Kävipä tuossa sellanen juttu että kun ajoin pihaan ja kävin sammuttamaan autoa niin perkele avain ei käänny mihinkään suuntaan, no sain sitten jotenkin käännettyä virrat pois päältä. No tämän jälkeen lukko olikin sitten ihan "tunnoton", eli avain pyörii lukossa miten sattuu ja tuntuu sellaiselta tahmealta, acc(vai mikä lie) asentoon saa kyllä eli radioon tulee virrat. Mutta starttaamaan ei pysty. Mikäköhän sieltä nyt meni paskaksi? ja pystyykö tuota lukkopesää purkamaan mitenkään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 virtalukko hajosi?
Collapse
X
-
Jos on samanlainen lukkopesä kuin e30:ssä niin siellä mihin tunget avaimen on pieni reikä. Ota sopivaa lankaa/tai todella pieni ruuvimeisseli (paras) ja laita avain ensimmäisene asentoon (R1?). Tämän jälkeen laita ruuvimeisseli/lanka tms. siihen reikään ja "väännä" sitä itseesipäin / poispäin avaimesta, jonka avulla lukkopesässä oleva kiinnitystappi menee sisäänpäin ja koko pesä lähtee vain vetämällä ulos.
Realoem:stä kun katsoo niin se on tuo osa 5.
Googlestä löyty myös nopeasti tämmöinen.Last edited by insp; 24-05-2005, 15:31.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
-
-
Enpä saanut kuvaamallasi tavalla irti tuota pesää. otin kuitenkin lukon pohjan irti ja se on ehjä. Avainta kun kääntelee niin se tappi siellä toisessa päässä(mikä menee siihen pohjaan) liikkuu vain vähän, eli selvästihän sieltä väliltä on jotain paskana.
Enempää vinkkejä?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87Enpä saanut kuvaamallasi tavalla irti tuota pesää. otin kuitenkin lukon pohjan irti ja se on ehjä. Avainta kun kääntelee niin se tappi siellä toisessa päässä(mikä menee siihen pohjaan) liikkuu vain vähän, eli selvästihän sieltä väliltä on jotain paskana.
Enempää vinkkejä?ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Kellään enempää tietoa? ei ole mukavaa kun autoa ei pysty edes hinaamaan. rattilukko siis päällä.. käyntiinhän sen kyllä saisi lukon pohjasta. Mites tuo ratin irrotus? mitä kaikkea pitää ottaa huomioon ettei räjähdä airbägi silmille ja toimii jatkossakin oikeittain?Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
No purettiin sitten koko paska, eli ratti, viikset ja muut rojut, niin sai sen valumötikän irti jossa lukkopesäkin on. Pitää nyt ilmeisesti kiikuttaa tuo mötikkä merkkiliikkeeseen jos ne vaikka siellä ymmärtäisi jotain tuon päälle.
edit: nyt on se mötikkä lukkohuollossa, jos ne siellä vaikka saisivat pesän irti. uusi lukkopesä avaimineen maksaa vain 45e! olisin kyllä olettanut hinnan olevan kolminumeroinen...Last edited by Tomba87; 25-05-2005, 16:39.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
itsellä oli samanlainen ongelma viime kesänä. -> Ajelin kotia ja pihassa ei enää avain kääntynytkään mihinkään suuntaan.. (mutta lähti kyllä pois virtalukosta).
Eli se oli virrat päällä asennossa kokoajan.
lukkopesää yritettiin irroittaa itse ja merkkiliikkeen voimin, mutta eihän se irronnut. Tämän johdosta koko pesä hajoitettiin pois jonka jälkeen lyötiin uusi tilalle.
väliaikaisena ratkaisuna käytin auton starttaamista virtalukon pohjasta rautalangan pätkällä ja virtojen käyttöä suoraan akun kengästä. (pidemmän päälle aika v-mäistä..)
ps. tuo jos pesä pyörii rungossa niin sieltä on mennyt sellainen tappi poikki joka estää sen ettei itse pesää voi vääntää hajalle esim. ruuvimeisselillä.sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
No niinpä sitten minäkin jouduin hajottamaan sen pesän ihan paskaksi että sai pois, eivät lukkohuollossakaan olleet saaneet sitä irti. Loppujen lopuksi syyksi ilmeni se että se akseli joka menee lukkopesältä lukon pohjaan, oli poikki(ainakin luulisin). Nyt vaan vituttaa se kun ilmeisesti tota akselia ei saa erikseen tilattua vaan se tulee tuon koko rungon mukana, ja runko maksaa sen 120e. ei huvittaisi "turhasta" maksaa kun tuo runko on kummiskin melko ehjä.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87No niinpä sitten minäkin jouduin hajottamaan sen pesän ihan paskaksi että sai pois, eivät lukkohuollossakaan olleet saaneet sitä irti. Loppujen lopuksi syyksi ilmeni se että se akseli joka menee lukkopesältä lukon pohjaan, oli poikki(ainakin luulisin). Nyt vaan vituttaa se kun ilmeisesti tota akselia ei saa erikseen tilattua vaan se tulee tuon koko rungon mukana, ja runko maksaa sen 120e. ei huvittaisi "turhasta" maksaa kun tuo runko on kummiskin melko ehjä.
Comment
-
-
Onko kenelläkään tietoa miten sen (ilmeisesti ajoneston?) rinkulan saa irti virtalukon ympäriltä?
Aamulla käänsin avaimesta ja virtalukko juuttui 0 ja radio-kohdan välille ja nyt ei avain liiku mihinkään suuntaan. Avaimen saa pois ja rattilukko ei ole päällä. Radion saa päälle mutta virta-asentoon tai starttiin avain ei käänny. Liekö tuo tappi vikana tässäkin? Autoon ei ilmeisesti voi vain vaihtaa virtalukkoa ajoneston yms. takia?
Jos jollain olisi tietoa miten tuon koko paskan saa purettua niin olisin kiitollinen.
edit: autohan on 328i 7/1995Last edited by pmw; 18-06-2007, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by pmw View PostOnko kenelläkään tietoa miten sen (ilmeisesti ajoneston?) rinkulan saa irti virtalukon ympäriltä?
Aamulla käänsin avaimesta ja virtalukko juuttui 0 ja radio-kohdan välille ja nyt ei avain liiku mihinkään suuntaan. Avaimen saa pois ja rattilukko ei ole päällä. Radion saa päälle mutta virta-asentoon tai starttiin avain ei käänny. Liekö tuo tappi vikana tässäkin? Autoon ei ilmeisesti voi vain vaihtaa virtalukkoa ajoneston yms. takia?
Jos jollain olisi tietoa miten tuon koko paskan saa purettua niin olisin kiitollinen.
edit: autohan on 328i 7/1995
Kyllä varmaan voi virtalukon vaihtaa, jos pitää sen alkuperäisen ajoneston rinkulan siinä? Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä...Purkamisesta löytyy infoa vaikka searchilla, mutta jos avain ei liiku siellä niin saattaapi joutua ottaan pois väkivalloin...
Comment
-
-
Originally posted by Wexi View PostKyllähän sen ajoneston rinkulan saa ihan vaikka meisselillä vääntämällä siitä pois, ainakin itsellä se lähti, vaikka siinä ajonestoa ei olekaan(onko silti kaikissa se rinkula vaikkei ole ajonestoa?) juuri toissa viikolla meni kanssa tappi sieltä sieltä sisältä, ja joutui sen vaihtamaan.
Kyllä varmaan voi virtalukon vaihtaa, jos pitää sen alkuperäisen ajoneston rinkulan siinä? Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä...Purkamisesta löytyy infoa vaikka searchilla, mutta jos avain ei liiku siellä niin saattaapi joutua ottaan pois väkivalloin...
Onko tuohon rinkulan irrottamiseen jotai tiettyä kikkaa? Eilen yritin sit irrotella mutta en uskaltanut vääntää kunnolla ettei mene rikki.
Comment
-
-
Originally posted by pmw View PostOnko tuo hajoava tappi osa virtalukon runkoa eli toisin sanoen tuleeko mukana jos ostan uuden rungon?
Ajonestorinkula vieläkin paikallaan kun en uskalla väkisin vääntää irti, onko kenelläkään jotai kikkaa millä se lähtisi.
Itse vaihdoin sen tapin, kun vain sain tuon lukkopatruunan pois(oli vähän jumissa)
Kyllä se rinkulakin siitä rikkoutumatta pitäisi irroita kun vaan vähän vääntää rohkeasti...Last edited by Wexi; 22-06-2007, 00:32.
Comment
-
-
..tämä ei ihan liippaa viimeisinta kommenttia, mutta tällä tavalla
sain omasta e36 avaimet taas toimimaan..
..eli virtalukko jäi johonkin vaiheeseen, joskus virrat päälle,
joskus rattilukko, joskus pyöri ku papu p**lussa..
jossain vaiheessa väänsin avaimella suoraan virtalukon
pohjasta kun ajonesto oli jäänyt sopivaan vaiheeseen..
otin virtalukon pohjan irti kahdesta ruuvista ja väänsin
tongeilla pohjassa olevaa tappia. tappi oli aivan eri
kohdassa, kuin avain olisi antanut ymmärtää. sitten vain
kohdistin virtalukon pohjan siihen ja rupes futaamaan
taas vähän aikaa..
tätä jatkui, ostin uuden pohjankin (joka edelleen on siis
myymättä) mutta kun sain ns. vara-avaimen käteen, nii
nyt toimii moitteettomasti. ilmeisesti haitat/avain niin
kulunut, että vara-avain sopii lukkoon tarpeeksi hyvin..Last edited by silä; 22-06-2007, 18:33.
Comment
-
Comment