Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin "kantaa" E36, 328 vm 1996. "Syyllinen" löytyi..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 861
    • Kainuu

    Kytkin "kantaa" E36, 328 vm 1996. "Syyllinen" löytyi..

    Moi!

    Onko tuolle muuta tehtävissä kuin vaihtaa kytkinpaketti? Ts kytkin on nestekytkin, eli vaijeria mistä vois säätää ei ole? Onko kytkin siis finaalissa, autolla ajettu 150 tkm.

    Auto oireilee siten että suurimmalla vaihteella tai nelosella kun kiihdyttää rajummin esim ohitustilanteissa, kierrokset kyllä nousee mutta auto ei reagoi.

    Onko millaisia konsteja selvittää mahdollista syytä??? Kiitokset vaivautuneille.

    Naapuri, osaavampi kuin minä kertoi että kytkin "kantaa", siinä ei kuulema ole tyhjää liiketta laisinkaan...

    TV:expertti
    Last edited by expertti; 04-06-2005, 11:32.
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    #2
    jep, kytkinpaketti vaihtoon.. ihmeen aikasin kyllä menny ku itellä meni vasta 240 tkm kohdalla vai eikö edellinen/nykyinen omistaja osaa ajaa
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

    Comment

    • hawkki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 458
      • Vuosaari

      #3
      Eli kytkin vaihtoon vaan.
      Last edited by hawkki; 01-06-2005, 10:33.

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 861
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by expertti
        Moi!

        Onko tuolle muuta tehtävissä kuin vaihtaa kytkinpaketti? Ts kytkin on nestekytkin, eli vaijeria mistä vois säätää ei ole? Onko kytkin siis finaalissa, autolla ajettu 150 tkm.

        Auto oireilee siten että suurimmalla vaihteella tai nelosella kun kiihdyttää rajummin esim ohitustilanteissa, kierrokset kyllä nousee mutta auto ei reagoi.

        Onko millaisia konsteja selvittää mahdollista syytä??? Kiitokset vaivautuneille.

        Naapuri, osaavampi kuin minä kertoi että kytkin "kantaa", siinä ei kuulema ole tyhjää liiketta laisinkaan...

        TV:expertti
        Nyt on uusi kytkinpaketti tilauksessa. Merkiltään Sachs ja kustantaa 234 euroa. Työt olisi kuulema n 300 euroa>arvio 5 tuntia töitä. Tsekkasivat kahdesta eri kirjasta ja tuo siitä keskiarvo... Taidan kokeilla vaihtaa itse. Siksi tiedustelenkin että millainen operaziooni tuo on, onko ohjeita olemassa ja ennenkaikkea nähtävillä...? Mitä kaikkea tulisi irroittaa? Onneksi on monttu jonka päällä tuon voi tehdä, muuten ei taitais tulla mittään. Jos sittenkään... On tuo 300 euroa niin iso raha että pistää kokeilemaan. On onneksi tuo osaavampi noapuri apuna.

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #5
          Originally posted by expertti
          Nyt on uusi kytkinpaketti tilauksessa. Merkiltään Sachs ja kustantaa 234 euroa. Työt olisi kuulema n 300 euroa>arvio 5 tuntia töitä. Tsekkasivat kahdesta eri kirjasta ja tuo siitä keskiarvo... Taidan kokeilla vaihtaa itse. Siksi tiedustelenkin että millainen operaziooni tuo on, onko ohjeita olemassa ja ennenkaikkea nähtävillä...? Mitä kaikkea tulisi irroittaa? Onneksi on monttu jonka päällä tuon voi tehdä, muuten ei taitais tulla mittään. Jos sittenkään... On tuo 300 euroa niin iso raha että pistää kokeilemaan. On onneksi tuo osaavampi noapuri apuna.
          On aika pieniraha toi 300€ ainakin kytkirempasta.
          325i -93 E36

          Comment

          • expertti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 861
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by expertti
            Nyt on uusi kytkinpaketti tilauksessa. Merkiltään Sachs ja kustantaa 234 euroa. Työt olisi kuulema n 300 euroa>arvio 5 tuntia töitä. Tsekkasivat kahdesta eri kirjasta ja tuo siitä keskiarvo... Taidan kokeilla vaihtaa itse. Siksi tiedustelenkin että millainen operaziooni tuo on, onko ohjeita olemassa ja ennenkaikkea nähtävillä...? Mitä kaikkea tulisi irroittaa? Onneksi on monttu jonka päällä tuon voi tehdä, muuten ei taitais tulla mittään. Jos sittenkään... On tuo 300 euroa niin iso raha että pistää kokeilemaan. On onneksi tuo osaavampi noapuri apuna.
            Nyt olis remontti siinä mallissa että kaikki ruuvit ja rojut ympäriltä on irti. Ongelmaksi tulee ettei kytkinpakettia saa vaihdelaatikosta irti. Peräytyy pari senttiä, mut sitten ei tule milliäkään. Mikä vois kiikastaa sisällä....?

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4317
              • Turku

              #7
              Originally posted by expertti
              Nyt olis remontti siinä mallissa että kaikki ruuvit ja rojut ympäriltä on irti. Ongelmaksi tulee ettei kytkinpakettia saa vaihdelaatikosta irti. Peräytyy pari senttiä, mut sitten ei tule milliäkään. Mikä vois kiikastaa sisällä....?
              Jos kaikki ruuvit on todella irti laatikon ja koneen väliltä, sekä mahdolliset ohjausholkit, jotka ohjaa koneen laatikkoon, niin en minä ainakaan keksi muuta kuin että vaihteiston sisäänmenoakseli takertelee kytkinlevyyn.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 861
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by jani73
                Jos kaikki ruuvit on todella irti laatikon ja koneen väliltä, sekä mahdolliset ohjausholkit, jotka ohjaa koneen laatikkoon, niin en minä ainakaan keksi muuta kuin että vaihteiston sisäänmenoakseli takertelee kytkinlevyyn.
                Missäs nuo ohjausholkit pitäisi olla tai näkyä? Torxit on ymrärinsä poissa ja rakoa on tuo kaksi senttiä ympärinsä. Uskaltaako vivuta tuosta raosta? Voiko jotain mennä helpostikin rikki? Olisiko se vaan tiukka sovite että vaatii hieman voimaa että luistaa akselissa....

                Lisäksi vauhtipyörä on kuulema ruosteessa.... Itse olin remontissa mukana alussa, mutta tuo loppuvaihe on asentajan kertomaa tietoa.

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Onko vaihdekeppi irti tai tulossa pois reiästään ettei "kanita" sieltä ?
                  Myös silmälaakeri saattaa olla jumittunut kytkinakselin päähän eikä jää kampiakselin sisään kuten tarkoitus.

                  Petteri
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  • expertti
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 861
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by petteriu
                    Onko vaihdekeppi irti tai tulossa pois reiästään ettei "kanita" sieltä ?
                    Myös silmälaakeri saattaa olla jumittunut kytkinakselin päähän eikä jää kampiakselin sisään kuten tarkoitus.

                    Petteri
                    Keppi on poissa pelistä. Tuo silmälaakeri voi tietty olla se jumittaja. Pitääkö vaan varovasti tuosta kytkimen ja lootan välisestä raosta vipata ja houkutella ne irti toisistaan. Jos tietäisi onko vaarassa mitä rikkoontua sisällä?

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4317
                      • Turku

                      #11
                      No jos joka puolella on jo pari senttiä rakoa, niin ei ne ohjausholkit enää panttaa.
                      Kyllä sen sitten periaatteessa pitäisi aika helposti jo lähteä, mutta jos siellä on esim ruostetta tai jotain, niin voihan se olla vähän hankalampaa.
                      Ehkä pitää käyttää hieman enemmän voimaa, jotta saa laatikon irti.
                      Ja eiköhän siitä raosta jonkin verran voi vivuta lootaa koneesta irti. Kannattaa tietysti valita sellaiset työkalut, ettei jätä paljon jälkiä laatikon pintoihin.

                      Mä tein kytkinrempan e34 pihalla, eturenkaat 26cm maasta-voit uskoa että oli hubaa.

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 861
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by jani73
                        No jos joka puolella on jo pari senttiä rakoa, niin ei ne ohjausholkit enää panttaa.
                        Kyllä sen sitten periaatteessa pitäisi aika helposti jo lähteä, mutta jos siellä on esim ruostetta tai jotain, niin voihan se olla vähän hankalampaa.
                        Ehkä pitää käyttää hieman enemmän voimaa, jotta saa laatikon irti.
                        Ja eiköhän siitä raosta jonkin verran voi vivuta lootaa koneesta irti. Kannattaa tietysti valita sellaiset työkalut, ettei jätä paljon jälkiä laatikon pintoihin.

                        Mä tein kytkinrempan e34 pihalla, eturenkaat 26cm maasta-voit uskoa että oli hubaa.
                        Voimaa vaan täytynee lisätä ja vippailla irti...

                        Velipoika ja serkkupoika vaihtoivat E30 malliin parissa tunnissa kytkimen. Heillä vastaava "pukki" käytössä. Veli onkin erimies kuin meikäläinen näissä autorempoissa. Valitettavasti asuu Nokialla. Ajelee hänkin vastaavanlaisella, mutta Touring ja vm 1997.

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 861
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by expertti
                          Voimaa vaan täytynee lisätä ja vippailla irti...

                          Velipoika ja serkkupoika vaihtoivat E30 malliin parissa tunnissa kytkimen. Heillä vastaava "pukki" käytössä. Veli onkin erimies kuin meikäläinen näissä autorempoissa. Valitettavasti asuu Nokialla. Ajelee hänkin vastaavanlaisella, mutta Touring ja vm 1997.
                          Onko sittenkin niin että starttimoottori on se jarru? Se kuulema heiluu vaihdelaatikon mukana. Lisäksi siinä on joku pelti....
                          Pitäneekö nuo irroittaa.....?

                          Comment

                          • petteriu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1164
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by expertti
                            Onko sittenkin niin että starttimoottori on se jarru? Se kuulema heiluu vaihdelaatikon mukana. Lisäksi siinä on joku pelti....
                            Pitäneekö nuo irroittaa.....?
                            Peltilevyn pitäisi jäädä koneeseen, koska se on vauhtipyörän ja koneen välissä - ei voi tulla laatikon mukana. Se taitaa olla erikseen kiinni laatikossa ja/tai lohkossa muutamalla pienellä kuusioruuvilla.

                            Petteri
                            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                            Comment

                            • Surina
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 222
                              • Lohja

                              #15
                              Kytkinlevy ruostunut kytkinakseliin kiinni, tai se ei luista ruosteisen kohdan yli.

                              voimaa, ja eestaas rynkytystä vaan .

                              saakohan paineasetelman pultit jostain raosta irti, silloin paketti erkanee varmasti(?).
                              x53

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎