Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i:n tulpan väri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilii
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 19
    • Joensuu

    320i:n tulpan väri

    Mistä moinen voi johtuu et 5 tulppaa oli kuvan värisiä tuosta varresta? Ja vielä lisäys niin välillä sammuu yhtääkkiä tyhjäkäynnillä ja kerran on sammunut/kipinä hävis kesken kiihyttäen. Aina lähtee uusiks käyntiin. Voisko olla puolissa vika ku osasta oli alkanu se eriste tai se pää halkeamaa, että joutaa kuitenki kohta vaihtaa ne.
    Attached Files
    Last edited by Vilii; 04-12-2017, 00:54.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #2
    Aika normaalia että enemmän ajetuissa tulpissa alkaa väri vaihtumaan. Hyvähän ne tulpat ois vaihtaa jos kunto alkaa olla tuota luokkaa. Itse vian väittäsin ennemmin johtuvan kampuran asentoanturista.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      #3
      Onko keskielektrodin pää pyöristynyt kuten kuva näyttää ? Joo, vanhuuttaan väri muuttunut ja vaihda densot ngk:hon.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #4
        Kuvasta vois päätellä että tulpan kärkiväli on kulunut monikertaiseksi alkuperäiseen verrattuna, siitä seuraa että vaadittu jännite läpilyöntiin kärkien välissä kasvaa ja kipinä pyrkii hyppäämään helpommista paikoista, ts, eristeen välistä kanteen josta tummuma eristeeseen. Läpilyönti aiheuttaa käyntihäiriöitä ja kipinän syntymiseen vaadittavan jännitteen kasvaminen hajoittaa lopulta puolat.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by naukkis View Post
          Kuvasta vois päätellä että tulpan kärkiväli on kulunut monikertaiseksi alkuperäiseen verrattuna, siitä seuraa että vaadittu jännite läpilyöntiin kärkien välissä kasvaa ja kipinä pyrkii hyppäämään helpommista paikoista, ts, eristeen välistä kanteen josta tummuma eristeeseen. Läpilyönti aiheuttaa käyntihäiriöitä ja kipinän syntymiseen vaadittavan jännitteen kasvaminen hajoittaa lopulta puolat.
          Ehkä ei moninkertaiseksi mutta ei siitä kannata kinata, kuluneet kuitenkin ja tuo ngk:n tyyppihän olisi BKR6EK.

          Comment

          • Bemari1
            Newbiemmer
            • Oct 2017
            • 3
            • Joensuu

            #6
            Tuskin se puolassa vika on, mut jos ei halua toimivia puolia vaihtaa nii niitä kumitutteja saa myös erikseenkin, itse vaihdoin rikkinäiset ehjiin. Esimerkiksi tuosta, olettaen moottorin olevan M50 (sopinee myös M52).

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Ehkä ei moninkertaiseksi mutta ei siitä kannata kinata, kuluneet kuitenkin ja tuo ngk:n tyyppihän olisi BKR6EK.
              Kuvakulma voi vääristää mutta näyttäisi olevan usemman millin kärkiväli tuossa alkuperäisen 0,8 millin sijaan. Ja tosiaan kakskärkitulpat olisi suositellut.

              Vanhat tulpathan sinällään todennäköisesti ovat ihan käyttökelpoiset mutta vain jos niiden kärkiväli pidetään oikeana, liian suuri kärkiväli polttaa puolat ennemmin tai myöhemmin.

              Comment

              • Vilii
                Newbiemmer
                • Nov 2017
                • 19
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Aika normaalia että enemmän ajetuissa tulpissa alkaa väri vaihtumaan. Hyvähän ne tulpat ois vaihtaa jos kunto alkaa olla tuota luokkaa. Itse vian väittäsin ennemmin johtuvan kampuran asentoanturista.
                Jees vikakoodit anto kampuran asentotunnistimen niin sitä sit vaihtelee ! Kiitos vastauksista!

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Vilii View Post
                  Jees vikakoodit anto kampuran asentotunnistimen niin sitä sit vaihtelee ! Kiitos vastauksista!
                  Porukka suosii alkuperäistä näiden tunnistimien kohdalla.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Vilii
                    Newbiemmer
                    • Nov 2017
                    • 19
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    Porukka suosii alkuperäistä näiden tunnistimien kohdalla.
                    Joo kävin laakkoselta hakemassa, kuulut niistä kopioista että eivät välttämättä kestä.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎