joo
Tuli tossa lueskeltua Graham Bellin nykyautojen virityskirjaa, ja siinä oli aika fiksun tuntuista tuning tietoutta. Äijä ei oikein allekirjoittanut vapaavirtaussuodattimia yms ellei jotain todellista mitattua eroa löydy. Sama vähän joka muutoksessa.
Eli kirjan innoittaman katselin tota 318i:n imupuolta. Ilmaboxi on ihan ok, vakiosuodatin on isohko. Alipaineita voisi mittailla, niin tuskin eroa tuosta suodattimesta tulee. Boxin sisääntulossa oli ihme ahdistava torvi, sen otin pois. Jätin kylmäilmatorven keulaan. Tuntui motti piristyvän, johtuiko siitä, vai kesärenkaista, mutta tein samalla bensankulutus ennätyksen tuon jälkeen. Vaikka poljin melko laillla, niin yleensä pääsin 8.6 litraan, nyt meni 7.6litraa sadalle. (sekaajoa/työmatkaa yms). Tuo torven poisto tietty vähentää alipainetta ilmamäärämittarin etupuolelta(suodattimen puolelta), joten se taitaa avautua nopeammin, ehkä piristymisen fiilis tuli siitä. (sama vaikutus kun muuttaisi ilmamäärämittarin jousen kireyttä?). Tuo graham belli ei suositellut ilmamäärämittarin jousen löysentämistä/säätämistä, koska muuten ilmamäärämittari aukeaa liian aikaisin kokonaan ja kierrosalueen loppupäässä ei mittari kykyne enää rikastamaan seosta, Suositteli bensanpaineen säätöä sen sijaan.
Imusarja ja kaasuläppä kotelo näyttävät reiluilta, joten jääköön ne normiksi, mutta ilmamäärämittarin sisämitta on kyllä naurettavan pieni verrattuna kaasuläppäkoteloon. Voiko ilmamäärä mittarin vaihtaa suurempaa? esim 6 koneisen mittariin.? sitten vain nostaisi bensanpainetta kompensoimaan seosta?
Tietty paras olisi heittää koko ilmamäärämittari mäkeen, mutta se vaatisi jonkun ohjelmoitavan ruiskuboxin, ei taida maksaa vaivaa/rahaa.
Jos ilmamäärämittarin vaihto ei onnaa, niin on kaiketi hoonattava tuosta nykyisestä valuraatit ja portaat pois ja kokeiltava bensapainetta piruuttaa korkeammalle.
jack
Tuli tossa lueskeltua Graham Bellin nykyautojen virityskirjaa, ja siinä oli aika fiksun tuntuista tuning tietoutta. Äijä ei oikein allekirjoittanut vapaavirtaussuodattimia yms ellei jotain todellista mitattua eroa löydy. Sama vähän joka muutoksessa.
Eli kirjan innoittaman katselin tota 318i:n imupuolta. Ilmaboxi on ihan ok, vakiosuodatin on isohko. Alipaineita voisi mittailla, niin tuskin eroa tuosta suodattimesta tulee. Boxin sisääntulossa oli ihme ahdistava torvi, sen otin pois. Jätin kylmäilmatorven keulaan. Tuntui motti piristyvän, johtuiko siitä, vai kesärenkaista, mutta tein samalla bensankulutus ennätyksen tuon jälkeen. Vaikka poljin melko laillla, niin yleensä pääsin 8.6 litraan, nyt meni 7.6litraa sadalle. (sekaajoa/työmatkaa yms). Tuo torven poisto tietty vähentää alipainetta ilmamäärämittarin etupuolelta(suodattimen puolelta), joten se taitaa avautua nopeammin, ehkä piristymisen fiilis tuli siitä. (sama vaikutus kun muuttaisi ilmamäärämittarin jousen kireyttä?). Tuo graham belli ei suositellut ilmamäärämittarin jousen löysentämistä/säätämistä, koska muuten ilmamäärämittari aukeaa liian aikaisin kokonaan ja kierrosalueen loppupäässä ei mittari kykyne enää rikastamaan seosta, Suositteli bensanpaineen säätöä sen sijaan.
Imusarja ja kaasuläppä kotelo näyttävät reiluilta, joten jääköön ne normiksi, mutta ilmamäärämittarin sisämitta on kyllä naurettavan pieni verrattuna kaasuläppäkoteloon. Voiko ilmamäärä mittarin vaihtaa suurempaa? esim 6 koneisen mittariin.? sitten vain nostaisi bensanpainetta kompensoimaan seosta?
Tietty paras olisi heittää koko ilmamäärämittari mäkeen, mutta se vaatisi jonkun ohjelmoitavan ruiskuboxin, ei taida maksaa vaivaa/rahaa.
Jos ilmamäärämittarin vaihto ei onnaa, niin on kaiketi hoonattava tuosta nykyisestä valuraatit ja portaat pois ja kokeiltava bensapainetta piruuttaa korkeammalle.
jack
Comment