Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistäessä nakuttaa (E36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toofastforyou
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 286
    • Rauma

    #16
    Ominaisuuden piikkiin menee toi ääni. Itelläki säksättää sekunnin kaks kun laittaa käyntiin esim. sen jälkeen kun se on yön seisonu. Talvella ääni oli kovempi ja kesti kauemmin, mutta toisaalta jos käytti lohkolämmitintä, ei ääntä kuulunut lainkaan, oli sitten kuinka kylmä tahansa.

    Kyllä ekan kerran kun itekin kuulin ton, niin kerkesin säikähtää et nytkö se hajos
    "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #17
      Nopeesti pajalle. Omassa entisessa 318i samahomma ja ventiilin nostimet, nokka ja keinut paskana. Jos meet nopeesti hoitoon voit selvita nostimien vaihdolla.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Redline
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 772
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by 540iAV8
        Nopeesti pajalle. Omassa entisessa 318i samahomma ja ventiilin nostimet, nokka ja keinut paskana. Jos meet nopeesti hoitoon voit selvita nostimien vaihdolla.
        Tuskinpa nyt kuitenkaan omalla kohdalla on kyse tuosta. Ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen sanottavan tuon nakutuksen olevan "aivan tyypillistä" bemareissa. Eli lähinnä kai tarkoittaa että tuo ääni olisi jonkinnäköinen ominaisuus. Uskoisin että tässä olisi lähinnä kyse siitä. Auto käy ja kukkuu muuten kuin unelma. Mittarissa n. 190tkm. Pistän kuitenkin korvan taakse...

        Edit: Itseasiassa hieman alkoi kaivamaan tuo mitä sanoit. Mitäs muut olette mieltä tästä?
        E30 325i Cabrio -91
        E36 325i Coupè -93

        Comment

        • Spud
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 810
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Redline
          Tuskinpa nyt kuitenkaan omalla kohdalla on kyse tuosta. Ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen sanottavan tuon nakutuksen olevan "aivan tyypillistä" bemareissa. Eli lähinnä kai tarkoittaa että tuo ääni olisi jonkinnäköinen ominaisuus. Uskoisin että tässä olisi lähinnä kyse siitä. Auto käy ja kukkuu muuten kuin unelma. Mittarissa n. 190tkm. Pistän kuitenkin korvan taakse...

          Edit: Itseasiassa hieman alkoi kaivamaan tuo mitä sanoit. Mitäs muut olette mieltä tästä?
          M50:ssä kun nokat sattuu painamaan suoraan hydraulisia venttiilinpainimia niin tuommoinen ei tule kyseeseen. Aikas monessa ko. koneessa olen tuommoista säksätystä kuullut muuteman sekunnin ajan käynnistyksestä. Heti kun painimet ovat keränneet tarpeeksi öljynpainetta, nakutus loppuu. No hätä!
          Bad whiskey is better than wine
          ---------------------

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #20
            Jatkuva nakutus aina kylmana ei ole vaan tyypillista vaan vika
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #21
              Ja se naputus tosiaan tulee aina välillä pahempana itselläkin. Siihen auttaa kun nopeasti sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin avot, ei naputus jatku. Mihinkäs tämä perustuu, moottorispesialistit? Öljyssä oleva ilmatasku tms. poistuu kun sammutta ja käynnistää?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 810
                • Helsinki

                #22
                Omassa naputus kestää tasan niin kauan kunnes öljyvalo sammuu eli 1-2s. Edellisillä öljyillä ääntelyä ei ilmennyt. Nyt koneessa Mobilin 5w50:t. Voi olla liian laihaa 190t ajetulle lintalle. Edelleenkään en alkaisi yläpäätä purkamaan tuon naputuksen takia.
                M50:n öljynsuodattimessa ei tietääkseni ole takaiskuventtiiliä (??) niinkuin esim. M20:ssa. M10 koneessa nopeampaan öljynpaineen nostoon auttoi M20 öljynputsarin ruuvaaminen M10:n oman tilalle.
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #23
                  No kukin uskoo mihin tahansa niin minullekkin vaitettiin, etta tyyppivika mutta sitten meni ylakerta. Se nakutus johtuu siita, etta hydraalinostimissa oljyn paine laskee ja kun kone kaynnistetaan niin paineen nousu saa nakutuksen loppumaan. Eihan sen nokka akselin tarkastus niin vaikeeta oo, muuta niin kuin sanoin kukin uskoo mihin haluaa ja jos on paljon hilloo niin ei muuta kun kovaa ajoa niin kauan kun pelit soi ja sitten pajalle.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • KK
                    Newbiemmer
                    • Nov 2003
                    • 6

                    #24
                    kyl toi meillä oleva 525i -92 naputtaa aina kun sen laittaa
                    käyntiin (esim yön jälkeen eli seisoo tunteja) ja koneeseen
                    on tehty kansiremontti ja nostajissa/nokka-akselissa ei ollu
                    kulumaan eikä mitään vikoja... että on ominaisuus eikä vika
                    -K

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by Spud
                      Omassa naputus kestää tasan niin kauan kunnes öljyvalo sammuu eli 1-2s. Edellisillä öljyillä ääntelyä ei ilmennyt. Nyt koneessa Mobilin 5w50:t. Voi olla liian laihaa 190t ajetulle lintalle. Edelleenkään en alkaisi yläpäätä purkamaan tuon naputuksen takia.
                      M50:n öljynsuodattimessa ei tietääkseni ole takaiskuventtiiliä (??) niinkuin esim. M20:ssa. M10 koneessa nopeampaan öljynpaineen nostoon auttoi M20 öljynputsarin ruuvaaminen M10:n oman tilalle.
                      Ei sinne kannata laittaa mitään 10W-40:stä, semmonen on paksumpaa kylmänä ja ohuempaa lämpimänä eli kaikin tavoin huonompaa. Näin siis ainakin väitetään.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3310
                        • Kajjjaani

                        #26
                        Toki hydraalinostimilla on ominaista silloin talloin antaa aanta kaynistettaessa, mutta ton alkuperaisen topikin mukaiset oireet kylla viittaa siihen, etta kaikki ei enaa ole vain ns ominais nakutusta. Eli suosittelen jos ylakertaa ei ole rempattu niin tarkasta tai tarkastuta nokka ja nostimet. Ja jos varmanpaalle haluat pelata niin vaihda ne nostimet. Jos nakutus jatkuu ja kaikki on muuten kunnossa niin sittenhan homma on kunnossa. Saatytpahan ainakin isommalta rempalta. M40 moottorin remppa noilta osin makso pauttiarallaa 500 ekee et sillai.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • J-Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 835
                          • There's a place in the North, far far away

                          #27
                          tästäkin on jo parikin topiccia eikä niissäkään juuri löytynyt m50 konetta joka ei sekunnin-parin säksättäisi käynnistettäessä ja kuten spud sanoi että jos ääni loppuu samalla kuin öljynpaineenmerkkivalo niin ei mitään uutta eikä erikoista siinä ole. ole huoletti vaan...

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by 540iAV8
                            Toki hydraalinostimilla on ominaista silloin talloin antaa aanta kaynistettaessa, mutta ton alkuperaisen topikin mukaiset oireet kylla viittaa siihen, etta kaikki ei enaa ole vain ns ominais nakutusta. Eli suosittelen jos ylakertaa ei ole rempattu niin tarkasta tai tarkastuta nokka ja nostimet. Ja jos varmanpaalle haluat pelata niin vaihda ne nostimet. Jos nakutus jatkuu ja kaikki on muuten kunnossa niin sittenhan homma on kunnossa. Saatytpahan ainakin isommalta rempalta. M40 moottorin remppa noilta osin makso pauttiarallaa 500 ekee et sillai.
                            Kun kansi puretaan ja tarvittaessa oikaistaan, puhutaan kuitenkin suht isoista rahoista, ei taida 1000 euroa riittää. Enkä välttämättä menis purkamaan sitä ilman erikoistyökaluja.

                            Comment

                            • Redline
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 772
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Spud
                              M50:ssä kun nokat sattuu painamaan suoraan hydraulisia venttiilinpainimia niin tuommoinen ei tule kyseeseen. Aikas monessa ko. koneessa olen tuommoista säksätystä kuullut muuteman sekunnin ajan käynnistyksestä. Heti kun painimet ovat keränneet tarpeeksi öljynpainetta, nakutus loppuu. No hätä!
                              Vihdoinkin jotain "teknistä faktaa"... Eli toisin sanoen jos ja kun tuo ääni ilmenee vain sen parin sekunnin ajan käynnistyksen jälkeen, niin ei pitäisi olla mitenkään epänormaalia tai merkki siitä että jokin olisi pielessä? Tämänkin ketjun perusteella voisi kuvitellä äänen olevan jotakuinkin normaalia, ts. ominaisuus, ainakin muiden kokemuksista päätellen. Paria tapausta lukuunottamatta...
                              E30 325i Cabrio -91
                              E36 325i Coupè -93

                              Comment

                              • z3
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 273
                                • Tre

                                #30
                                kansiremppa voi tosiaankin olla vain 500e, jos jossain nyrkkipajalla teettää.
                                - Parin Bemarin kokemuksella -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎