E36 cabrio katto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xpro
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 250
    • varkaus

    E36 cabrio katto ongelma

    Elikkä siis tuli ostettua tuommoinen avo ja siinä katossa jonkinmoista häikkää. Katto kun on alhaalla ja rupeaa nostamaan napista ylös niin kattokotelo aukeaa ja katto nousee ylös mutta homma tyssää siihen kohtaa kun katon takareuna on noussut ylös. Kattokotelon kansi ei suostu laskemaan alas. Kalibrointia koitettu useaan kertaan eikä apua. Mistä lähteä siis vikaa etsimään.? Katon moottorilta jos liittimen ottaa irti ja antaa katon olla kotelossa sisällä niin kotelon kansi kyllä silloin liikkuu hyvin ylös sekä alas.
    Last edited by xpro; 29-01-2018, 22:47.
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Johdot poikki jossain taitteessa?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1850
      • N/A

      #3
      Originally posted by xpro View Post
      Elikkä siis tuli ostettua tuommoinen avo ja siinä katossa jonkinmoista häikkää. Katto kun on alhaalla ja rupeaa nostamaan napista ylös niin kattokotelo aukeaa ja katto nousee ylös mutta homma tyssää siihen kohtaa kun katon takareuna on noussut ylös. Kattokotelon kansi ei suostu laskemaan alas. Kalibrointia koitettu useaan kertaan eikä apua. Mistä lähteä siis vikaa etsimään.? Katon moottorilta jos liittimen ottaa irti ja antaa katon olla kotelossa sisällä niin kotelon kansi kyllä silloin liikkuu hyvin ylös sekä alas.


      Kohta #3. Käytännössä siis katon takareuna ei nouse riittävän ylös jotta prosessi voisi jatkua. Uudet sträpit, kuminauhaviritys, tai sitten vain autat kattoa pääsemään tuon kohdan yli pikkuisen kädellä.

      Ps. On muuten aika paljon kirjoiteltu näistä e36 cabrion katto-ongelmista tälläkin foorumilla, joten googlea kannattaa opetella käyttämään niin saa vastauksen nopeiten. Esim tämä ketju kannattaa lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194708
      Last edited by bmw323it; 30-01-2018, 06:42.
      Nyt:
      BMW X3 xDrive30e (g01)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      BMW 320i (e30)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • xpro
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 250
        • varkaus

        #4
        Originally posted by bmw323it View Post
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=276051

        Kohta #3. Käytännössä siis katon takareuna ei nouse riittävän ylös jotta prosessi voisi jatkua. Uudet sträpit, kuminauhaviritys, tai sitten vain autat kattoa pääsemään tuon kohdan yli pikkuisen kädellä.

        Ps. On muuten aika paljon kirjoiteltu näistä e36 cabrion katto-ongelmista tälläkin foorumilla, joten googlea kannattaa opetella käyttämään niin saa vastauksen nopeiten. Esim tämä ketju kannattaa lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194708
        Ei lähde tapahtumaan mitään vaikka yrittäisi käsin tyrkkiä katon takareunaakin ylemmäksi. Eikä kyllä liikukkaan ylemmäksi..

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1867
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Jos se ei tajua takareunan liikkeen tulleen ääriasentoonsa ja yrittää vaan jatkaa. Joku mikrokytkin kai tuotakin ohjaa.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • xpro
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 250
            • varkaus

            #6
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Jos se ei tajua takareunan liikkeen tulleen ääriasentoonsa ja yrittää vaan jatkaa. Joku mikrokytkin kai tuotakin ohjaa.
            Ongelma ratkaistu. Ilmeisesti niissä dension strapeissa vikaa. Laitettiin paksua jumppa kuminauhaa katon sisälle avuksi vetämään kattoa niin nyt toimii niinkuin kuuluu. Katon etureunasta jää vaan verhoilu ikävästi luukun väliin kun katon laskee alas. Mikä tuohon neuvoksi? Ja löytyykö jostain ohjeita niiden dension strappejen vaihtoon?

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1850
              • N/A

              #7
              Originally posted by xpro View Post
              Ei lähde tapahtumaan mitään vaikka yrittäisi käsin tyrkkiä katon takareunaakin ylemmäksi. Eikä kyllä liikukkaan ylemmäksi..
              Täytyy auttaa kevyesti siitä takalasin yläpuolisesta kaaresta eteenpäin.

              Originally posted by xpro View Post
              Ongelma ratkaistu. Ilmeisesti niissä dension strapeissa vikaa. Laitettiin paksua jumppa kuminauhaa katon sisälle avuksi vetämään kattoa niin nyt toimii niinkuin kuuluu.
              Tyypillistä ...
              Originally posted by xpro View Post
              Katon etureunasta jää vaan verhoilu ikävästi luukun väliin kun katon laskee alas. Mikä tuohon neuvoksi?
              Tyypillistä. Oli tähänkin ohje olemassa. Googlaa "Verdeck Kompendium", siellä oli muistaakseni ohje. Ja se on muutenkin hyvä pruju lueskella.

              Originally posted by xpro View Post
              Ja löytyykö jostain ohjeita niiden dension strappejen vaihtoon?
              Tuntuu olevan kiven alla. Tension strapit itsessään ei maksa paljonkaan, mutta työmääräarviot joita olen netistä löytänyt antavat ymmärtää ettei ole mikään ihan pikkujuttu. Käytännössä täytyy purkaa koko kattoverhous.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • xpro
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2012
                • 250
                • varkaus

                #8
                Originally posted by bmw323it View Post
                Täytyy auttaa kevyesti siitä takalasin yläpuolisesta kaaresta eteenpäin.


                Tyypillistä ...

                Tyypillistä. Oli tähänkin ohje olemassa. Googlaa "Verdeck Kompendium", siellä oli muistaakseni ohje. Ja se on muutenkin hyvä pruju lueskella.


                Tuntuu olevan kiven alla. Tension strapit itsessään ei maksa paljonkaan, mutta työmääräarviot joita olen netistä löytänyt antavat ymmärtää ettei ole mikään ihan pikkujuttu. Käytännössä täytyy purkaa koko kattoverhous.
                Kiitokset! Löytyisikö tuohon verhoilun väliin jäämis ongelmaan ohjeita suomeksi tai englanniksi mistään kun ei tuo saksa taivu..? Ja vielä kysyn sen verran katon sisäverhoiluun liittyen että miten sen sisäkankaan kuuluisi olla kiinni katon reunoista ja niiden NS "c" pilareiden kohdalta takaa sivulta? Roikkuu ikävästi.. kuuluisiko siinä olla jotkut muovit?
                Last edited by xpro; 30-01-2018, 20:06.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by xpro View Post
                  Kiitokset! Löytyisikö tuohon verhoilun väliin jäämis ongelmaan ohjeita suomeksi tai englanniksi mistään kun ei tuo saksa taivu..? Ja vielä kysyn sen verran katon sisäverhoiluun liittyen että miten sen sisäkankaan kuuluisi olla kiinni katon reunoista ja niiden NS "c" pilareiden kohdalta takaa sivulta? Roikkuu ikävästi.. kuuluisiko siinä olla jotkut muovit?
                  Niissä "c-pilareissa" pitäisi olla tällaiset muovit. Ei maksa paljoa, osanumerot ja narun pujotusohje taisi olla siinä verdeck kompendiumissa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • xpro
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 250
                    • varkaus

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Niissä "c-pilareissa" pitäisi olla tällaiset muovit. Ei maksa paljoa, osanumerot ja narun pujotusohje taisi olla siinä verdeck kompendiumissa.
                    Juu miten kuuluisi olla siinä katon melko etureunassa semmoisen ohuen poikki tangon siellä katon sisällä? Ilmeisesti se ei ole niinkuin pitäisi ja siksi roikkuu sisverhoilu ja jää aina siitä etuosasta luukun väliin se kangas

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1867
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Sen tangon kuskin puolen päädyssä on koukku, joka pitää olla tension strapin päällä. Liekö tästä kyse?

                      Muutenkin sisäverhoilun kiinnitys kaariin on hiukan kehno. Verhoilu on kiinni ikäänkuin halkaistuilla muoviputkilla kiinni kaarissa, tahtovat ainakin päistään veltostua ja sitten verhoilu roikkuu.

                      Yksi tapa korjata on tässä.

                      Saa siihen ihan oikeitakin metallisia lisävahvikkeita, mutta viiksilanka ajaa saman asian.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • MR_piikki
                        BTCF Member
                        • Apr 2006
                        • 1321
                        • Pori

                        #12
                        Ei nyt tehdä uutta topiccia asiasta;

                        Mulla seuraava ongelma, 93vm ammeessa ei tapahdu mitään, kun kattoa koittaa käyttää, tsekattu mikrokytkimet, joiden kuuluisi toimia oikein, ostettu uusi katon avauskytkin ja koitettu kalibroida, ei mitään eloa.. Ehdin jo pelästyä, onko joku poistanut katon älyboxin, mutta siellä se olikin, kun purkasin takapenkin "ovipahvin" pois..

                        Olisiko jotain fiksuja ideoita mistä jatkaa? Olen lukenut jostain sulakkeesta akun luona, mutta ei ole tullut kyllä vastaan vaikka pengottu :think

                        Kyseessä se semiautomaattinen katto--eli ilmeisesti se yleisin
                        Gas or ass, no free rides

                        F10 520d lci
                        E36 325 ahdistettu.

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1850
                          • N/A

                          #13
                          Originally posted by MR_piikki View Post
                          Ei nyt tehdä uutta topiccia asiasta;

                          Mulla seuraava ongelma, 93vm ammeessa ei tapahdu mitään, kun kattoa koittaa käyttää, tsekattu mikrokytkimet, joiden kuuluisi toimia oikein, ostettu uusi katon avauskytkin ja koitettu kalibroida, ei mitään eloa.. Ehdin jo pelästyä, onko joku poistanut katon älyboxin, mutta siellä se olikin, kun purkasin takapenkin "ovipahvin" pois..

                          Olisiko jotain fiksuja ideoita mistä jatkaa? Olen lukenut jostain sulakkeesta akun luona, mutta ei ole tullut kyllä vastaan vaikka pengottu :think

                          Kyseessä se semiautomaattinen katto--eli ilmeisesti se yleisin
                          Akkukotelon sulake taitaa olla vain uudemmissa. Mutta mites muut sulakkeet, niitähän on kattoa varten aika monta.

                          Onko moottorit kunnolla paikallaan?
                          Nyt:
                          BMW X3 xDrive30e (g01)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          BMW 320i (e30)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • MR_piikki
                            BTCF Member
                            • Apr 2006
                            • 1321
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Akkukotelon sulake taitaa olla vain uudemmissa. Mutta mites muut sulakkeet, niitähän on kattoa varten aika monta.

                            Onko moottorit kunnolla paikallaan?
                            Joo 6 sulaketta pitäis kai olla, kaikki oli ehjiä, moottorit on paikallaan niinkuin kuuluu.
                            Luulisi et moottorit pyörisi napista irti ollessaankin jos näin haluisi vaikö?

                            Napille ainakin virta tulee, kun siinä valo palaa
                            Gas or ass, no free rides

                            F10 520d lci
                            E36 325 ahdistettu.

                            Comment

                            • xpro
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2012
                              • 250
                              • varkaus

                              #15
                              No nyt sitten vuorostaan meni itseltä solmuun se kattoa työntävä tanko mikä on kattokotelossa kuskin puolella.. mikä tuon aiheuttaa? Ja mistähän mahtaisi uuden saada järki hintaan? Myöskään ei ole vielä keksinyt ratkaisua tuohon että jää aina luukun väliin se katon sisäkangas. Kattoa purettu ja sitä ohutta poikittain tankoa ihmetelty tunti tolkulla sekä liimailtu verhoilua paremmin mutta ei.. mitähän ihmettä tuolle keksisi.. jää se katon etureuna NS väärään suuntaan pussille katon alas lasku vaiheessa

                              Comment

                              Working...
                              X