Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 käyntiongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miikkawaa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 33
    • Oulu/Kemijärvi

    Bmw e36 käyntiongelma.

    Elikkäs tehäänpä uus tälläne ku vanhaan ei tullu mitään..
    Potilas bmw e36 325 M50B25 ei vanos...
    Sellasta ongelmaa ett ajettiin auto parkkiin, sammutettiin ja sen jälkee ei lähteny enään käyntiin.. toimi aivan moitteettomasti ennenku sammutettiin auto.. nyt sellasta ongelmaa että röpöttää, ei vastaa kaasuun kunnolla, paukkuu imusarjaan ja kierrokset rytkyttää tyhjäkäynnilla iha kunnolla ja lämpimänä käy paremmin ku kylmänä mut lämpimänä kone pätkii...nyt vaihettu kampiakselin tunnistin (alkuperäne) nokka-akselin tunnistin (ei alkuperänen), imm toimii, tyhjäkäyntiventtiili toimii, ei pitäis olla imuvuotoja, puolat ja tulpat ok. Eculle ollaan kans vaihettu tunnistin. Autossa oli puol tankkia bensaa ja nyt ollaa vaa pari kertaa käytetty ja nyttejo punasella?! Ja sit sellasta että nokka-akselin ku ottaa liittimestä irti nii käy samalla lailla , oli liitin paikallaa tai ei ja kampiakselin liittimen ku ottaa irti nii ei lähe käymää millään... Mikä tos nokka-akselissa sit on kerta käy samallalailla vaikka liitin on paikallaa tai ei?
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5513
    • Vaasa

    #2
    Oisko se nokka-akselin tunnistin sitte entinen/huono. Onko mahdollista kokeilla varmasti toimivalla (oem?) anturilla?

    Voihan vika olla myös muualla mutta tuon nyt ensimmäisenä tarkistaisin. Toisaalta tuo bensankulutus on kyllä erikoista.
    sigpic

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Eculle vaihdettu tunnistin. Siis mikä ?

      Nokan anturille ääni mutta ei taida selittää kulutusta :think Pa-paineen säädin rikki ?

      Comment

      • miikkawaa
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 33
        • Oulu/Kemijärvi

        #4
        Tunnistin on tarvike mutta uusi. Mietin vaa sitä vaikka se nokan liitin on irti tai paikallaa nii silti käy samalla lailla... Ja siis se tunnistin mikä on imusarjan alla...sininen tunnistin mikä lie lämpötunnistin onkaan... Alkuperäne tunnisti maksaa melkopaljon ja ei oikee mistää saa kokeiluksi alkuperästä tunnistinta muutaku ostamalla ja tosta bensan viennistä en itekkään oikee ymmärrä että miksi nii paljon on menny... Mut pitäis ekaks saaha toi auto käymään kunnolla...

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by miikkawaa View Post
          Mut pitäis ekaks saaha toi auto käymään kunnolla...
          Pa-paineen mittaus nyt ensin, yksi vika suljettu pois. Ja vikakoodit lukuun.

          Comment

          • miikkawaa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2017
            • 33
            • Oulu/Kemijärvi

            #6
            Mitense tämä paineen mittaus tapahtuu? Ja vikakoodit yritettii lukea i carsoft 910.. ei onnistunu ja ois kyllä hyvä jos ne sais luettua tai joku tulis lukemaan... Bemuha on vuoden 92.. ja toisella yrityksellä lähtee aina käymää ja kaasun kanssa... Bensapumppuki on 3kk vanha...

            Comment

            • hoocee325
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 153

              #7
              ettei siinä p.pumpun vaihdos oo jotaki mokattu.. selittäis ton kulutustouhunki kerta koho pumpun kans samas setis.. paineet mittaamallahan toikin selviää..

              Comment

              • miikkawaa
                Bimmer Rookie
                • Aug 2017
                • 33
                • Oulu/Kemijärvi

                #8
                Pumpun vaihdon jälkee bemu toimi moiteettomasti ja ei vieny bensaa noi paljoo läheskää... Ihan normaalisti...ja sillon ku bemu ei enää lähteny käyntiin puhistettiin tyhjäkäynti venttiili ja laitettiin tarvike kamppari anturi paikalleen niin se lähti käymään mut kävi tosi huonosti just tollee miten olen aikasemmin kirjottanut... Että mitäkähän on sitte käynykkään ja missä se vika vois olla.. jännä ku ei lähteny sillo käymää mut sitku vaihto tarvike kampparin nii lähti käymää mut kävi huonosti... Ja tosiaan sillon ku bemu lasahti nii sahattiin ja yritettiin käynnistää monta kertaa eikä edes yrittäny.. kunnes vaihettii se tarvike anturi nii sit lähti mut kävi huonosti.. ja nyt vaihettu noi osat mitä aikasemmi sanonu ja sama ralli jatkuu... tottapa ymmärrätte tästä jotaki
                Last edited by miikkawaa; 16-10-2017, 11:30.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16371
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by hoocee325 View Post
                  ettei siinä p.pumpun vaihdos oo jotaki mokattu.. selittäis ton kulutustouhunki kerta koho pumpun kans samas setis.. paineet mittaamallahan toikin selviää..
                  Siinä on kyllä helvetin vaikea mokata mitään, letkutkin taisi olla erikokoiset. Itse vaihdoin pumpun kesällä kaupan pihassa, ei tarvinnut/viitsitty hinata mihinkään.

                  Comment

                  • miikkawaa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2017
                    • 33
                    • Oulu/Kemijärvi

                    #10
                    Niinpä, letkut on erikokoiset... Että pahemmin siinä mitään mokaapi... Pittäis vaa saaha tietoo et missä vika ja mistä alkais ekaks... Nokka tunnistin vaihtoon? Kerta samallalailla toimii oli liitin kii tai ei... Vikakoodit ois hyvä saaha mut ei oo inpaa ja sillähän ne sais...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16371
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by miikkawaa View Post
                      Niinpä, letkut on erikokoiset... Että pahemmin siinä mitään mokaapi... Pittäis vaa saaha tietoo et missä vika ja mistä alkais ekaks... Nokka tunnistin vaihtoon? Kerta samallalailla toimii oli liitin kii tai ei... Vikakoodit ois hyvä saaha mut ei oo inpaa ja sillähän ne sais...
                      No niin.
                      1: Ne bensanpaineet jos vaikka kalvo rikki säätimestä niin painaa sen alipaineletkun kautta ainetta imusarjaan.
                      2:Orkkis nokan anturi. Ehkäpä ne koodit ensin.
                      Eikös oulussa päin ollut joku sähkö/bmw-guru :think

                      Comment

                      • miikkawaa
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2017
                        • 33
                        • Oulu/Kemijärvi

                        #12
                        Jovain pitääpä alkaa tutkimaan... Bemu on kemijärvellä tällä hetkellä että silleesti... Ne vikakoodit ku sais luettua nii ois kyllä helevetin hyvä homma.. ja sit tää inpa, mitä siihe tarvii ja mistä ne kaikki saa? Ois hyvä saaha itelle sellane koodi lukija... Ku bemu on vuode 92 nii se carsoft ei toiminu tos koslassa...

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by miikkawaa View Post
                          Jovain pitääpä alkaa tutkimaan... Bemu on kemijärvellä tällä hetkellä että silleesti... Ne vikakoodit ku sais luettua nii ois kyllä helevetin hyvä homma.. ja sit tää inpa, mitä siihe tarvii ja mistä ne kaikki saa? Ois hyvä saaha itelle sellane koodi lukija... Ku bemu on vuode 92 nii se carsoft ei toiminu tos koslassa...
                          ADS kaapelin, ja kannettavan jossa on oikea sarjaportti.
                          Tosin en ole 92vm autoon kokeillut että pääseekö siihen inpalla ollenkaan vai pitääkö olla DIS.
                          Kysele lapin alueen vikakoodinlukuketjusta olisiko jollain sopivat laitteet.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • miikkawaa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2017
                            • 33
                            • Oulu/Kemijärvi

                            #14
                            Jovain, pitääpä alkaa kyselee

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎