E36 M52-B28 paisuntasäiliö vuotaa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rauuno
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 45
    • Finland

    #1

    E36 M52-B28 paisuntasäiliö vuotaa.

    Elikkä ko. kikottimen paisuntasäiliön alaosasta näyttäisi vuotavan jäähdytys nestettä ulos. Ei vuoda kylmänä eikä koneen ollessa kunnolla lämmin. Muutaman minuutin kun kone käynyt niin alkaa vuotamaan, ja tulee enemmän kun tippa kerralla. Mutta tosiaan kone kun lämmennyt niin ei vuoda. Tilattu paisarin uudet tiivisteet, mutta onko kokeemmalla kaartilla hajua heittää lonkalta vastaavasta tapauksesta.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16606
    • Asikkala

    #2
    Tyyppivika, joka toinen e36 paisari vuotaa samasta paikasta. Tiivisteiden vaihto onnistuu tai ei, paisari voi hajota tai jostain vuotaa edelleen.

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1023
      • Pikis

      #3
      Aikoinaan kun mulla oli tuollainen peli niin muista syistä vaihdettu Nissens vuosi alusta alkaen tuosta kohtaa varsinkin pakkasella mutta tokeni kun vaihdoin siihen OEM tiivisteen. Se oli paksumpi ja notkeampi.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • Rauuno
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 45
        • Finland

        #4
        No juu eihän siitä mitään tullut. Ilmeisesti ongelma ollut jo aikaisemmin esillä, tilattu tiiviste oli jonkin verran ohuempi kun nyt paisarissa oleva. Ja siellä oli alapäässä jo kaksi tiivistettä, ja aivan prkl tiukassa koko paisari. Alkuperäisellä tiivisteellä meni takaisin nätisti.Mutta niikun olettaa saattoi ei se paljon pitänyt. Mikäs nyt lääkkeeksi vai vielä paksumpaa tiivistettä ja kumivasaralla paikoilleen ja toivoo että pitää eikä tarvi enää ottaa irti.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16606
          • Asikkala

          #5
          Helpoin ja vähiten vitutusta aiheuttava konsti on vaihtaa koko syyläri uuteen, paisari tulee mukana.

          Comment

          • Rauuno
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 45
            • Finland

            #6
            Voisikohan tuo vuoto johtua esimerkiksi termostaatista tai jopa paskana olevasta kannen tiivisteestä? Kun tosiaan auto valuttaa nesteitä muutaman minuutin ajan tietyssä koneen lämpötilassa/ajassa. Auto käy useamman minuutin ennenkuin alkaa tiputtamaan ja vuoto loppuu, kun kone on lämmennyt kunnolla. Niin voisiko johtua paineen noususta tai jotain sen suuntaista.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16606
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Rauuno View Post
              Voisikohan tuo vuoto johtua esimerkiksi termostaatista tai jopa paskana olevasta kannen tiivisteestä? Kun tosiaan auto valuttaa nesteitä muutaman minuutin ajan tietyssä koneen lämpötilassa/ajassa. Auto käy useamman minuutin ennenkuin alkaa tiputtamaan ja vuoto loppuu, kun kone on lämmennyt kunnolla. Niin voisiko johtua paineen noususta tai jotain sen suuntaista.
              Termari ei.
              Kansipahvi :think Ei.
              Vaihda se syyläri.

              Comment

              • Rauuno
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 45
                • Finland

                #8
                Asia selvä. Mistähän moinen kannattaisi ostaa, kärry siis 328i M52 - 97. Onko syytä unohtaa motonetit ym. suoraan...

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Jäähdyttimen vaihdolle iso peukku. Itsellä oli jäähdyttimessä halkeama vaikka paisari ja tiiviste olikin ok.

                  Vaikka KL-varaosat tai mikse se motonetkin olisi ok jos on vain jotain kelvollista merkkiä. Ei sielläkään tehdä niitä varaston takahuoneessa.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11228
                    • Oulu

                    #10
                    Ebaystä vaikka behr, niin on samalta valmistajalta mitä orggis. Niitä olen käyttänyt ilman ongelmia jo vuosia. X-merkkiset tarvikeosat saattaa olla niinkin hienoja ettei edes korkki pidä painetta.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Boomster
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 569
                      • Lohja

                      #11
                      Motonetistä tulee hyvällä tuurilla behr syyläri tai sitten nissens.

                      Comment

                      • Rauuno
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 45
                        • Finland

                        #12
                        Syyläri vaihdettu, homma ok.

                        Comment

                        • Rauuno
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 45
                          • Finland

                          #13
                          No voi sun prkl, näyttäisi että pieni vuoto olisi uudellakin setillä paisuntasäiliön juuresta. Mikä siellä voi olla, pääseekö paine nousemaan niin korkealle jostain syystä että se antaa sitten myöten sieltä heikoimmasta kohdasta vai mistä tämä voi johtua.

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 971
                            • Kouvola/Myllykoski

                            #14
                            Minkä merkkinen syyläri? Näissä kaikenmaailman halvoissa tarvikkeissa on sen verran heittoa mittatarkkuudessa, että saattaa jo uutena vuotaa, ja huonoimmat tapaukset ei edes mene paikalleen, kun kiinnityspisteiden sijoitus
                            ja yleinen mitoitus heittää niin pahasti.
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • Rauuno
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 45
                              • Finland

                              #15
                              No eihän mulla ole sitä laatikkoa enää. A-kirjaimella taisi alkaa teksti laatikon kupeessa ja hyvin samannäköinen oli mikä siellä oli. Kaikki nippelit ja kiinnikkeet oli kohdillaan, ei tarvinnut soveltaa.
                              Ps. Halpa se oli vähän toista sataa euroa makso.
                              Last edited by Rauuno; 13-10-2017, 16:40.

                              Comment

                              Working...
                              X