanoo tai jättää uskomatta.. mä oon vaihtanu riitävän monta vesipumppua, termaria ja paisarinkorkkia voidakseni sanoa, että tietyn hintasen osan kohdalla se pään raapiminen irrotetun epäilyttävän osan kohalla ei vaan vittu johda mihinkään. Random kotimekaanikko irrottaa kahen kympin termarin ja ei löydä siitä vikaa ja asentaa takasin, millä lailla se homma on edenny ja mitä on suljettu pois? Tai pitäskö tässä intternetin välityksellä opettaa joku tarkastamaan vesipumpun mahollinen klappi niin että lukija tietää miten paljon on liikaa ja mikä on tosivähän ja OK. Mä oon tarpeeksi monelle nuorelle kädestäpitäen koittanu opettaa miten katotaan vaikka pyöränlaakerin välys mutta sekin tuntuu välillä hankalalta näyttää.

    Minkä takia mä en neuvonut paineistamaan järjestelmää ja ehkä testaamaan korkkia samalla laitteella? No koska 99% lukijoista on tuskin käytössään sellasta laitetta tai osaamista käyttää sitä.

    Mä en todella tiedä kuka pitää osien vaihtamista huonona tapana enkä välitä sellasen ihmisen kanssa väitelläkään. Yleensä autot tulee kuntoon vaihtamalla viallinen osa ehjään, en todella tiedä miten muut tekee.
    Ei kannata vetää herneitä sieraimiin.
    Vesipumpun yms. osien vaihto on luokkaa 20 % auton arvosta ja vaihtosuositus perustuu korkeintaan hyvään arvaukseen. Kuitenkaan topikissa olevien, lypsämisten jälkeenkään saatujen tietojen valossa ei varmaan kukaan voi kertoa oikeaa vikakohtaa.

    Viallisten osien vaihto on selviö, mutta ehjien osien vaihtamisella harvoin saadaan mitään reaalihyötyä.

    Ja vielä ilmauksesta; jotkut merkit/mallit ovat toisia nirsompia ja niillä on jopa ihan omat ilmauslaitteensa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by enins View Post
    Ei se ihan bs:ää ole, kun pitää mielessä jäähdytysjärjestelmään vuotavan pakokaasun käyttäytyvän kuin ilma. Paineistaa järjestelmän (vuodosta riippuen jo ihan kylmälläkin moottorilla) ja työntää nestettä pihalle. Paisarista katsottuna pinta voi olla ihan ok, muttei kuitenkaan tule lämmintä hyttiin veden ollessa vähissä itse moottorissa. Tästä eteenpäin mentäessä voi tulla vaihe, jolloin moottorin lämmöt mittarin mukaan romahtaa (ei riitä vettä enää anturille) tai vähän paremmalla onnella pelkkä keittäminen.

    Ennen mitään osien vaihtoa kannattaa selvittää se vika ja korjata vasta sitten. Täällä tuntuu porukka opastavan käyttämään ja toisessa topikissa sitten haukutaan "marmorin osienvaihtometodia".
    Voi ristus.
    Lue nyt saatana tuo edeltävä keskustelu niin ymmärrät mihin minä olen vastannut ja miksi.
    Seuraavan sä voit joko uskoa kun setä kerran sanoo tai jättää uskomatta.. mä oon vaihtanu riitävän monta vesipumppua, termaria ja paisarinkorkkia voidakseni sanoa, että tietyn hintasen osan kohdalla se pään raapiminen irrotetun epäilyttävän osan kohalla ei vaan vittu johda mihinkään. Random kotimekaanikko irrottaa kahen kympin termarin ja ei löydä siitä vikaa ja asentaa takasin, millä lailla se homma on edenny ja mitä on suljettu pois? Tai pitäskö tässä intternetin välityksellä opettaa joku tarkastamaan vesipumpun mahollinen klappi niin että lukija tietää miten paljon on liikaa ja mikä on tosivähän ja OK. Mä oon tarpeeksi monelle nuorelle kädestäpitäen koittanu opettaa miten katotaan vaikka pyöränlaakerin välys mutta sekin tuntuu välillä hankalalta näyttää.


    Minkä takia mä en neuvonut paineistamaan järjestelmää ja ehkä testaamaan korkkia samalla laitteella? No koska 99% lukijoista on tuskin käytössään sellasta laitetta tai osaamista käyttää sitä.

    Mä en todella tiedä kuka pitää osien vaihtamista huonona tapana enkä välitä sellasen ihmisen kanssa väitelläkään. Yleensä autot tulee kuntoon vaihtamalla viallinen osa ehjään, en todella tiedä miten muut tekee.
    Last edited by petrolhead; 26-12-2016, 16:09.

    Leave a comment:


  • enins
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Toi "ilmaa jäähdytysjärjestelmässä" on usein hoettu ja ihan BS juttu. Siis siinä mielessä että moottori olis ajettu monta kertaa kuumaksi ja siellä edelleen vaan olla möllöttäisi ilmaa vesikanavissa. Jokaikisen koneen jäähdytyskierto toimii siten että ilma kulkeutuu tasaussailiölle päin kun kone pyörii. Vaikka siellä olis webastot, vesiventtiilit, kiertovesipumput ja mikä vaan määrä lämmönvaihtimia nin ilma poistuu systeemistä.
    Ei se ihan bs:ää ole, kun pitää mielessä jäähdytysjärjestelmään vuotavan pakokaasun käyttäytyvän kuin ilma. Paineistaa järjestelmän (vuodosta riippuen jo ihan kylmälläkin moottorilla) ja työntää nestettä pihalle. Paisarista katsottuna pinta voi olla ihan ok, muttei kuitenkaan tule lämmintä hyttiin veden ollessa vähissä itse moottorissa. Tästä eteenpäin mentäessä voi tulla vaihe, jolloin moottorin lämmöt mittarin mukaan romahtaa (ei riitä vettä enää anturille) tai vähän paremmalla onnella pelkkä keittäminen.

    Ennen mitään osien vaihtoa kannattaa selvittää se vika ja korjata vasta sitten. Täällä tuntuu porukka opastavan käyttämään ja toisessa topikissa sitten haukutaan "marmorin osienvaihtometodia".

    Leave a comment:

Working...
X