Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ratti tärisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekup
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 20

    E36 ratti tärisee

    missä vika kun tärisee vieläkin vaikka olen tasapainottanut eturenkaat uudelleen? pienemmissä nopeuksissa tärinän huomaa helpommin kun kovemmassa vauhdissa. voiko se johtua vanteista jos ne on vähän kierot? tai voiko se johtua takarenkaista? tai mistä muusta???
  • de Flesta
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 242
    • Suomi

    #2
    Onko eturenkaat kulunu tasasesti?? Tuskin johtuu ainakaan takarenkaista/vanteista tuo ratin tärinä...
    ex e36 coupé -94

    *vanhat kuvat*


    Myydään:
    e36 osaa - madallusjouset ym.
    15" renkaat
    Ps2-pelejä

    Comment

    • Minel87
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 24

      #3
      Originally posted by pekup
      missä vika kun tärisee vieläkin vaikka olen tasapainottanut eturenkaat uudelleen? pienemmissä nopeuksissa tärinän huomaa helpommin kun kovemmassa vauhdissa. voiko se johtua vanteista jos ne on vähän kierot? tai voiko se johtua takarenkaista? tai mistä muusta???

      Paljonko meni painoja vanteisiin? kuinka vanhat vanteet?

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Vanteen soviterenkaat, alapallot, puslat, raidetangot... Sun pitää hei kyllä ihan ite päättää mikä se noista mahdollisesti on?
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Line6
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 163
          • Espoo

          #5
          Originally posted by pekup
          missä vika kun tärisee vieläkin vaikka olen tasapainottanut eturenkaat uudelleen? pienemmissä nopeuksissa tärinän huomaa helpommin kun kovemmassa vauhdissa. voiko se johtua vanteista jos ne on vähän kierot? tai voiko se johtua takarenkaista? tai mistä muusta???

          Minulle kävi sitten niin että kun vaihdoin alatukivarren tainmaiset puslat niin ratin tärinä lisäänty huomattavasti. Noh, kävin sitten tasapainottamassa renkaat ja joka renkaaseen meni 15g. Nyt tärinä on suurinpiirtein tuplaantunut! En ymmärrä! missä vika? tosin hammastangossa on lievästi väljää mutta ei kai se..... Lähinnä tää ongelma tuli heti tuo puslien vaihdon jälkeen. Ärsyttää ja jopa hieman vituttaa!!! Auttakeeeeeee!!!

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            #6
            Originally posted by Line6
            Minulle kävi sitten niin että kun vaihdoin alatukivarren tainmaiset puslat niin ratin tärinä lisäänty huomattavasti. Noh, kävin sitten tasapainottamassa renkaat ja joka renkaaseen meni 15g. Nyt tärinä on suurinpiirtein tuplaantunut! En ymmärrä! missä vika? tosin hammastangossa on lievästi väljää mutta ei kai se..... Lähinnä tää ongelma tuli heti tuo puslien vaihdon jälkeen. Ärsyttää ja jopa hieman vituttaa!!! Auttakeeeeeee!!!
            jarrulevyn ja pyörännavan välissä ruostekönää. koskettiinko remontissa
            jarruleyyn? ei tarvi olla kummonen kakkakikkare siellä välissä kun renkaan reunassa heitto on _paljon_ !

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #7
              pinnotetut renkaat voi olla yks
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • Jubu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 937
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by Bmw_e30
                pinnotetut renkaat voi olla yks
                niin , herää kysymys , miksi ne renkaat olisi "huonontunut" tuossa tukivarsi remontissa ? jos kerran ongelma merkittävästi paheni renkaiden irtiolon ( ? ) jälkeen...

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Jubu
                  jarrulevyn ja pyörännavan välissä ruostekönää. koskettiinko remontissa
                  jarruleyyn? ei tarvi olla kummonen kakkakikkare siellä välissä kun renkaan reunassa heitto on _paljon_ !
                  Jarrulevyn ja vanteen välissä olevat kokkareet aiheuttaa myös samaa, eli kannattaa puhdistaa nuo tasopinnat huolella ennen kasausta.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • 325i4d
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 170
                    • Haapavesi

                    #10
                    Originally posted by pekup
                    missä vika kun tärisee vieläkin vaikka olen tasapainottanut eturenkaat uudelleen? pienemmissä nopeuksissa tärinän huomaa helpommin kun kovemmassa vauhdissa. voiko se johtua vanteista jos ne on vähän kierot? tai voiko se johtua takarenkaista? tai mistä muusta???
                    Tai olisko renkaissa "vyövikaa"?.. sillon kyllä täristää ja voi ääntäkin lähteä ihan haitaksi asti..

                    Comment

                    • Line6
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 163
                      • Espoo

                      #11
                      Minulla korjaantu tuo tärinä kun kävin uudestaan tasapainottamassa. Mitään vikaa ei löydetty kun uudestaan tasapainotettiin, mutta vika kyllä korjaantu Nyt auto menee kuin juna! En tiiä sit oisko edellisellä kerralla tehty vähän huolimattomasti. Noh yks huoli vähemmän tuossa autossa

                      Comment

                      • Ari
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 182
                        • Pori

                        #12
                        Tärinä voi johtua myös huonoista pyöränlaakereista, mut sitten ajossa kuuluu myös aika meteli...ja vetelee tosi herkästi.
                        Viddu! missä mun biimeri o??!! jaa tossahan se 320td
                        super nopee kuminryttääjä

                        Comment

                        • Joutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 305
                          • Ummeljoki

                          #13
                          Itellä E36 täristää rattia jo ~60km/h vauhissa ja kovempaa ajaes tuntuu et koko auto vapisee. Vaihettu tukivarret ja niiden puslat, jouset, iskarit ja niiden yläpäät, raidetangot sisemmät ja ulommat ja renkaanlaakerit. Kokeiltu eri renkailla/vanteilla ja oireet aina samat. Alkaa ideat jo loppuu pikkuhiljaa
                          E36 M3 & E39 530d

                          Comment

                          • hoocee325
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 153

                            #14
                            Originally posted by Joutti View Post
                            Itellä E36 täristää rattia jo ~60km/h vauhissa ja kovempaa ajaes tuntuu et koko auto vapisee. Vaihettu tukivarret ja niiden puslat, jouset, iskarit ja niiden yläpäät, raidetangot sisemmät ja ulommat ja renkaanlaakerit. Kokeiltu eri renkailla/vanteilla ja oireet aina samat. Alkaa ideat jo loppuu pikkuhiljaa
                            vaihdoin kans kaiken mahdollisen alustaan ko tota omaa bimmee laskin tonttiin ja silti tärisi.. silloin myös huomasin että hammastangossa aika klappi oikeella puolen ja uusi käytetty jo hommattu muttei viä kiinni.. saa nähä jos ei sen jälkeen lopu tärinät ni sit viä levyt ja palat vaihtoon.. ja jos ei senkään jälkeen viä oo kunnos ni sitte luokittelen sen jo ominaisuudeks..

                            Comment

                            • -Nasse-
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 130
                              • Valkeakoski

                              #15
                              Käyppä painottaan noi renkaat sellasessa paikassa missä ne voi painottaa kun pyörä on kiinni navassa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎