Moi eli mikähän mahtas olla vikana kun bmw m50b25 vanos koneessa nesteen pinta kylmänä on joku 4cm alle sen kalt viivan sit kun korkin avaa niin nousee pinta reilusti yli sen kalt viivan. Korkkia avatessa kuuluu sellanen ääni kurina ihan kun vetäisi korvausilmaa järjestelmään? Noin 40km ajon jälkeenkin neste pinta pysyy siinä kalt viivan tuntumassa.. lämmöt pysyy puolessa välissä ja puhaltaa lämmintä myös tyhjäkäynnillä.. auto siis e30 jossa m50b25 vanos vm 95 ja paisari siin syyläeissa kiinni..
M50b25 jäähdytysneste pinnan outo käyttäytyminen
Collapse
X
-
Kaikki normaalia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Itselleni olen tätä ilmiötä selitellyt jotenkin näin:
Paisuntasäiliön tehtävänä on antaa hallittu tila kuumuudesta laajenevalle nesteelle. Jos järjestelmässä ei olisi tälläistä paisuntatilaa niin joku paikka pettäisi. Jos paine järjestelmässä nousee riittävästi, paisari päästää ilmaa ulos järjestelmästä koroissa olevan ylipaineventtiilin kautta.
Kun moottori jäähtyy ajon jälkeen, jäähdytysnesteen tarvitsema tila pienenee. Tällöin järjestelmässä oleviin ilmataskuihin syntyy alipaine. Jos järjestelmä on tiivis, niin kylmän moottorin paisarin korkin avaaminen aiheuttaa sen, että paine järjestelmässä palautuu ulkoilman tasolle ja tällöin ne muut ilmataskut, esim jäähdyttimen yläosassa oleva, pienenevät ja imee nestettä paisarista jäähdyttimeen. Nesteen pinta siis paisarissa laskee.
Voi käydä myös toisinpäin: järjestelmään voi jäädä ylipaine, jolloin taas korkin avattaessa ilmataskut työntävät nestettä hiukan paisariin päin, jolloin taso nousee.
Se että käykö näin vai ei, riippuu pienen pienistä eroista järjestelmien välillä, järjestelmän tiiveydestä, siitä kuinka kauan edellisestä ajosta on jne.
Viisaammat korjatkoon.Last edited by bmw323it; 28-10-2017, 03:19.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Korkin kautta kulkee ilma mol. suuntiin joten eipä taida ollakkaan normaalia tämä outo pinnankorkeuden vaihtelu :think Itselläni ei m50b25 pinta muutu kylmänä mihinkään kun korkin avaa. Yksi korkki oli jonkin aikaa selvästi viallinen kun kylmänä yläletku oli lutussa eli alipainetta, korvausilmaa ei päässyt paisariin.
Comment
-
-
Originally posted by bimmer1234 View Postainut tosin et paisarin alareunasta vuotaa hieman...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bimmer1234 View PostAi arveletko että voisi siitä johtua tuo kummallinen nesteen pinnan nousu ja lasku käytösNyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment