Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m40b16 tekniikan vaihto 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kytska
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 1
    • Varsinais Suomi

    E36 m40b16 tekniikan vaihto 318is

    Heippa kaikki!

    On tuossa nyt tuollainen E36 316 nokkasorvi tallissa muutaman vuoden mädäntynyt. Nyt näin talven lähetessä alkoi kiinnostaa auton korjaaminen talvikäyttöön. Kysynkin siis teiltä paljon paremmin tietäviltä että mitä pitää ottaa huomioon kun vaihtaa tekniikan 316-->318is?

    Ilmeisesti seuraavat asiat pitää hankkia 318 koneen mukana:
    -moottorinohjaus
    -kytkin
    -apulaitteet (tulevat muutenkin kaupassa mukana)

    Onko 316:sen kytkin ja vaihteisto sopiva tuohon uuteen tekniikkaan ja mitä olisi hyvä ottaa huomioon kun tuota vaihtoa tekee?

    Vanhan koneen korjaaminen siis maksaa niin paljon että enemmän vaivaa näkemällä saa lähes samalla rahalla 'paremman' tekniikan.

    Kiitos ja anteeksi jo etukäteen
  • jope88
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 137
    • Siilinjärvi, pohjois-savo

    #2
    Originally posted by Kytska View Post
    Heippa kaikki!

    On tuossa nyt tuollainen E36 316 nokkasorvi tallissa muutaman vuoden mädäntynyt. Nyt näin talven lähetessä alkoi kiinnostaa auton korjaaminen talvikäyttöön. Kysynkin siis teiltä paljon paremmin tietäviltä että mitä pitää ottaa huomioon kun vaihtaa tekniikan 316-->318is?

    Ilmeisesti seuraavat asiat pitää hankkia 318 koneen mukana:
    -moottorinohjaus
    -kytkin
    -apulaitteet (tulevat muutenkin kaupassa mukana)

    Onko 316:sen kytkin ja vaihteisto sopiva tuohon uuteen tekniikkaan ja mitä olisi hyvä ottaa huomioon kun tuota vaihtoa tekee?

    Vanhan koneen korjaaminen siis maksaa niin paljon että enemmän vaivaa näkemällä saa lähes samalla rahalla 'paremman' tekniikan.

    Kiitos ja anteeksi jo etukäteen
    Pitäs kait sen laatikon/kytkimen käydä suoraan ainakii e34 käy suoraa e30 tekniikka eli vissiin myös e36 tietysti koneenkorvar yms joutuu vaihtaa.. Ja halvalha nuit m40 koneita saa ite möin 50e kevääl yhe kesäl eno osti 150€ laatikoineen sähköineen yms. Ja nyt varmaa syksyl tulee taas yks m40 tekniikka myyntii ja taas varmaa sen 50-150€ sais. Ja jos tehoja haluaa niin ei nuo 325 niin kalliita oo et miks ei sit suoraa sellasta.. Ei tarvii alustoja yms päivitellä..
    Last edited by jope88; 10-08-2017, 22:42.
    [email protected]
    523i m52b25tu Schwarz 2 -99
    316i m40b16 Schwarz -88

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 917
      • Kouvola/Myllykoski

      #3
      Riippuu, että mitä talvikäytöllä meinaat? jos ihan liikenteeseen, ja katsuri huomaa vaihdetun tehokkaamman moottorin, ja vaatii muutoskatsastamaan, niin tarviit eteen jäähdytetyt levyt, niiden kanssa menee satulat vaihtoon, taakse rumpujen tilalle levyt, sekä absit. Ja hintaa tulee nokkasorvin fiksausta enemmän.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 460
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by JiiVee92 View Post
        Riippuu, että mitä talvikäytöllä meinaat? jos ihan liikenteeseen, ja katsuri huomaa vaihdetun tehokkaamman moottorin, ja vaatii muutoskatsastamaan, niin tarviit eteen jäähdytetyt levyt, niiden kanssa menee satulat vaihtoon, taakse rumpujen tilalle levyt, sekä absit. Ja hintaa tulee nokkasorvin fiksausta enemmän.
        Ja sillon on jo sama lyyä m50b25 tai m52b28 sinne.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎