Autossa on ongelma joka on jo jonkun aikaa vaivannut ja parilta taholta veikattu vuotavia suuttimia aiheuttajaksi, mutta kysytään nyt vielä täältäkin.
Eli ongelmana on kun lämpimän koneen sammuttaa ja odottelee n. 10 min, niin käynnistettäessä saa sahata muutamankin sekunnin ennenkun hörähtää vaivoin käyntiin ellei paina kaasua. Samalla putkesta tulee bensanhajuinen pollähdys. Kylmällä koneella lähtee nätisti laakista käyntiin.
Toinen ei ehkä tapaukseen liittyen: Vaihdoin uudet samanlaiset tulpat jonka jälkeen tyhjäkäynnillä alkoi pätkimään. Ajoin kuitenkin n. 3000 km jonka jälkeen meni hermo ja vaihdoin vanhat tulpat takaisin ja häiriöt loppuivat siihen. Uusista tulpista 4 oli aika mustia. Kärkiväliä en ole mitannut, koska ei ole ollut siihen työkaluja.
Eli alkuperäiseen kysymykseen: vuotavatko suuttimet ja missäpäin pk-seutua ne saisi putsattua?
Tulppavikaan: kärkiväli väärä, puolat väsähtäneet, tulpissa vikaa?
Koneena on M52B28 ja ajettu 172 tkm.
Eli ongelmana on kun lämpimän koneen sammuttaa ja odottelee n. 10 min, niin käynnistettäessä saa sahata muutamankin sekunnin ennenkun hörähtää vaivoin käyntiin ellei paina kaasua. Samalla putkesta tulee bensanhajuinen pollähdys. Kylmällä koneella lähtee nätisti laakista käyntiin.
Toinen ei ehkä tapaukseen liittyen: Vaihdoin uudet samanlaiset tulpat jonka jälkeen tyhjäkäynnillä alkoi pätkimään. Ajoin kuitenkin n. 3000 km jonka jälkeen meni hermo ja vaihdoin vanhat tulpat takaisin ja häiriöt loppuivat siihen. Uusista tulpista 4 oli aika mustia. Kärkiväliä en ole mitannut, koska ei ole ollut siihen työkaluja.
Eli alkuperäiseen kysymykseen: vuotavatko suuttimet ja missäpäin pk-seutua ne saisi putsattua?
Tulppavikaan: kärkiväli väärä, puolat väsähtäneet, tulpissa vikaa?
Koneena on M52B28 ja ajettu 172 tkm.
Comment