Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b20 vanos ja m50b25 vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antonfrans
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 103
    • Turku

    m50b20 vanos ja m50b25 vanos

    Eli voiko risteyttää niin että on 2.5 alakerta , 2.0 yläkerta ja 2.5 nokat?
    E92 Coupe M3 "Schirmer" 08

    ex. E36 Hellrot Coupe 325i M-Sport '94
    ex. E36 Coupe 318IS M-Sport '94
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11102
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Antonfrans View Post
    Eli voiko risteyttää niin että on 2.5 alakerta , 2.0 yläkerta ja 2.5 nokat?
    Voi. Muttei kannata, koska b20 kannessa on pienemmät venat. Nokat on samoja koneen koosta riippumatta.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11102
      • Oulu

      #3
      Tupla

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Paperman77
        BTCF Member
        • Jun 2017
        • 221
        • Kuopio

        #4
        Itse ajattelin tehdä juurikin noin! M52B20 vanos kansi portattuna M50B25tu koneeseen. Venttiilit on kyllä pienemmät Imu 30mm (33) ja pako 27mm (30). Virtauspinta-alaa on vielä rutkasti näihin tehoihin mitä näistä vaparina otetaan. Yleisestikin ottaen nykyiissä moniventtiilitekniikka kasissa kanavia joudutaan pienentämään ja muotoilemaan. Tuppaavat olemaan jopa liian isoja ja virtaavia. Pienempi kanavan poikkipinta-ala lisää virtausnopeutta! Saapahan samalla helpommin puristuksiakin nostettua.
        Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2547
          • .

          #5
          Originally posted by Paperman77 View Post
          Itse ajattelin tehdä juurikin noin! M52B20 vanos kansi portattuna M50B25tu koneeseen. Venttiilit on kyllä pienemmät Imu 30mm (33) ja pako 27mm (30). Virtauspinta-alaa on vielä rutkasti näihin tehoihin mitä näistä vaparina otetaan. Yleisestikin ottaen nykyiissä moniventtiilitekniikka kasissa kanavia joudutaan pienentämään ja muotoilemaan. Tuppaavat olemaan jopa liian isoja ja virtaavia. Pienempi kanavan poikkipinta-ala lisää virtausnopeutta! Saapahan samalla helpommin puristuksiakin nostettua.
          Mutta onko sitten b20 kannessa kanava liian suuri 30mm imuventtiileille?

          Jos venttiilien koko alkaa oikein kovasti ahdistamaan, niin kai niissä istukoissa nyt sentään parin millin suurennokselle on varaa? Pienentää 33mm venttiiliä sopivaksi. Siinä meillä on pieni kanava isolle(?) venttiilille.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11102
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Freak View Post

            Jos venttiilien koko alkaa oikein kovasti ahdistamaan, niin kai niissä istukoissa nyt sentään parin millin suurennokselle on varaa? Pienentää 33mm venttiiliä sopivaksi. Siinä meillä on pieni kanava isolle(?) venttiilille.
            Mikseipä se onnistuis. Mut nuo koneistukset ja porttaukset maksaa oikeasti rahaa ja yleensä syy miksi halutaan käyttää b20 kantta on ihan vaan et halutaan köyhäilläja välttää sen "kalliin" b25 kannen ostaminen.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Paperman77
              BTCF Member
              • Jun 2017
              • 221
              • Kuopio

              #7
              Aika hyvä nyrkkisääntöhän on istukan halkaisia venttiilin alla on noin 0.85-0.87% venttiilin halkaisiasta. 30mm imuvenalla se tarkoittaa 25,5-26mm ja tuossa B20 kannessa se on työntömitalla se 25,5mm. Pirralla saa sen puoli milliä isommaksi jos haluaa! 25.5mm on 510mm2 ja se kertaa 2 on 1020mm2. Tällöin virtausnopeus venttiilillä on laskennallisesti likimain 70 m/s. Eli aika lähellä ollaan, että riittää kyllä isommillekin tehoille mitä haetaan. Imukanavan tiivisteen pää on jotakuinkin 970mm2. Kanavan pienin poikkipinta-ala tulisi olla noin 800mm2 jolloin virtausnopeus kanavassa on 87 m/s. Eli pienentää täytyy jopa 2.5 litraiselle alakerralle. Kanavahan saisi olla malliltaan venturimainen! Pakopuolelle saisi olla aavistuksen isompi vena, mutta saa senkin toimimaan tuolla 27mm:kin! Voihan sitä köyhäilyksikin sanoa, kun näitä puoli-ilmaiseksi saa. Itse porttaan, mutta koneistukset hoitaa muut. Saa siihen rahaa palamaan tuohonkin, haluan vain kokeilla mitenkä tuolla kombinaatiolla onnistuu. Omaan makuun tuo laskennallisesti riittää. Sittenhän sen näkee!
              Erehtymisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎