Heips.
Käytin 1992 316i Espanjan tuontiauton vikakartoituksessa katsastuskonttorilla ja selkis et käsijarru on toiselta puolelta tehoton ja oikealta turhankin hyvä. Oikealta puolelta kengät laahaa, eli rengas ei pyöri käsin kuin pakottamalla. Näin ollen kenkiä pitäisi säätää/uusia, mutta rumpua en tahdo saada irti mitenkään.
Löysin lukuisia ohjeita palstalta, mutta jokainen tuntuu olevan mallista, joissa jarrulevy sekä rumpu jossa käsijarrrukengät. Omassa on käyttö- sekä käsijarru rummussa, joten päteekö tähän sama kikka kuin aiemmisaa, eli pultinreiästä tiirustamalla ratas jota pyörittämällä rummun saa vapautettua? Pyörittelin rumpua lampun kera ties kuinka pitkään ja ainoat asiat mitä näin oli jouset sekä kengät (käyttöjarrun'ko?). Liitin kuvan omasta möröstä
Onko tässä siis sama ratas kuin: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem/ebrake2.jpg ja säätäminen tapahtuu esim. sopivalla talttapäällä?
Auttakaa hölömöä!
Käytin 1992 316i Espanjan tuontiauton vikakartoituksessa katsastuskonttorilla ja selkis et käsijarru on toiselta puolelta tehoton ja oikealta turhankin hyvä. Oikealta puolelta kengät laahaa, eli rengas ei pyöri käsin kuin pakottamalla. Näin ollen kenkiä pitäisi säätää/uusia, mutta rumpua en tahdo saada irti mitenkään.
Löysin lukuisia ohjeita palstalta, mutta jokainen tuntuu olevan mallista, joissa jarrulevy sekä rumpu jossa käsijarrrukengät. Omassa on käyttö- sekä käsijarru rummussa, joten päteekö tähän sama kikka kuin aiemmisaa, eli pultinreiästä tiirustamalla ratas jota pyörittämällä rummun saa vapautettua? Pyörittelin rumpua lampun kera ties kuinka pitkään ja ainoat asiat mitä näin oli jouset sekä kengät (käyttöjarrun'ko?). Liitin kuvan omasta möröstä
Onko tässä siis sama ratas kuin: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem/ebrake2.jpg ja säätäminen tapahtuu esim. sopivalla talttapäällä?
Auttakaa hölömöä!
Comment