Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Jarrulevy ruostuu, normaaliako???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • narude
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 245
    • Helsinki

    E36 Jarrulevy ruostuu, normaaliako???

    Elikkäs elikkäs, parisen viikkoa sitten vaihdoin uudet jarrulevyt kun edelliset alkoi oleen jo aika arveluttavan näköisessä kunnossa ja ajattelin että josko tuo tärinä jarruttaessa vähän helpottaisi.

    Nyt nuo levyt jotka Motonetistä kävin hakemassa on jo alkaneet osoittamaan ruostumisen merkkejä, onko tämä normaalia vai olisiko ne pitäny ekaksi käsitellä jollakin ruosteen esto sprayllä tms.???

    Pikkasen ihmetyttää ja v*tuttaa siinä sivussa. Kertokaa nyt joku mikä on asian oikea laita?
    -18 F30 318iA
    -04 E46 316i
    -04 E46 316i
    -95 E36 320i Coupe
    -85 E30 316
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    kyllähän se levy ihan rautaa on ja se on ruostuvaa kamaa. Jarruttamalla ehkäset ruostumisen jarrupalojen alueelta..

    Comment

    • touringBMW
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 248
      • Jyväskylä

      #3
      peseppä auto ja ruiskuta samalla vettä levyille ja kato niitä muutaman tunnin kuluttua ne on jo ruosteessa.
      tosin jarruttamalla se lähtee pois.
      " Jos Jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia, niin kävelisimme käsillämme. "

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Ovatko jarrusatulan liukusysteemit kunnossa? Jos niissä on häikkää, palat eivät ota koko kitkapinnaltaan levyyn.

        Comment

        • Rossifumi
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1030
          • Hamina

          #5
          Kyllähän niihin nopeesti tulee se pinta ruoste, jos vähänkin kastuvat. Jos se on vielä ajon jälkjeen tallessa niin sit on häikkää jarruissa ja pahasti.
          Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

          On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

          Comment

          • narude
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 245
            • Helsinki

            #6
            joo, eli tarkennuksena kerrottakoon että pinta johon jarrupalat ottaa kiinni on tietenkin kiiltävä, mutta muut osat näyttää jo alkaneen ruostumaan.

            Ihmettelenkin lähinnä siksi että monissa autoissa joissa on 5-9 puolaiset vanteet, eikä näy jarrulevyissä (missään siis) minkäänlaista ruostetta, vaikka niitäkin pestään ihan normaalisti.
            -18 F30 318iA
            -04 E46 316i
            -04 E46 316i
            -95 E36 320i Coupe
            -85 E30 316

            Comment

            • #36bbb
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 59

              #7
              Originally posted by narude
              joo, eli tarkennuksena kerrottakoon että pinta johon jarrupalat ottaa kiinni on tietenkin kiiltävä, mutta muut osat näyttää jo alkaneen ruostumaan.

              Ihmettelenkin lähinnä siksi että monissa autoissa joissa on 5-9 puolaiset vanteet, eikä näy jarrulevyissä (missään siis) minkäänlaista ruostetta, vaikka niitäkin pestään ihan normaalisti.
              Eikös se ollut, että "naisten autoissa levyt ruostuvat" Siis jarruja pitää käyttää, siihen ne on tehty. Pari rivakkaa jarrutusta niin on levyt kiiltävät. Monellahan normaaliajossa jää takajarrut kokonaan käyttämättä, kun jarruttelut ovat sen verran mietoja. Kannattaa niitä välillä käyttää, vaikka ei aihettakaan olisi

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by narude
                joo, eli tarkennuksena kerrottakoon että pinta johon jarrupalat ottaa kiinni on tietenkin kiiltävä, mutta muut osat näyttää jo alkaneen ruostumaan.

                Ihmettelenkin lähinnä siksi että monissa autoissa joissa on 5-9 puolaiset vanteet, eikä näy jarrulevyissä (missään siis) minkäänlaista ruostetta, vaikka niitäkin pestään ihan normaalisti.
                Itse uutena maalasin ne kohdat joihin pala ei yllä, ja näin ollen eivät ruostu Paitsi maalin palaessa pois, kun levyillä on välillä tapana olla hyvinkin kuumat...
                Kutunetin levyissä raudan päällä on pelkkä varastointirasva, ei mitään eloksointia esim. mitä orkkiksissa voisi olla...
                ...

                Comment

                • PFloyd
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 517

                  #9
                  Originally posted by reddewil
                  Itse uutena maalasin ne kohdat joihin pala ei yllä, ja näin ollen eivät ruostu Paitsi maalin palaessa pois, kun levyillä on välillä tapana olla hyvinkin kuumat...
                  Kutunetin levyissä raudan päällä on pelkkä varastointirasva, ei mitään eloksointia esim. mitä orkkiksissa voisi olla...
                  Laita ens kerralla öljyä pintaan

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4311
                    • Turku

                    #10
                    ............
                    Last edited by jani73; 03-06-2005, 20:27.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎