Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 S50 3.0 306S1 Outo käynti lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqladmin
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 17
    • Riihimäki

    E36 S50 3.0 306S1 Outo käynti lämpimänä

    Ongelmana kylmänä hyvin vääntävä kone, joka menettää 5 km matkalla alapään väännön kokonaan, penkissä kuitenkin 6 krpm:ssä valmistajan ilmoittama teho.

    BMW:n testeri ei herjaa mitään, joten olisiko joku lämpötila-anturi tahi muu "herkällä" eli käy koko ajan lämmettyään jotain "korkealämpöistä" ohjelmaa???

    Ilmamassaanturi vaihdettu, ei auttanut, VANOSseja kokeiltu, toimii samalla lailla.

    Ideoita?
    Frank
    (oo=[][]=oo)

    BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

    Ex.
    BMW E36 M3
    BMW E30 325i Touring
    Etc
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    saiskohan putsari mahdollisesti konehuoneesta lämmintä ilmaa. katoppa ilmanputsarin kotelo, onko ehjä. tai jos sulla on siinä kartiofiltteri joka ei ole missään kotelossa niin todennäköisesti voi johtua siitä että kun kone on lämmenny ja konehuoneessa on kuumaa ilmaa niin putsari imee sen kuuman ilman vaikka sen pitäisi nimenomaan saada kylmää ilmaa.
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Onko myös vanos boxin vikakoodit luettu?...

      Comment

      • sqladmin
        Newbiemmer
        • Jun 2005
        • 17
        • Riihimäki

        #4
        Oikeassapa olit. Putsarissa halkeama alipaineletkun lähdössä. Liimasin ja tilasin uuden. Auttaa jonkinverran, tosin tasainen pikkunykiminen edelleen 4500-5000 tasakaasulla, tänään saapunee uusi osa, testaan sillä.

        Kiitos vinkistä.

        Vanos-viat luettu, ei ollut mitään, Vanosseja kokeiltu useampia.

        T MF


        Originally posted by LASSI-S
        saiskohan putsari mahdollisesti konehuoneesta lämmintä ilmaa. katoppa ilmanputsarin kotelo, onko ehjä. tai jos sulla on siinä kartiofiltteri joka ei ole missään kotelossa niin todennäköisesti voi johtua siitä että kun kone on lämmenny ja konehuoneessa on kuumaa ilmaa niin putsari imee sen kuuman ilman vaikka sen pitäisi nimenomaan saada kylmää ilmaa.
        Frank
        (oo=[][]=oo)

        BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

        Ex.
        BMW E36 M3
        BMW E30 325i Touring
        Etc

        Comment

        • sqladmin
          Newbiemmer
          • Jun 2005
          • 17
          • Riihimäki

          #5
          Ei auta, ei

          Ilmanputsarin vuotava kotelo vaihdettu, tilanne edelleen sama, kylmänä pirtsakka, mutta hetikohta taas 2l-perheautomoodi päällä. Imuilman lämpötila-anturi vaihdettu samalla.

          Ideoita?

          Kone siis nykii tasaisesti tasakaasulla kylmänä.

          Lupaa, muttei kulje?
          Frank
          (oo=[][]=oo)

          BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

          Ex.
          BMW E36 M3
          BMW E30 325i Touring
          Etc

          Comment

          • sqladmin
            Newbiemmer
            • Jun 2005
            • 17
            • Riihimäki

            #6
            Lisää infoa...

            Nyt on sitten Lambdatkin vaihdettu, alapäänvääntö taas vähän parani. Lämpimänä kuitenkin edelleen laiskanpuoleinen. Tai siis välillä on, kaasujalassa oikein tuntuu, miten välillä on enemmän vääntöä ja välillä ei...

            Maajohtoja lisätty VANOSsiin, ei vaikutusta.

            Vika ilmeisesti sähköpuolella. Jännitteitä seurattu, käynnissä tasainen 14,2V tupsytistä mitattuna

            Missä tuossa autossa on maadoituspisteet? Kone on viimeisen pytyn puolasta maadoitettu oikean etupyörän tolppaan. Konehuoneessa toinen maadoituspiste vasemman etutolpan etupuolella.
            Entäpä muualla?
            Frank
            (oo=[][]=oo)

            BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

            Ex.
            BMW E36 M3
            BMW E30 325i Touring
            Etc

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Laiha seos aiheuttaa ainakin olemattoman alaväännön ja pintakaasulla nykimisen.. En kyllä tiedä äMmäläisen tekniikasta oikein mitään, mutta voisko olla jossain joku imuvuoto? Onkohan siellä näitä perinteisiä kumisia haitariputkia imupuolella konehuoneessa? Tai sit imusarjan tiiviste? Lambda kyl vaikuttaa kans seokseen..

              Comment

              • sqladmin
                Newbiemmer
                • Jun 2005
                • 17
                • Riihimäki

                #8
                Vanos...

                Vanos se on. Ei toimi. Osia vaihdettu toisesta toimivasta samanlaisesta nyt niin paljon, ettei jäljellä enää ku kaapelit, kone ja kori...


                Onko kellään oikea kytkentäkaavio tähän?

                eli -94 M3 3.0 210kW

                Oskilloskooppi näyttää samannäköistä signaalia ku toimivassakin M3:ssa, mutta alapään vääntöä ei ole....

                T Frank
                Frank
                (oo=[][]=oo)

                BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

                Ex.
                BMW E36 M3
                BMW E30 325i Touring
                Etc

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 787
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Onko moottorin lämpöanturin vastusarvot mitattu? Voihan se olla että anturi antaa väärää tietoa moottorinohjaukselle moottorin lämpötilasta.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • Johnfyra
                    Newbiemmer
                    • Sep 2006
                    • 2

                    #10
                    Työkaverillani oli vastaavanlaista ongelmaa omassa S50 koneessa. Tähän vaihtettiin ilmamassamittari sekä myös sen jälkeen lämpötila-anturi minkä vikadiagnostiikka ilmoitti olevan viallinen. Nämä eivät korjanneet vikaa vaan selvisikin että jonkin remontin yhteydessä oli sotkettu nokka-akselin ja kaasuläppien asentotunnistimien johdot. Näitten pistokkeet ovat samanlaiset ja vierekkäin joten sekoittamisen riski on olemassa. Tämän takia auto toimi "safemode" säädöillä. Ilman sitä auto ei olisi edes todennäkösesti pyörinyt. Nämä johdot oikein päin ja kas kummaa tuli 100hp lisää!
                    EX:
                    Carina SWT 1.6 -79, CRX 1.5 12v -86, E36 325i 4d -91, Corollan katiska -93, AMAZON 122S, Larppa 1200S,
                    Saab 9-3 3d 2.0t 225hp Maptun -99

                    To day:
                    Citroen Xsara Break HDI -01
                    BMW Z3 Roadster 2.8i -98.

                    Comment

                    • sqladmin
                      Newbiemmer
                      • Jun 2005
                      • 17
                      • Riihimäki

                      #11
                      No ei auttanut sekään

                      Liittimet värikoodattu, ei auttanut, uusia ideoita?
                      Frank
                      Frank
                      (oo=[][]=oo)

                      BMW E30 325i Cab (M6-B--) M5 ITB

                      Ex.
                      BMW E36 M3
                      BMW E30 325i Touring
                      Etc

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎