Nyt joku vois vähän neuvoa et millai lähettäs tehoo hakee ..Ahdin tulossa sitten joskus mut haetaa ny eka vaparitehoo
M43b16 tehoja
Collapse
X
-
Lisää puristusta, kansi virtaamaan, nokkaan enemmän nostoa ja aukioloa, läppärungot jostain 2-pyöräisestä, kunnon pakosarja ja putkisto. Säädettävä ecu ja kunnon säädöt
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Originally posted by bluus View PostNyt joku vois vähän neuvoa et millai lähettäs tehoo hakee ..Ahdin tulossa sitten joskus mut haetaa ny eka vaparitehooTuossa JJT:n kommentissa se paras tieto piilee. Lisäksi vielä lisää iskutilavuutta niin resepti on kasassa.Originally posted by JJT View PostLisää puristusta, kansi virtaamaan, nokkaan enemmän nostoa ja aukioloa, läppärungot jostain 2-pyöräisestä, kunnon pakosarja ja putkisto. Säädettävä ecu ja kunnon säädöt

Tuohon kun 3-4 tuhatta euroa käyttää niin sillä saa jo vähän lisää voimaa.
Comment
-
Se on melko helppo ja ja halpa 13 heppaa verrattuna muihin viritystoimenpiteisiin. Plussana, se kone on sen verran vahvempi alakierroksilla. JJT kirjoitti olennaisen jo edellä. Ite tiivistäisin asian niin että paljon lisää puristusta, tietenkin puristuksen määrä riippuen siitä millainen nokka tulee. Nokka-akseliksi niin isolla nostolla ja asteilla oleva kuin millä luulet että saat päästöt vielä. Jos päästöillä on väliä, et kertonut moottorin käyttötarkoitusta. Läppärungot ei ole huono vaihtoehto.Originally posted by bluus View PostNo kysytäänkö näin että saako tosta m43b16 ja m43b19 yhdistelemälla värkättyy jonkun näkösen moottorin vai heittääkö suoraan to 1.9 keulil. tarkotus on pysyy 4 koneissa eipä kyl jaksas alkaa vaihtaa konetta ton 13hp takia
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mielestäni ainakin tuo M43B19 todella kiva moottori käyttöautossa ihan sinällään, eihän se mikään raketti ole, mutta mukavaa ja tasaista kyytiä
Ot:
Mitenkään tuon moottorin virittämiseen kantaa ottamatta täytyy ihmetellä kyllä nyt joidenkin aktiivisestikin foorumille kirjoittavien käytöstä. Asiallisesti kysyttiin, niin melko suorat vittuilut heti niskaan? Jos ei kysymykseen ole mitään järkevää vastausta niin eikö ole parempi jättää turhat kuittailutkin väliin?
F33 420i -15 Cabrio Alpinweiss III
L322 4.4TDV8 -11 SUV Santorini Black
E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau
E39 B10 -02 Touring Titansilber
E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
E46 318i -98 Sedan Farngrün
E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II
Comment
-
Kyllä täällä on asenne kohdillaan ja apua löytyy ja tietoa jaetaan. Ja yleensä on hyvä henki ja huumori kukkii.Originally posted by bluusÖöö okei? On täälläkin foorumil vittu asenne kohillas.. pistää oikee vituttaa.. mitä helvetin bmw harrastia oikein olette?? Yhdellä on pillu ja pili mieles ja toisella karvanopat ja mitä muuta paskaa siin ny oli.. ja onko tässä nyt joku puhunu säästämisestä? Ainoostaa tiedon keruuta ja jos sitä ei löydy ni pidä turpas tukos kiitos..
Tosin kannattaa aina kertaalleen lukea mitä itse tänne huutelee ja millä asenteella, ja kirjoitustyylillä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, pätee moneen asiaan.
Jos oikeasti mielii virittää tuollaista moottoria niin jokainenhan kuka nyt yhtään on polttomoottoreiden kanssa rassannut tietää, että samat viritystoimenpiteet tuohon toimii kuin kaikkiin polttomoottoreihin.
Kannattaa myös itse kertoa hieman taustoja mihin käyttöön moottori tulee ja millaisella budjetilla ollaan liikenteessä ym ajatuksia niin monesti kanssaharrastajienkin asenne kyseistä projektia kohtaan on vakavampi ja hommat lähtee liikkeelle paremmin.
Mutta itse alkuperäiseen kysymykseen fiksusti vastaten tuossa hommassa ei ole mitään järkeä. Halvin viritys on vaihtaa isompi / tehokkaampi moottori.
Jos sekään ei riitä niin virittää sitten sitä isompaa moottoria.
Comment
-
Tolla ajattelutavalla, jokainen kysymys BMW-moottorin rakentamisesta saisi vastauksen "Hanki suoraan BMW S70/2 ja viritä sitä". Moottorit käyttötarkoituksen mukaan. Kysyjä voisi valottaa että mikä tarkalleen ottaen on tavoitteena ja paljonko osat ja koneistukset saa maksaa. Peruskunnostuksen kera hinta lienee 50-100€/lisäheppa, riippuu vähä mitä tekee. Kun varaa muutamia tuhansia euroja voi saada lisää kyytiä. Eikä sitä järkevyyttä kannata internetiltä kysyä. Joka hommaan saa vastauksen "ei tuu toimimaan/ei hyötyy/laiton peli"Originally posted by Spetke View PostMutta itse alkuperäiseen kysymykseen fiksusti vastaten tuossa hommassa ei ole mitään järkeä. Halvin viritys on vaihtaa isompi / tehokkaampi moottori.
Jos sekään ei riitä niin virittää sitten sitä isompaa moottoria.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No joka asiassa voi ruveta keulimaan ja asiat voi tulkita näköjään tarkoituksellakin yliampuviksi.Originally posted by petrolhead View PostTolla ajattelutavalla, jokainen kysymys BMW-moottorin rakentamisesta saisi vastauksen "Hanki suoraan BMW S70/2 ja viritä sitä".
Uskon kuitenkin, että sinäkin ymmärsit pointtini kyseiseen asiaan, niin en rupea sitä tässä rautalangasta vääntämään
Kiitos ja anteeksi.
Comment
-
ahtimella saa tuollaisen koneen tehot helposti tuplattua.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Tässä se olennainen tieto ainakin hinnan suhteen. Ja mitä enemmän tehoa haetaan sitä suuremmaksi tuon yhden hevosen hinta tulee.Originally posted by petrolhead View PostPeruskunnostuksen kera hinta lienee 50-100€/lisäheppa
Vaihtoehtoja :
A)
Ostat e36 1.6 bensan 1500€. Vakiona 105 hv. Laitat rahaa 2500€ virittämiseen. Tehot nousee sinne 130-140hv. Käytettyä rahaa yhteensä 4000€.
B)
Ostat saman 1500€ laitoksen, säästät virittämiseen jemmatut rahat ja ajelet hetken vakiona, myyt pois ja ostat vaikka tilalle e36 325 jossa jo vakiona sen 192 hv. Sijotettua rahaa luultavasti alle 4000€.F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
Niin kyllähän se järkevin virityskeino on vaihtaa sinne se tehokkain ja isoin kone jonka sinne saa laittaa. Esim. m54b30 ois hyvä vaihtoehto tai sit hommaa suoraan sen 325:n/328:n. Jos se ei riitä, niin sit ruvetaan virittään ja ollaan katsastuksessa hiljaa.
Mut jos sitä m43:sta haluaa virittää ihan huvin, urheilun ja mielenkiinnon vuoksi, niin petrolheadilta tuli jo hyviä ohjeita.Last edited by Pazi88; 02-03-2017, 12:59.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kukaan ei tainnut vielä ehdottaa remmiahtamista?
Eaton M45 on aika suosittu m4x koneiden kaverina ja tälläkin foorumilla yksi tekeillä.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
No, enpä itseasiassa tiedä ja mun kirjoituksessa ei ollu vinoilua yhtään, sarkasmiakin vain vähän. Itse olen esimerkiksi käyttänyt X määrän rahaa saadakseni 8 venttiilisen kulkemaan kovempaa ilman ahtamista. Jos vaikkapa mun toiminnan tarkoituksenmukaisuus ei aukene ihmisille ni ei voi mitään.Originally posted by Spetke View PostNo joka asiassa voi ruveta keulimaan ja asiat voi tulkita näköjään tarkoituksellakin yliampuviksi.
Uskon kuitenkin, että sinäkin ymmärsit pointtini kyseiseen asiaan, niin en rupea sitä tässä rautalangasta vääntämään
Kiitos ja anteeksi.
Mun käyttötarkoitukseen ei sovellu 6 pyttyä, ei turbo, ei remmiahdin. Voin uskoa että jollain muulla voi olla samanlainen tavoite. Tokihan voi mennä Caterham/Elise/Miata-foorumeille ja kertoa niille miten tyhmää 4-pyttysen vaparin viilaaminen on.Last edited by petrolhead; 03-03-2017, 19:08.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
Comment