E36 öljykorkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antonfrans
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 103
    • Turku

    E36 öljykorkki

    Eli onko tosiaan niin että kun öljykorkin ottaa veke m50b25 koneesta niin pitäs kuulemma sammua tai vähintään käydä huonosti eli onko vika vai ominaisuus ettei reagoi korkin irroitukseen millään tavalla:think
    E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

    ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
    ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16558
    • Asikkala

    #2
    Kokeilen huomenna mutta muistaakseni sammuu tai käy helvetin huonosti ilman korkkia.

    Comment

    • 426Hemi
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 621
      • Pälkäne

      #3
      M50:ssä ei pitäisi vaikuttaa käyntiin, M52 sitten kyllä. Syynä erilainen huohotinjärjestelmä.
      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

      Comment

      • Antonfrans
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 103
        • Turku

        #4
        Juu, ajattelin vaan kun tämän potilaan kanssa käytetty kissaa ja koiraa ja kanoja ja lampaitakin muttei vikoja vielä ole paikannettu eli 1. neste häviää (vie 1L/1000km) Jäähdytys järjestelmää on paineistettu ja sitä kautta katsottu 1bar paineella häviääkö paine ja häviäähän se johonkin eli vuotaa muttei maassa näy mitään eikä ulkoisia vuotokohtia näy? 2. Vanos pitää kovaa meteliä että mitä porukka siihen on lääkkeeksi määrännyt? Uutta vanos yksikkä? 3. Bensaa jää polttamatta paljon ja sen näki pakokaasumittauksissa kun antoi korkeita arvoja sinne suuntaan...imuvuoto? Kaikki neuvot otetaan vastaan ennen kun puran koko vehkeen.
        E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

        ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
        ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

        Comment

        • viimeistelijä
          BTCF Member
          • Oct 2013
          • 133
          • kouvola

          #5
          Originally posted by Antonfrans View Post
          Juu, ajattelin vaan kun tämän potilaan kanssa käytetty kissaa ja koiraa ja kanoja ja lampaitakin muttei vikoja vielä ole paikannettu eli 1. neste häviää (vie 1L/1000km) Jäähdytys järjestelmää on paineistettu ja sitä kautta katsottu 1bar paineella häviääkö paine ja häviäähän se johonkin eli vuotaa muttei maassa näy mitään eikä ulkoisia vuotokohtia näy? 2. Vanos pitää kovaa meteliä että mitä porukka siihen on lääkkeeksi määrännyt? Uutta vanos yksikkä? 3. Bensaa jää polttamatta paljon ja sen näki pakokaasumittauksissa kun antoi korkeita arvoja sinne suuntaan...imuvuoto? Kaikki neuvot otetaan vastaan ennen kun puran koko vehkeen.
          1 Ei kyllä nyt ihan auennut tämä mutta,miten paineistit sen järjestelmän ja katsoit että on 1bar painetta? voihan sitä varmaankin nostaa ja kuunnella mistä tulee ilmaa/nestettä... pakkohan sen nyt jonnekkin on valua/hävitä..

          2 vanos ongelmaan varmaankin kannattaa vanoksen korjaus sarja hommata. ebay/schmiedmann.

          3 tulpat,minkä väriset ym ym.? bensapaineet liian korkeat? jumittaako säädin.. polttaako putkessa.. :think



          Mun mielestä.. on ainakin huolestuttavaa JOS öljykorkin avaamisella ois käyntiin jotain radikaalia vaikutusta mm sammuminen,huono käynti,kierrosten humppaamminen tms..
          Last edited by viimeistelijä; 28-03-2017, 22:52.
          hitto vie,ja taksi tuo
          BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

          Comment

          • Antonfrans
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 103
            • Turku

            #6
            1. Juu eli huoltamon pihalla pistivät paisunta säiliön testerin kiinni paisariin ja pumppasivat 1bar painetta järjestelmään jolloin näki mitä paine tekee järjestelmässä

            2. Juu sellaisen voisi tilata mutta jos se ratas on väljä niin millä sen korjaa?

            3. Tulpista varmaan hyvä lähteä liikkeelle mutta paljonko pyttyjen pitäisi painetta antaa jos pytyt testaa läpi?
            E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

            ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
            ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              1. Onko jäähdytysnesteessä pakokaasua.

              2. Mikä ratas? Jos sitä nokan vinohammaspyörää meinaat niin pitäähän sen ollakkkin, ei ne muuten liikkuis Sinne voi laittaa nokkapyörän kiinnitykseeen jousilevyn ja samalla vaihtaa männän tiivisteen.

              3. Mistä arvosta jää kiinni, hc?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Antonfrans
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 103
                • Turku

                #8
                1. Ei ole testattu millään mittaus laitteella eikä kyllä näy kuplia kun avaa paisuntasäiliön korkin eli ei pitäsi antaa painetta yhtään nestejärjestelmään?

                2. Se vanoksen ratas joka joka liikkuu edes takaisin järjestelmässä niin eikös se ole se joka siellä rahisee?

                3. Kyllä HC muistaakseni todella korkea jotain tyyliin 4.322 näytti:think
                E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11203
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Antonfrans View Post
                  2. Se vanoksen ratas joka joka liikkuu edes takaisin järjestelmässä niin eikös se ole se joka siellä rahisee?
                  Periaatteessa joo. Mutta siihen on m52 koneeseen tullu BMW:ltä päivitys jossa on mukana tuo edellä mainittu jousilevy joka estää sen rattaan ja koko paketin helinän siellä. Tämän päivityksen voi tehdä myös m50 koneeseen.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Joutti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 305
                    • Ummeljoki

                    #10
                    Vanos-pulmiin vastaukset ja varaosat löytänet TÄÄLTÄ. Tuolla on melko seikkaperäiset ja kuvalliset ohjeet. Tuon sivuston ohjeiden mukaan tehden ainakin S50B32:n vanos-remontti oli simppeli. Tuskin M5x on sen vaikeampi. Oma rooli oli tosin ojennella työkaluja, mutta ei se itse tekeminenkään hirveän hankalalta vaikuttanut.
                    E36 M3 & E39 530d

                    Comment

                    • Antonfrans
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 103
                      • Turku

                      #11
                      Kiitän
                      E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                      ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                      ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11203
                        • Oulu

                        #12
                        Ja nimenomaan tämä ohje sieltä:

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Antonfrans
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 103
                          • Turku

                          #13
                          Juu tuolla sitten korjaillaan kun keretään...
                          Mites voisiko tuo anturi joka tulee ilmansuodatinkoteloon kahden letkun kera vuotaa kotelon sisälle?:think Selittäisi paljon
                          E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

                          ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
                          ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94

                          Comment

                          • viimeistelijä
                            BTCF Member
                            • Oct 2013
                            • 133
                            • kouvola

                            #14
                            Originally posted by Antonfrans View Post
                            Juu tuolla sitten korjaillaan kun keretään...
                            Mites voisiko tuo anturi joka tulee ilmansuodatinkoteloon kahden letkun kera vuotaa kotelon sisälle?:think Selittäisi paljon
                            jos oikein oon ymmärtäny niin lämmittää imuilmaa että talvella kone lämpenee nopeammin tai tms? :think turha ainakin omasta mielestä..
                            hitto vie,ja taksi tuo
                            BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Se on termostaatti joka imuilman lämpötilan mukaan säätää nesteen virtausta kaasuläppäkoteloa lämmittämään.
                              Uudemmissa moottoreissa tuota ei ole vaan neste kiertää kaasuläppäkotelolle jatkuvasti.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X