Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 madallettuun uudet iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2845
    • South Carelia

    E36 madallettuun uudet iskarit

    joo, auto on siis E36 sedan 325i vm.-2/92... autoa on madallettu jonkin verran(edestä hiukan enemmän) ja nyt pitäis tietää millaset iskarit siihen pitäis vaihtaa ku alkaa olee lopussa, varsinkin takaiskarit!! Kannattaako ostaa jäykemmät/normaalit?? Oon soittanu eri liikkeisiin ja kuulemma paljon vaihtoehtoja, pitäis tietää että onko m-alusta, minkäverran madallettu jne... En tiedä autostani oikein mitään ku vasta sen ostin eikä ed.omistajakaan ollu autosta oikein perillä...

    Auttakaapas amatööriä!!!
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #2
    Jos on madallettu niin Bilstein sprint passaa varmaan aika hyvin.

    Comment

    • Redline
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 772
      • Helsinki

      #3
      Hmm...niinkuin jo itse sanoitkin, vaihtoehtoja on monia. Riippuu tietenkin millaista ajettavuutta haet. Jos autoa on madallettu rankalla kädellä, luulisi siellä olevan alkuperäistä lyhyemmät iskaritkin. Tällöin, jos haluat, korvaat vanhat samantyyppisillä. Jälleen, vaihtoehtoja löytyy silloinkin. Mielestäni M-alusta ei madalla autoa kovinkaan paljon. Joku muu muistaa varmaankin miillit. On kyllä suhteellisen mukava alusta. Toisin sanoen ei siis ole kovinkaan jäykkä tai kova. Itsellä (E36 coupe) on jokin aikaa sitten vaihdettu alle Bilstein Sprint-iskarit H&R:n jousilla. Tiputus taisi olla edestä 60mm ja takaa 35mm. Ulkonäöllisesti on mielestäni hyvä ja ajettavuudessakaan ei ole moittimista. Joku voisi tietenkin pitää liian jäykkänä mutta mieletsäni ei paha ollenkaan. Hintahaarukka alustasarjoissa on myös melkoinen...

      Tosin jos tuo nykyinen setti miellyttää, niin ota vanhat pois ja hanki uudet samanlaiset.
      E30 325i Cabrio -91
      E36 325i Coupè -93

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2845
        • South Carelia

        #4
        Kiitos vastauksista...
        Tarkoitus oli varmaankin vaihtaa vain takaiskarit koska etuiskarit tuntuvat olevan ihan tikissään...
        Osaakohan ne varaosaliikkeissä antaa sitte oikeanlaiset?? nykyään takana näytti olevan BMWn omat(ilm.alkuperäiset)iskarit ja edessä oli jotkut SACHSin iskarit... Mitähän muita malleja eri iskarimerkeistä olis sopivia tohon miun autoon, tietäis vaan sitte kysellä...

        Niin... taisi ed.omistaja puhua jostai 60/40 madalluksesta... etupää näyttää olevan alempana...
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Redline
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 772
          • Helsinki

          #5
          Iskarissa pitäisi olla jokin numerosarja ta muu vastaava josta selviää tarkemmin malli.
          E30 325i Cabrio -91
          E36 325i Coupè -93

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2845
            • South Carelia

            #6
            Originally posted by jake2710
            Jos on madallettu niin Bilstein sprint passaa varmaan aika hyvin.

            http://www.kotilainen.com/tuotteet/b...n/bilstein.htm



            Mitähän hintaluokkaa tuollaset sprintit ovat(taakse) ja kuka niitä myy, mistä vois tiedustella???
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • vellu102
              Newbiemmer
              • Oct 2003
              • 20

              #7
              Laitoin omaan alunperin M- alustaiseen E36 328 uudet iskarit keväällä. Originaalit BOGEn valmistamat iskarit olivat hinnaltaan 276 € kpl/ eteen ja 110 € kpl/ taakse. Tyydyin sitten vastaaviin SACHsin valmistamiin Advantage mallin iskareihin hintaan 380 €/ koko sarja. Sachs ja Boge ovat kuulemma jotenkin samaa firmaa, en sitten tiedä onko laadussa suurta eroa. Alustaa ei kuitenkaan voi nyt moittia. Sopivan jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Lompakkonikin oli tyytyväinen valintaani.
              E36328

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15221
                • Ajamisen Iloa

                #8
                laita ne bilsteinin sprintit vaan, en on tohon paras vaihtoehto, ite just kartottelen samanlasita hommaa vaikka tuntuu et iskarit pelaa mut uudet renkaat on jotenkin erikoisesti toimivat...

                Mitä mä kysyin settiä ni takaiskarit oli sprintteihin vaihdettuna 318 tai 380€ riippuen mikä malli menee ja kumpikin hinta sisälsi 36€ asennuskuluja.
                eli joku 150€ / kappale...
                en sit tiedä saisko noita halvemmalla jostain..
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2845
                  • South Carelia

                  #9
                  Originally posted by remotion
                  laita ne bilsteinin sprintit vaan, en on tohon paras vaihtoehto, ite just kartottelen samanlasita hommaa vaikka tuntuu et iskarit pelaa mut uudet renkaat on jotenkin erikoisesti toimivat...

                  Mitä mä kysyin settiä ni takaiskarit oli sprintteihin vaihdettuna 318 tai 380€ riippuen mikä malli menee ja kumpikin hinta sisälsi 36€ asennuskuluja.
                  eli joku 150€ / kappale...
                  en sit tiedä saisko noita halvemmalla jostain..
                  Nonnii, tilasin Bilstein Sprint-iskarit Bemuun taakse, maksoi 95 euroo/kpl... Kiitos vastanneille vinkeistä!!!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Kimku
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 4

                    #10
                    E36 M-alusta

                    Tarttisin myös M-alustaiseen 328 uusia osia. Enempää en madaltaa halua, joten mistä noita Sachseja esim. kannattais kysellä? Myös jouset pitäis uusia (ainakin taakse, kun on toinen poikki), eikä o osunu silmään paikkaa, josta sais ainoastaan 20mm madaltavia (eli M-alustaa vastaavia). Jousi/alustasarjoissa tuntuu olevan yleisin kohtuumadallus 30/15 mutta haluaisin mieluiten alkuperäistä M-alustaa vastaavan kokoonpanon (ei jäykempää eikä matalampaa). Viisaammat auttakaa!



                    Originally posted by vellu102
                    Laitoin omaan alunperin M- alustaiseen E36 328 uudet iskarit keväällä. Originaalit BOGEn valmistamat iskarit olivat hinnaltaan 276 € kpl/ eteen ja 110 € kpl/ taakse. Tyydyin sitten vastaaviin SACHsin valmistamiin Advantage mallin iskareihin hintaan 380 €/ koko sarja. Sachs ja Boge ovat kuulemma jotenkin samaa firmaa, en sitten tiedä onko laadussa suurta eroa. Alustaa ei kuitenkaan voi nyt moittia. Sopivan jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Lompakkonikin oli tyytyväinen valintaani.
                    _____________________
                    E36 328i sedan -96
                    Ex. E30 318iA touring -89

                    Comment

                    • KeDa21
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322

                      #11
                      Originally posted by nappe74
                      joo, auto on siis E36 sedan 325i vm.-2/92... autoa on madallettu jonkin verran(edestä hiukan enemmän) ja nyt pitäis tietää millaset iskarit siihen pitäis vaihtaa ku alkaa olee lopussa, varsinkin takaiskarit!! Kannattaako ostaa jäykemmät/normaalit?? Oon soittanu eri liikkeisiin ja kuulemma paljon vaihtoehtoja, pitäis tietää että onko m-alusta, minkäverran madallettu jne... En tiedä autostani oikein mitään ku vasta sen ostin eikä ed.omistajakaan ollu autosta oikein perillä...

                      Auttakaapas amatööriä!!!
                      Eli sellainen kymysys, että mistä tietää minkä verran autoa on madallettu? , kun vasta auton hommasin ja nyt sit on toinen takajousi mennyt paskaksi ja pitäisi ostaa uudet (ilmeisesti molemmat) taakse. Voiko laittaa astetta korkeammat mitä on ollut? , Kun kävin jousia kyselemässä niin varaosa liikkeen myyjä sanoi, että jos aikoo takaanta korottaa niin pitää ostaa koko sarja eli eteen ja taakse, muuten ei kuulemma autolla aja erkkikään. Eli pitäisikö nyt hommata vain samanlaiset kuin mitä on ollut vai hieman korkeammat (taakse)?
                      Edestä madallettu hieman enemmän uin takaanta. Jouset takana tällä hetkellä H&R ja autoni siis e36 325 Vm.-91. Hjelppivä kaivataan, kun ei ole oikein kokemuksia moisesta..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎