Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:Sen tukkosuus ongelma (Lambda uusittu/Puolastako pätkiminen?))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z22
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 132
    • Uusimaa

    E36:Sen tukkosuus ongelma (Lambda uusittu/Puolastako pätkiminen?))

    Koitin tuossa hakeakkin viastani asiaa,mutten löytäny ja siksi kyselenkin nyt viisaammiltani vikaani ratkaisua
    Eli autona on 320 E36:nen (M50) Mistäköhän mahtaa johtua kun kiihdyttää normaalisti/ripeästi, niin useasti tuntuu että auto "ryytyy" ja tuntuu että olisi suuttimissa tms muualla jotakin roskaa? Välillä "Ryytyy" ihan täysin hetkeksi kun painaa kaasua ja hetken päästä taas nykäsee ja kulkee paremmin. Mieleeni tuli vaan, että onko mahdollista että polttoainesuodatin olisi tukossa tms? Tyhjäkäynti on ihan ok. Tähän vikaan ei auta, oli kone kylmä tai kuuma.
    Sekä polttoainetta tuntuu menevän vähintään 10ltr ajoi sit maantiellä pelkästään nätisti tai kaupungissa sekaajoa ripeästi.
    EDIT: Ja autohan oli mallia -92

    Edit: Nyt tuossa mittailin lambdan arvoja, niin se antoi arvoksi n.0.40 - 0.50 volttia siitä mustasta johdosta tyhjäkäynnillä...mahtaako lambda olla sökö?
    Last edited by Z22; 19-06-2005, 10:23.
    Nykyinen E90 318d

    Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
    Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
    Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
    Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
    Ex - AUTO : Bmw E30 316i
    Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

    sigpic
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Mitenköhän on päästöjen laita? Voisi meinaan viitata lambdan häiriöön. Itsellä meinaan juuri samanlainen M50B20 vm. -92 teki tuollaista ja piristyi kummasti uuden lambdan myötä.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Z22
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 132
      • Uusimaa

      #3
      ^^^^^^^
      Nykyinen E90 318d

      Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
      Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
      Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
      Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
      Ex - AUTO : Bmw E30 316i
      Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

      sigpic

      Comment

      • huoppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 638
        • Villähde, Finland

        #4
        Originally posted by Z22
        Koitin tuossa hakeakkin viastani asiaa,mutten löytäny ja siksi kyselenkin nyt viisaammiltani vikaani ratkaisua
        Eli autona on 320 E36:nen (M50) Mistäköhän mahtaa johtua kun kiihdyttää normaalisti/ripeästi, niin useasti tuntuu että auto "ryytyy" ja tuntuu että olisi suuttimissa tms muualla jotakin roskaa? Välillä "Ryytyy" ihan täysin hetkeksi kun painaa kaasua ja hetken päästä taas nykäsee ja kulkee paremmin. Mieleeni tuli vaan, että onko mahdollista että polttoainesuodatin olisi tukossa tms? Tyhjäkäynti on ihan ok. Tähän vikaan ei auta, oli kone kylmä tai kuuma.
        Sekä polttoainetta tuntuu menevän vähintään 10ltr ajoi sit maantiellä pelkästään nätisti tai kaupungissa sekaajoa ripeästi.
        EDIT: Ja autohan oli mallia -92

        Edit: Nyt tuossa mittailin lambdan arvoja, niin se antoi arvoksi n.0.40 - 0.50 volttia siitä mustasta johdosta tyhjäkäynnillä...mahtaako lambda olla sökö?
        Jos mittasit jännitteen signaalijohdosta moottorin ollessa kuuma ja sait nuo arvot se anturi on rikki. Pitäisi seilata 0,1 - 0,9 V välillä.
        Garage:

        E21 323i -79
        E21 323i -82
        E30 325i Cabriolet -91
        E30 316i -89
        E39 520i -01
        Kadett C 1,2 -76

        Lynx Rave RE 600 -08

        Comment

        • Z22
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 132
          • Uusimaa

          #5
          Mulla on tuossa anturissa 2x valkoinen johto ja yks harmaa ja yks musta ja mun käsittääkseni tuo musta on se signaalijohto josta pitäisi mitata se arvo? Sekä mittaus oli "suoraan ajon" jälkeen, eli lämmöt oli normaalissa(Puolessa välissä)
          Aikas nokisen ja hivenen karstasen näkönen tuo pää...tarttee vissii lähtee huomenna ostoksille
          Nykyinen E90 318d

          Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
          Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
          Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
          Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
          Ex - AUTO : Bmw E30 316i
          Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

          sigpic

          Comment

          • jam75
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 654
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Z22
            ...

            Edit: Nyt tuossa mittailin lambdan arvoja, niin se antoi arvoksi n.0.40 - 0.50 volttia siitä mustasta johdosta tyhjäkäynnillä...mahtaako lambda olla sökö?

            Jos se arvo kököttää vain yhdessä kohtaa eli just tuossa arvossa minkä sait, mitään heilumista siis ei tapahdu niin lambda luultavasti sökö. Eli lukeman pitäis heilua about 0.2-0.8 voltin välillä ku kaasuttelee jos siis lambda hengissä ja reagoi.

            Comment

            • Z22
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 132
              • Uusimaa

              #7
              Noniin...nyt on vaihdettu uus boschillainen lambda alle ja meno muuttu huomattavasti mukavemmaksi...vääntää ja kulkee paljon paremmin alakiekoilla...mutta edelleenkin välillä tuntuu että sytkä pätkis, voiskohan joku puola olla sökö? entuudestaan on 98 vuonna vaihdettu yks uus puola
              Eli siis välillä "booaa" alakiekoilla tasakaasulla lähdettäessä...toinen tietty, että voiskohan yks niistä maapiuhoista olla loppu, ku toinen "vihertää" ja toinen on ihan normaalinen metallinen värinen
              EDIT: Vielä sen verran, tarkastin nuo kaikki puolat ja yhdessä puolassa oli hapettumaa sen tulpanhatun ja puolan välisessä liitoksessa...normaalia?
              Last edited by Z22; 19-06-2005, 16:39.
              Nykyinen E90 318d

              Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
              Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
              Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
              Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
              Ex - AUTO : Bmw E30 316i
              Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

              sigpic

              Comment

              • E36-coupe
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1099
                • Ylämylly

                #8
                Mulla on ihan samaa ongelmaa ollut omassa pirssissä, lambdan vaihtokaan ei auttanut..ilmamassamittarikin on ehjä ja tulpat vaihdettu n.2000km sitten..mikähän helevata se voisi olla..
                *545i E60 -05*

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #9
                  Hommatkaa jostakin varmasti ehjä puola ja testatkaa yksitellen läpi sillä puolat, nimittäin vanhemmissa ei ole nuo puolat testerillä katottavat. Ja jos kuulutta "91-92 m50 ei vanos"-ryhmään niin käykää kysymässä sitä ohjelman korjauspäivitystä boxiin merkkiliikkeestä.

                  Comment

                  • Z22
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 132
                    • Uusimaa

                    #10
                    Täällä kuulutaan tähän 91-92 ei vanos ryhmään! Mimmosesta päivityksestä on kyse? mitä bmw liikkeessä mahtaa ottaa tuosta päivityksestä? Tarttee ainakin tuo yksi puola vaihtaa joka on hapettunu
                    Nykyinen E90 318d

                    Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
                    Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
                    Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
                    Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
                    Ex - AUTO : Bmw E30 316i
                    Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI

                    sigpic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎