Ja mistä se mahtaa johtua ku ei oikee puhalla lämmintä ilmaa sisälle? Ja se letku mikä menee paisuntasäiliön alaosaan on ihan löysä että pitäiskö siellä olla painetta ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Apuja kaivataan! Paisuntasäiliöstä tulee vedet pihalle.
Collapse
X
-
Originally posted by Suhina View PostJa mistä se mahtaa johtua ku ei oikee puhalla lämmintä ilmaa sisälle? Ja se letku mikä menee paisuntasäiliön alaosaan on ihan löysä että pitäiskö siellä olla painetta ?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Suhina View PostOkei. Elikkä ensiksi kannattaa ostaa uus termostaatti, vesipumppu ja paisuntasäiliön korkki? onko vesipumppu vaikea vaihtaa että pitääkö purkaa paljon osia pois tieltä?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Siis ekana kun bemarista nesteet karkaa niin nesteen lisäämisen lisäksi tarvii aukaista se syylärin paisarin kupeessa oleva ilmaruuvi jotta neste pääsee moottoriin. Jos moottorissa ei ole nestettä niin paljoa että termostaatti aukeaa systeemi ei ilmaa itseään vaan oksentaa nesteet pihalle lämpöjen saavuttaessa kiehumispisteen.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostToi "ilmaa jäähdytysjärjestelmässä" on usein hoettu ja ihan BS juttu. Siis siinä mielessä että moottori olis ajettu monta kertaa kuumaksi ja siellä edelleen vaan olla möllöttäisi ilmaa vesikanavissa. Jokaikisen koneen jäähdytyskierto toimii siten että ilma kulkeutuu tasaussailiölle päin kun kone pyörii. Vaikka siellä olis webastot, vesiventtiilit, kiertovesipumput ja mikä vaan määrä lämmönvaihtimia nin ilma poistuu systeemistä.
Ennen mitään osien vaihtoa kannattaa selvittää se vika ja korjata vasta sitten. Täällä tuntuu porukka opastavan käyttämään ja toisessa topikissa sitten haukutaan "marmorin osienvaihtometodia".Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostEi se ihan bs:ää ole, kun pitää mielessä jäähdytysjärjestelmään vuotavan pakokaasun käyttäytyvän kuin ilma. Paineistaa järjestelmän (vuodosta riippuen jo ihan kylmälläkin moottorilla) ja työntää nestettä pihalle. Paisarista katsottuna pinta voi olla ihan ok, muttei kuitenkaan tule lämmintä hyttiin veden ollessa vähissä itse moottorissa. Tästä eteenpäin mentäessä voi tulla vaihe, jolloin moottorin lämmöt mittarin mukaan romahtaa (ei riitä vettä enää anturille) tai vähän paremmalla onnella pelkkä keittäminen.
Ennen mitään osien vaihtoa kannattaa selvittää se vika ja korjata vasta sitten. Täällä tuntuu porukka opastavan käyttämään ja toisessa topikissa sitten haukutaan "marmorin osienvaihtometodia".
Lue nyt saatana tuo edeltävä keskustelu niin ymmärrät mihin minä olen vastannut ja miksi.
Seuraavan sä voit joko uskoa kun setä kerran sanoo tai jättää uskomatta.. mä oon vaihtanu riitävän monta vesipumppua, termaria ja paisarinkorkkia voidakseni sanoa, että tietyn hintasen osan kohdalla se pään raapiminen irrotetun epäilyttävän osan kohalla ei vaan vittu johda mihinkään. Random kotimekaanikko irrottaa kahen kympin termarin ja ei löydä siitä vikaa ja asentaa takasin, millä lailla se homma on edenny ja mitä on suljettu pois? Tai pitäskö tässä intternetin välityksellä opettaa joku tarkastamaan vesipumpun mahollinen klappi niin että lukija tietää miten paljon on liikaa ja mikä on tosivähän ja OK. Mä oon tarpeeksi monelle nuorelle kädestäpitäen koittanu opettaa miten katotaan vaikka pyöränlaakerin välys mutta sekin tuntuu välillä hankalalta näyttää.
Minkä takia mä en neuvonut paineistamaan järjestelmää ja ehkä testaamaan korkkia samalla laitteella? No koska 99% lukijoista on tuskin käytössään sellasta laitetta tai osaamista käyttää sitä.
Mä en todella tiedä kuka pitää osien vaihtamista huonona tapana enkä välitä sellasen ihmisen kanssa väitelläkään. Yleensä autot tulee kuntoon vaihtamalla viallinen osa ehjään, en todella tiedä miten muut tekee.Last edited by petrolhead; 26-12-2016, 17:09.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVoi ristus.
Lue nyt saatana tuo edeltävä keskustelu niin ymmärrät mihin minä olen vastannut ja miksi.
Seuraavan sä voit joko uskoa kun setä kerran sanoo tai jättää uskomatta.. mä oon vaihtanu riitävän monta vesipumppua, termaria ja paisarinkorkkia voidakseni sanoa, että tietyn hintasen osan kohdalla se pään raapiminen irrotetun epäilyttävän osan kohalla ei vaan vittu johda mihinkään. Random kotimekaanikko irrottaa kahen kympin termarin ja ei löydä siitä vikaa ja asentaa takasin, millä lailla se homma on edenny ja mitä on suljettu pois? Tai pitäskö tässä intternetin välityksellä opettaa joku tarkastamaan vesipumpun mahollinen klappi niin että lukija tietää miten paljon on liikaa ja mikä on tosivähän ja OK. Mä oon tarpeeksi monelle nuorelle kädestäpitäen koittanu opettaa miten katotaan vaikka pyöränlaakerin välys mutta sekin tuntuu välillä hankalalta näyttää.
Minkä takia mä en neuvonut paineistamaan järjestelmää ja ehkä testaamaan korkkia samalla laitteella? No koska 99% lukijoista on tuskin käytössään sellasta laitetta tai osaamista käyttää sitä.
Mä en todella tiedä kuka pitää osien vaihtamista huonona tapana enkä välitä sellasen ihmisen kanssa väitelläkään. Yleensä autot tulee kuntoon vaihtamalla viallinen osa ehjään, en todella tiedä miten muut tekee.
Vesipumpun yms. osien vaihto on luokkaa 20 % auton arvosta ja vaihtosuositus perustuu korkeintaan hyvään arvaukseen. Kuitenkaan topikissa olevien, lypsämisten jälkeenkään saatujen tietojen valossa ei varmaan kukaan voi kertoa oikeaa vikakohtaa.
Viallisten osien vaihto on selviö, mutta ehjien osien vaihtamisella harvoin saadaan mitään reaalihyötyä.
Ja vielä ilmauksesta; jotkut merkit/mallit ovat toisia nirsompia ja niillä on jopa ihan omat ilmauslaitteensa.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostEi kannata vetää herneitä sieraimiin.
Vesipumpun yms. osien vaihto on luokkaa 20 % auton arvosta ja vaihtosuositus perustuu korkeintaan hyvään arvaukseen. Kuitenkaan topikissa olevien, lypsämisten jälkeenkään saatujen tietojen valossa ei varmaan kukaan voi kertoa oikeaa vikakohtaa.
Viallisten osien vaihto on selviö, mutta ehjien osien vaihtamisella harvoin saadaan mitään reaalihyötyä.
Joo, tollasen kioskin arvosta nyt 20% tulee täyteen jo jos tulpat vaihtaa, mutta ei täälä nyt viitti jokaiselle sanoa että työnnä paaliin se satasen kolmekutonen.
Ja vielä ilmauksesta; jotkut merkit/mallit ovat toisia nirsompia ja niillä on jopa ihan omat ilmauslaitteensa.Last edited by petrolhead; 26-12-2016, 21:55.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSe mitä sinä olet osannut kertoa, on että joku ehdotettu lähestymistapa ei ole oikea, yhtään mitään muuta, parempaa tai konkreettista sinä et ole neuvonut.
Joo, tollasen kioskin arvosta nyt 20% tulee täyteen jo jos tulpat vaihtaa, mutta ei täälä nyt viitti jokaiselle sanoa että työnnä paaliin se satasen kolmekutonen.
Mä oon hämilläni tän kokemuksen ja asiantuntemuksen edessä.
Mitään osien vaihtoa en ole ehdottanut, syystä jonka jo aiemmin kirjoitinAutokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiis ekana kun bemarista nesteet karkaa niin nesteen lisäämisen lisäksi tarvii aukaista se syylärin paisarin kupeessa oleva ilmaruuvi jotta neste pääsee moottoriin. Jos moottorissa ei ole nestettä niin paljoa että termostaatti aukeaa systeemi ei ilmaa itseään vaan oksentaa nesteet pihalle lämpöjen saavuttaessa kiehumispisteen.
Comment
-
-
Originally posted by Suhina View PostOkei selvä. Ku ekalla kerralla ku nesteet pääs pihalle ni lisäsin vaa nestettä paisuntasäiliöön niin oisko se ilmaruuvikin pitänyt samalla avata kun lisäsin nestettä? Ja miten se ilmaus sillä limu pullolla tapahtuu ku en oo ikinä ilmannut tollasta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuossa, hyvä ohje ekassa postauksessa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=67888Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Eli kone sammuksissa ruuvaat sen ilmaruuvin kokonaan pois ja täytät paisarin piripintaan, kun paisarin pinta ei enää vajene eikä ilmaa tule ulos ruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyttö lämpöiseksi.
Jos koneessa ei ole vettä niin kun avaat sen ilmaruuvin niin syyläri tyhjenee moottoriin samantien.
Jos haluaa kiusata bemaristeja niin voi kehitellä hienoja limupullosysteemejä, ohjeestahan puuttuu enää että se pitäisi tehdä kalsarit vakoon vedettynä.......
Ja alkuperäinen vikahan on että ne nesteet on jostain karannut mutta diagnoosia helpottaa huimasti kun täyttää järjestelmän ja katsoo mistä ne karkaa.
Comment
-
Comment