Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden et E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhani87
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 95
    • Lohtaja city!

    Vanteiden et E36

    Pitäis tässä lähipäivinä tilata vanteet ja olen päätymässä Rh phonixseihin kokona 8x17. Mutta vannetta saa kahdella et:llä 35 ja 45. Kummalla noista tilaan vanteet. Auto on sedani ja luultavasti lievästi madallettu. Kumeina tulee varmaan olemaan 225/45/17. Kaaria en haluais rueta pokkailemaan. Vanteet löytyy osoitteesta http://www.vannecenter.net
    BMW F11 520da -12

    EX: BMW E91 320da -06
    EX: BMW E46 330dt -02
    EX: BMW E36 325I -92
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    #2
    tilaa et:llä 35

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9882
      • KVLA

      #3
      ET 35:n voisi olla parempi vaihtoehto noin kapeilla kumeilla.Ei pitäisi ottaa lokarin reunoihin kiinni.Tuolla isommalla ET:llä voi eturenkaat hangata ääriasennossa sisälokasuojaan ilman rajoittimia.

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #4
        9x16'' et 15 + 215/40/16 pyörii.. ja autoa reilusti madallettu.

        jaska

        Comment

        • juhani87
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 95
          • Lohtaja city!

          #5
          No mahtuuko nuo pyörimään vielä jos joskus innostun ostamaan leveemmät kumit? voihan niitä kaarien reunoja sitten itekin vähä naputella jos siltä tuntuu...vai?
          BMW F11 520da -12

          EX: BMW E91 320da -06
          EX: BMW E46 330dt -02
          EX: BMW E36 325I -92

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9882
            • KVLA

            #6
            Selaileppa tuolta hieman ylempänä olevaa "Taulukkoa" renkaista.Sieltä löytynee vertailukohtaa/vaihtoehtoa varmaan sinullekin.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              35et:llä ollaan kyllä melko lailla lähellä pokkaamattomissa kaarissa...45et:llä yhdistemä on 100% raapimaton ja samalla mahdollistuu "hienosäätö" 5-10mm:n levikepaloilla jos tarvetta on.
              Eli pienempään suuntaan päästään aina, isompaan ei.

              Comment

              • Teukka75
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 88
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by Hemi
                35et:llä ollaan kyllä melko lailla lähellä pokkaamattomissa kaarissa...45et:llä yhdistemä on 100% raapimaton...
                Jaa-a, mulla kyllä vähän hipoo ääriasennoissa renkaat sisälokareihin vaikka on 41-42et muistaakseni, tooran 8x17" +225/45/17, ehkä renkaan muotokin voi hieman vaikuttaa? Tai sitten on jotain vialla... Ja ennen alustasarjaa, nyt on -30/15mm, en vielä tiedä miten nyt ottaa...
                _______________
                Ex: E36 325ia -94
                Ex: E28 520i -86

                Comment

                • sspit
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 357
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by Teukka75
                  Jaa-a, mulla kyllä vähän hipoo ääriasennoissa renkaat sisälokareihin vaikka on 41-42et muistaakseni, tooran 8x17" +225/45/17, ehkä renkaan muotokin voi hieman vaikuttaa? Tai sitten on jotain vialla... Ja ennen alustasarjaa, nyt on -30/15mm, en vielä tiedä miten nyt ottaa...

                  Voiskoha olla siitä ku ohjekirja mainitsee ohjausrajoittimen tollaselle rengastukselle eteen? sori juo: <-- vloppu päällä vielä
                  BMW 325i

                  Comment

                  • juhani87
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 95
                    • Lohtaja city!

                    #10
                    Olen tosiaan tota taulukkoa selaillu.... mutta en siitäkään täysn varmaks tullu että kummalla et:llä tilaan. Ja en ole varma vieläkään kun molempia on ehdotettu. Tosin Hemin perustelut olivat hyvät miksi et pitää olla 45.
                    Eli näillä näkymin vanteet tulisi olla et:llä 45 ja luultavasti käännön rajoittimet pitää hommata. Vähän of topikkia mutta paljonko noi rajottimet maksaa..?
                    BMW F11 520da -12

                    EX: BMW E91 320da -06
                    EX: BMW E46 330dt -02
                    EX: BMW E36 325I -92

                    Comment

                    • tomaatti 325
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 207
                      • Heinola

                      #11
                      ko. vanteilla ja renkailla (8x17,35,225/45) raapii ainakin coupessa takaa himpun kiinni kun madallusta on sen verran, että tasaisella ilman kuormaa renkaan yläreuna on n. 5mm lokasuojan kaaren yläreunan yläpuolella. Tarkkoja madallusarvoja en osaa sanoa kun en sarjaa ole itse laittanut. Edessä ei ole mitään ongelmia.
                      325 A Coupe -93

                      Comment

                      • dre
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1805
                        • Heinävesi

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        35et:llä ollaan kyllä melko lailla lähellä pokkaamattomissa kaarissa...45et:llä yhdistemä on 100% raapimaton ja samalla mahdollistuu "hienosäätö" 5-10mm:n levikepaloilla jos tarvetta on.
                        Eli pienempään suuntaan päästään aina, isompaan ei.
                        Itellä on autoa madallettu 60/40 ja omissa vanteissa et 35 ja ei raavi mihinkään kiinni kun kumina on edessä 215/40 ja takana 235/40, renkaat toki erilaiset mutta kuitenkin. Kaverilla alusta 60/60 ja oli viime kesänä vielä 225/45 ja kiinni otti hieman. Enemmän kuitenkin muistaakseni takaa kuin edestä. Tosiaankin tuo on totta kyllä että pienempään pääsee mut ei isompaan.

                        Comment

                        • pete81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 2056
                          • .........

                          #13
                          Originally posted by juhani87
                          Pitäis tässä lähipäivinä tilata vanteet ja olen päätymässä Rh phonixseihin kokona 8x17. Mutta vannetta saa kahdella et:llä 35 ja 45. Kummalla noista tilaan vanteet. Auto on sedani ja luultavasti lievästi madallettu. Kumeina tulee varmaan olemaan 225/45/17. Kaaria en haluais rueta pokkailemaan. Vanteet löytyy osoitteesta http://www.vannecenter.net
                          saman kokoset vanteet (8x17) ja renkaat 225/45/17 ja et 35, oli edellisessä e36 sedanissa jossa madallus 40/40 eikä mistään ottanut kiinni/raapinu. samat pyörät nykyään e36 touringissa ja hyvin pyörii, madallus nyt mikä sit onkaan (sport alusta)

                          Comment

                          • juhani87
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 95
                            • Lohtaja city!

                            #14
                            Ei hel...... mitähän sitä nyt oikein tekis...? Kun tosi monella on tuo 35 ja hyvin tuntuu pelaavan. Ilmeisesti 225/45/17 kumeilla pyörii kummalla et:llä tahansa mutta jos taakse laitetaa vaikka 255 niin luultavasti tuolla et 35 rupeais raapimaan....vai? Onko kenelläkään tollasia vanteita ja kumeja et 45:llä että kuulis vähä niistäki kokemusta että tarviiko rajottajia ja miten muutenkin pelaa ko. yhdistelmä.
                            BMW F11 520da -12

                            EX: BMW E91 320da -06
                            EX: BMW E46 330dt -02
                            EX: BMW E36 325I -92

                            Comment

                            • pete81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 2056
                              • .........

                              #15
                              Originally posted by juhani87
                              Ei hel...... mitähän sitä nyt oikein tekis...? Kun tosi monella on tuo 35 ja hyvin tuntuu pelaavan. Ilmeisesti 225/45/17 kumeilla pyörii kummalla et:llä tahansa mutta jos taakse laitetaa vaikka 255 niin luultavasti tuolla et 35 rupeais raapimaan....vai? Onko kenelläkään tollasia vanteita ja kumeja et 45:llä että kuulis vähä niistäki kokemusta että tarviiko rajottajia ja miten muutenkin pelaa ko. yhdistelmä.
                              itse ottaisin ne et35, monella näyttänyt toimivan ja kun ei et45 ole tullut kokemuksia. ja itse en e36 laittais 255 kumia, kyllä toi 225 on ihan riittävä (korkeintaan 235) alkaa jo 255 ajo ominaisuudet kärsimään aikas paljon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎