Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28 nikasil ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    M52b28 nikasil ongelma

    Onko näissä koneissa ollut paljon tuota nikasil pinnoitteen kulumista Suomessa? Ilmeisesti se nikasil pinnoite on syöpynyt pois autoissa joihin tankattu korkeaa rikkipitoisuutta omaavaa polttoainetta. Oireina korkea öljynkulutus kun sylinterin seinämät kuluvat ennenaikaisesti. Mietin vain että kannattaako kun on ostamassa e36 ostaa tuollainen 300 tkm ajettu 328 vai vanha kunnonliiton m50b25 rautalohko.

    Elikkäs kysymys kumpi olisi parempi kampe ostaa? Kannattaako tuota m52 nikasil pinnoitteen kulumista pelätä Suomessa
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Ei kannata.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11112
      • Oulu

      #3
      Jep ehottomasti m52 koneinen ennemmin. Ei ole nikasil ongelmaa suomessa. Ehkä sillon jättäsin väliin jos auto on tuotu englannista (liekkö edes tuotu yhtäkään), koska siellä niitä ongelmia on ollut.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1827
        • N/A

        #4
        Originally posted by Pazi88 View Post
        Jep ehottomasti m52 koneinen ennemmin. Ei ole nikasil ongelmaa suomessa. Ehkä sillon jättäsin väliin jos auto on tuotu englannista (liekkö edes tuotu yhtäkään), koska siellä niitä ongelmia on ollut.
        Taitaa olla lohko vaihdettu kaikkiin Nikasil-ongelmaisiin bemareihin jo 20v sitten

        Ongelma taisi olla suurimmillaan 90-luvun puolivälin e34 korisissa V8:ssa, mutta myös kutosissa. Hyvä puoli on, että koneet hajosivat jo heti uutuuttaan, joten ongelma on hoidettu jo aikaa sitten, jos sellaisia on ollut.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11112
          • Oulu

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          Taitaa olla lohko vaihdettu kaikkiin Nikasil-ongelmaisiin bemareihin jo 20v sitten
          No jo mutta sen verran paskasti oli tuo lohkon vaihto ainakin tuohon mun koneeseen tehty että välttelisin

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            ..

            Miten se oli paskasti tehty? meinaatteko että noihin kaikkiin olisi Suomessa lohkot vaihdettu takuuseen aikoinaan? Mahtaakohan tuommoisesta 20 vuotta vanhasta teinibimmeristä enää löytyä mitään paperitodisteita moisesta työstä :think
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11112
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Juhnukka View Post
              Miten se oli paskasti tehty? meinaatteko että noihin kaikkiin olisi Suomessa lohkot vaihdettu takuuseen aikoinaan? Mahtaakohan tuommoisesta 20 vuotta vanhasta teinibimmeristä enää löytyä mitään paperitodisteita moisesta työstä :think
              Ei vaan tommoseen englannin koneeseen oli lohko vaihdettu. Männät oli väärällä välyksellä, öljypumpusta oli menny rojua läpi, mutta mitään muuta ei oltu tehty kuin kasattu väärin ja kanttakaan ei ollu suoristettu lohkon vaihdon yhteydessä. Eikai noihin suomessa oo mitään lohkoja vaihdeltu kun ei oo tarvista.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #8
                Ahaaa

                Vanha korjaamotuttu kertoi juuri englannista kun oli sieltä kotoisin että siellä tosi paljon tehdään vaan nopeasti ja halvalla ja jälki on sen mukaista
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Pakko vielä kysyä

                  Että mites jos tuon vanhan ja luotettavan m50b25 koneisen hommaa niin saako siitä kutiteltua yhtään lisää tehoa moottorinohjauksen puolelta vai pitääkö alkaa konetta laittamaan?
                  Tuo mekaaninen laitto tulee muuten niin kalliiksi varsinkin jos pitää vaparina
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11112
                    • Oulu

                    #10
                    Helpommin se onnistuu m52:een, muttei vakio koneen softaamisella kuuhun päästä. Lähinnä alavääntöjä saa lisää.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16453
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Helpommin se onnistuu m52:een, muttei vakio koneen softaamisella kuuhun päästä. Lähinnä alavääntöjä saa lisää.
                      Joskus pyöritellyt mielessä: ko. ohjelma + m52 imusarja ? Ylärekisterille tapahtuu mitä ? Entäs ala ? Sarjan ja kannen välinen tiivistys, millä osilla ? Kukaan tehnyt koskaan ? Ei ?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Joskus pyöritellyt mielessä: ko. ohjelma + m52 imusarja ? Ylärekisterille tapahtuu mitä ? Entäs ala ? Sarjan ja kannen välinen tiivistys, millä osilla ? Kukaan tehnyt koskaan ? Ei ?
                        Ai m50b25:n?
                        Kai siitä tulee sellainen suunnilleen m52b25 vastaava. Kansien kanavat on saman kokoiset, normaali tiivisteillä käy.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎