Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e36 320i -93 jäähdytysongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilmajulia
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 3
    • Finland

    BMW e36 320i -93 jäähdytysongelmia

    Ajoin siis autolla ihan normaalisti niinku jokapäivä ja yhtäkkiä alkoi puhaltamaan vain kylmää tyhjäkäynnillä. Lämmöt olivat ok, mutta puhalsi vain kylmää. Ajoin parkkiin tutkimaan mistä voisi johtua kunnes huomasin että valuttaa jäähdytysnestettä paisaria pitkin maahan.. Laitoin uutta nestettä ja ilmasin järjestelmää aika pitkään. Tuntui vähän ettei letkuissa olisi painetta ja alavesiletku oli viileähkö. Uskalsin sitten lähteä ajamaan ja alkoi puhaltamaan lämmintä ajossa mutta tyhjäkäynnillä edelleen kylmää. Katsoin kotona sitten öljyt jne ja mikään ei ollut sekaisin eikä putkestakaan tullut mitään ylimääräistä. Tänään kävin sitten vähän pyörähtämässä autolla ja toimikin edellä mainitulla tavalla puhaltaen lämmintä ajossa. Yhtäkkiä alkoi puhaltamaan ajossakin kylmää ja hiukan nosti lämpöjä. Taas lorisi nesteet maahan ja sama rumba.. Kotiin ajelin vähän kerrassaan kun meinasi nostaa lämpöjä. En antanut kuitenkaan nostaa lämpöjä liikaa, joten ei keittänyt siis ollenkaan. Mikä neuvoksi ja mistä aloittaisin? (:
  • Anterox
    Bimmer Rookie
    • Jan 2017
    • 42
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by vilmajulia View Post
    Ajoin siis autolla ihan normaalisti niinku jokapäivä ja yhtäkkiä alkoi puhaltamaan vain kylmää tyhjäkäynnillä. Lämmöt olivat ok, mutta puhalsi vain kylmää. Ajoin parkkiin tutkimaan mistä voisi johtua kunnes huomasin että valuttaa jäähdytysnestettä paisaria pitkin maahan.. Laitoin uutta nestettä ja ilmasin järjestelmää aika pitkään. Tuntui vähän ettei letkuissa olisi painetta ja alavesiletku oli viileähkö. Uskalsin sitten lähteä ajamaan ja alkoi puhaltamaan lämmintä ajossa mutta tyhjäkäynnillä edelleen kylmää. Katsoin kotona sitten öljyt jne ja mikään ei ollut sekaisin eikä putkestakaan tullut mitään ylimääräistä. Tänään kävin sitten vähän pyörähtämässä autolla ja toimikin edellä mainitulla tavalla puhaltaen lämmintä ajossa. Yhtäkkiä alkoi puhaltamaan ajossakin kylmää ja hiukan nosti lämpöjä. Taas lorisi nesteet maahan ja sama rumba.. Kotiin ajelin vähän kerrassaan kun meinasi nostaa lämpöjä. En antanut kuitenkaan nostaa lämpöjä liikaa, joten ei keittänyt siis ollenkaan. Mikä neuvoksi ja mistä aloittaisin? (:
    - Valuttaa jäähdytysnestettä paisaria pitkin maahan? HIUKAN PISTI SILMÄÄN sillä itelläni oli kuukausi sitten samat tivolit täsmälleen ja vielä sama auto täsmälleen.Kerää näköjään painetta paisariin ja vuotaa korkista tod.näk. syytä en lähde veikkaamaan kun se pahinhan tossa tuli ensimm.mieleeni.
    Mutta omassa kaikki lämpö ongelmat lähti vaihtamalla termarin kotelo + (samalla uusi ALKUP.TERMARI) + noiden lisäksi vaihdoin vielä vesipumpun kun oli sitä tilaa tehdä se eikä uusi pumppu maksa kuin 45e.Pumpun toiminta häiriöön viittaa sullakin se että kierroksilla alkaa pikkuhiljaa työntämään myös sitä lämmintä (haaleaa),minulla tosin oli selvä vuoto vesipumpun luona (O-rengas oli mennyt).Lyhyesti: noi osat vaihtamalla ja ilmauksessa aikaa käyttäen tulee kuntoon...minulla tuli...

    Comment

    • vilmajulia
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 3
      • Finland

      #3
      Originally posted by Anterox View Post
      - Valuttaa jäähdytysnestettä paisaria pitkin maahan? HIUKAN PISTI SILMÄÄN sillä itelläni oli kuukausi sitten samat tivolit täsmälleen ja vielä sama auto täsmälleen.Kerää näköjään painetta paisariin ja vuotaa korkista tod.näk. syytä en lähde veikkaamaan kun se pahinhan tossa tuli ensimm.mieleeni.
      Mutta omassa kaikki lämpö ongelmat lähti vaihtamalla termarin kotelo + (samalla uusi ALKUP.TERMARI) + noiden lisäksi vaihdoin vielä vesipumpun kun oli sitä tilaa tehdä se eikä uusi pumppu maksa kuin 45e.Pumpun toiminta häiriöön viittaa sullakin se että kierroksilla alkaa pikkuhiljaa työntämään myös sitä lämmintä (haaleaa),minulla tosin oli selvä vuoto vesipumpun luona (O-rengas oli mennyt).Lyhyesti: noi osat vaihtamalla ja ilmauksessa aikaa käyttäen tulee kuntoon...minulla tuli...
      Kiitos vinkistä! Tuli itselläkin mieleen että vaihtaisin vesipumpun ja termarin ainakin ensitöikseni (:

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Originally posted by vilmajulia View Post
        Kiitos vinkistä! Tuli itselläkin mieleen että vaihtaisin vesipumpun ja termarin ainakin ensitöikseni (:
        Ja se paisunta säiliön korkki myös ostoslistalle, niissä ollut vikoja kanssa.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #5
          Ekana ilmaat kuten BMW:n jäähdytysjärjestelmä pitää eli avaat paisarin korkin vieressä olevan isohkon mustan ristikantaisen muoviruuvin. Ruuvin ollessa pois kaadat paisarin täyteen nestettä.

          Systeemissä on pieni vuoto jossakin mistä nesteen vähyys mutta ilman edellämainittua operaatiota et saa nestettä lisättyä moottoriin.

          Comment

          • vilmajulia
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 3
            • Finland

            #6
            Originally posted by naukkis View Post
            Ekana ilmaat kuten BMW:n jäähdytysjärjestelmä pitää eli avaat paisarin korkin vieressä olevan isohkon mustan ristikantaisen muoviruuvin. Ruuvin ollessa pois kaadat paisarin täyteen nestettä.

            Systeemissä on pieni vuoto jossakin mistä nesteen vähyys mutta ilman edellämainittua operaatiota et saa nestettä lisättyä moottoriin.
            Juu, kyllä tiedän kuinka bemarit ilmataan ja teinkin niin..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎