Elikkä siis tuli ostettua tuommoinen avo ja siinä katossa jonkinmoista häikkää. Katto kun on alhaalla ja rupeaa nostamaan napista ylös niin kattokotelo aukeaa ja katto nousee ylös mutta homma tyssää siihen kohtaa kun katon takareuna on noussut ylös. Kattokotelon kansi ei suostu laskemaan alas. Kalibrointia koitettu useaan kertaan eikä apua. Mistä lähteä siis vikaa etsimään.? Katon moottorilta jos liittimen ottaa irti ja antaa katon olla kotelossa sisällä niin kotelon kansi kyllä silloin liikkuu hyvin ylös sekä alas.
							
						
					E36 cabrio katto ongelma
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Johdot poikki jossain taitteessa?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
 
 Ex:
 e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by xpro View PostElikkä siis tuli ostettua tuommoinen avo ja siinä katossa jonkinmoista häikkää. Katto kun on alhaalla ja rupeaa nostamaan napista ylös niin kattokotelo aukeaa ja katto nousee ylös mutta homma tyssää siihen kohtaa kun katon takareuna on noussut ylös. Kattokotelon kansi ei suostu laskemaan alas. Kalibrointia koitettu useaan kertaan eikä apua. Mistä lähteä siis vikaa etsimään.? Katon moottorilta jos liittimen ottaa irti ja antaa katon olla kotelossa sisällä niin kotelon kansi kyllä silloin liikkuu hyvin ylös sekä alas.
 
 Kohta #3. Käytännössä siis katon takareuna ei nouse riittävän ylös jotta prosessi voisi jatkua. Uudet sträpit, kuminauhaviritys, tai sitten vain autat kattoa pääsemään tuon kohdan yli pikkuisen kädellä.
 
 Ps. On muuten aika paljon kirjoiteltu näistä e36 cabrion katto-ongelmista tälläkin foorumilla, joten googlea kannattaa opetella käyttämään niin saa vastauksen nopeiten. Esim tämä ketju kannattaa lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194708Last edited by bmw323it; 30-01-2018, 07:42.Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei lähde tapahtumaan mitään vaikka yrittäisi käsin tyrkkiä katon takareunaakin ylemmäksi. Eikä kyllä liikukkaan ylemmäksi..Originally posted by bmw323it View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=276051
 
 Kohta #3. Käytännössä siis katon takareuna ei nouse riittävän ylös jotta prosessi voisi jatkua. Uudet sträpit, kuminauhaviritys, tai sitten vain autat kattoa pääsemään tuon kohdan yli pikkuisen kädellä.
 
 Ps. On muuten aika paljon kirjoiteltu näistä e36 cabrion katto-ongelmista tälläkin foorumilla, joten googlea kannattaa opetella käyttämään niin saa vastauksen nopeiten. Esim tämä ketju kannattaa lukea: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194708
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos se ei tajua takareunan liikkeen tulleen ääriasentoonsa ja yrittää vaan jatkaa. Joku mikrokytkin kai tuotakin ohjaa.
 Volvo V70 2.4T -02
 E30 323i -84 (taas)
 
 Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ongelma ratkaistu. Ilmeisesti niissä dension strapeissa vikaa. Laitettiin paksua jumppa kuminauhaa katon sisälle avuksi vetämään kattoa niin nyt toimii niinkuin kuuluu. Katon etureunasta jää vaan verhoilu ikävästi luukun väliin kun katon laskee alas. Mikä tuohon neuvoksi? Ja löytyykö jostain ohjeita niiden dension strappejen vaihtoon?Originally posted by 525iiäxä View PostJos se ei tajua takareunan liikkeen tulleen ääriasentoonsa ja yrittää vaan jatkaa. Joku mikrokytkin kai tuotakin ohjaa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täytyy auttaa kevyesti siitä takalasin yläpuolisesta kaaresta eteenpäin.Originally posted by xpro View PostEi lähde tapahtumaan mitään vaikka yrittäisi käsin tyrkkiä katon takareunaakin ylemmäksi. Eikä kyllä liikukkaan ylemmäksi..
 
 Tyypillistä ...Originally posted by xpro View PostOngelma ratkaistu. Ilmeisesti niissä dension strapeissa vikaa. Laitettiin paksua jumppa kuminauhaa katon sisälle avuksi vetämään kattoa niin nyt toimii niinkuin kuuluu.
 Tyypillistä. Oli tähänkin ohje olemassa. Googlaa "Verdeck Kompendium", siellä oli muistaakseni ohje. Ja se on muutenkin hyvä pruju lueskella.Originally posted by xpro View PostKaton etureunasta jää vaan verhoilu ikävästi luukun väliin kun katon laskee alas. Mikä tuohon neuvoksi?
 
 Tuntuu olevan kiven alla. Tension strapit itsessään ei maksa paljonkaan, mutta työmääräarviot joita olen netistä löytänyt antavat ymmärtää ettei ole mikään ihan pikkujuttu. Käytännössä täytyy purkaa koko kattoverhous.Originally posted by xpro View PostJa löytyykö jostain ohjeita niiden dension strappejen vaihtoon?Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kiitokset! Löytyisikö tuohon verhoilun väliin jäämis ongelmaan ohjeita suomeksi tai englanniksi mistään kun ei tuo saksa taivu..? Ja vielä kysyn sen verran katon sisäverhoiluun liittyen että miten sen sisäkankaan kuuluisi olla kiinni katon reunoista ja niiden NS "c" pilareiden kohdalta takaa sivulta? Roikkuu ikävästi.. kuuluisiko siinä olla jotkut muovit?Originally posted by bmw323it View PostTäytyy auttaa kevyesti siitä takalasin yläpuolisesta kaaresta eteenpäin.
 
 
 Tyypillistä ...
 
 Tyypillistä. Oli tähänkin ohje olemassa. Googlaa "Verdeck Kompendium", siellä oli muistaakseni ohje. Ja se on muutenkin hyvä pruju lueskella.
 
 
 Tuntuu olevan kiven alla. Tension strapit itsessään ei maksa paljonkaan, mutta työmääräarviot joita olen netistä löytänyt antavat ymmärtää ettei ole mikään ihan pikkujuttu. Käytännössä täytyy purkaa koko kattoverhous.Last edited by xpro; 30-01-2018, 21:06.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niissä "c-pilareissa" pitäisi olla tällaiset muovit. Ei maksa paljoa, osanumerot ja narun pujotusohje taisi olla siinä verdeck kompendiumissa.Originally posted by xpro View PostKiitokset! Löytyisikö tuohon verhoilun väliin jäämis ongelmaan ohjeita suomeksi tai englanniksi mistään kun ei tuo saksa taivu..? Ja vielä kysyn sen verran katon sisäverhoiluun liittyen että miten sen sisäkankaan kuuluisi olla kiinni katon reunoista ja niiden NS "c" pilareiden kohdalta takaa sivulta? Roikkuu ikävästi.. kuuluisiko siinä olla jotkut muovit? Myyn: Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juu miten kuuluisi olla siinä katon melko etureunassa semmoisen ohuen poikki tangon siellä katon sisällä? Ilmeisesti se ei ole niinkuin pitäisi ja siksi roikkuu sisverhoilu ja jää aina siitä etuosasta luukun väliin se kangasOriginally posted by JJT View PostNiissä "c-pilareissa" pitäisi olla tällaiset muovit. Ei maksa paljoa, osanumerot ja narun pujotusohje taisi olla siinä verdeck kompendiumissa. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sen tangon kuskin puolen päädyssä on koukku, joka pitää olla tension strapin päällä. Liekö tästä kyse?
 
 Muutenkin sisäverhoilun kiinnitys kaariin on hiukan kehno. Verhoilu on kiinni ikäänkuin halkaistuilla muoviputkilla kiinni kaarissa, tahtovat ainakin päistään veltostua ja sitten verhoilu roikkuu.
 
 Yksi tapa korjata on tässä.
 
 Saa siihen ihan oikeitakin metallisia lisävahvikkeita, mutta viiksilanka ajaa saman asian.
 Volvo V70 2.4T -02
 E30 323i -84 (taas)
 
 Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei nyt tehdä uutta topiccia asiasta;
 
 Mulla seuraava ongelma, 93vm ammeessa ei tapahdu mitään, kun kattoa koittaa käyttää, tsekattu mikrokytkimet, joiden kuuluisi toimia oikein, ostettu uusi katon avauskytkin ja koitettu kalibroida, ei mitään eloa.. Ehdin jo pelästyä, onko joku poistanut katon älyboxin, mutta siellä se olikin, kun purkasin takapenkin "ovipahvin" pois..
 
 Olisiko jotain fiksuja ideoita mistä jatkaa? Olen lukenut jostain sulakkeesta akun luona, mutta ei ole tullut kyllä vastaan vaikka pengottu :think
 
 Kyseessä se semiautomaattinen katto--eli ilmeisesti se yleisinGas or ass, no free rides 
 
 F10 520d lci
 E36 325 ahdistettu.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Akkukotelon sulake taitaa olla vain uudemmissa. Mutta mites muut sulakkeet, niitähän on kattoa varten aika monta.Originally posted by MR_piikki View PostEi nyt tehdä uutta topiccia asiasta;
 
 Mulla seuraava ongelma, 93vm ammeessa ei tapahdu mitään, kun kattoa koittaa käyttää, tsekattu mikrokytkimet, joiden kuuluisi toimia oikein, ostettu uusi katon avauskytkin ja koitettu kalibroida, ei mitään eloa.. Ehdin jo pelästyä, onko joku poistanut katon älyboxin, mutta siellä se olikin, kun purkasin takapenkin "ovipahvin" pois..
 
 Olisiko jotain fiksuja ideoita mistä jatkaa? Olen lukenut jostain sulakkeesta akun luona, mutta ei ole tullut kyllä vastaan vaikka pengottu :think
 
 Kyseessä se semiautomaattinen katto--eli ilmeisesti se yleisin
 
 Onko moottorit kunnolla paikallaan?Nyt:
 BMW X3 xDrive30e (g01)
 BMW 335i (e90)
 BMW 323iC (e36)
 BMW 850i (e31)
 BMW 320i (e30)
 Golf GTE
 ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo 6 sulaketta pitäis kai olla, kaikki oli ehjiä, moottorit on paikallaan niinkuin kuuluu.Originally posted by bmw323it View PostAkkukotelon sulake taitaa olla vain uudemmissa. Mutta mites muut sulakkeet, niitähän on kattoa varten aika monta.
 
 Onko moottorit kunnolla paikallaan?
 Luulisi et moottorit pyörisi napista irti ollessaankin jos näin haluisi vaikö? 
 
 Napille ainakin virta tulee, kun siinä valo palaaGas or ass, no free rides 
 
 F10 520d lci
 E36 325 ahdistettu.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No nyt sitten vuorostaan meni itseltä solmuun se kattoa työntävä tanko mikä on kattokotelossa kuskin puolella.. mikä tuon aiheuttaa? Ja mistähän mahtaisi uuden saada järki hintaan? Myöskään ei ole vielä keksinyt ratkaisua tuohon että jää aina luukun väliin se katon sisäkangas. Kattoa purettu ja sitä ohutta poikittain tankoa ihmetelty tunti tolkulla sekä liimailtu verhoilua paremmin mutta ei.. mitähän ihmettä tuolle keksisi.. jää se katon etureuna NS väärään suuntaan pussille katon alas lasku vaiheessa verhoilua paremmin mutta ei.. mitähän ihmettä tuolle keksisi.. jää se katon etureuna NS väärään suuntaan pussille katon alas lasku vaiheessa
 Comment
 
	
Comment