Eli M52B25 kuluttaa/polttaa öljyä aika reippaanlaisesti. Öljyn palamisen sylintereissä huomaa helpoiten ohituksissa ja kolmos vaihde sisässä jolloin kone saa rinkiä hieman enemmän. Putkesta tulee tällöin sinistä mielestäni reippaanlaisesti.
Separaattorin ja sen letkut vaihdoin toissa viikolla ja alkuun näyttikin siltä, että ongelma korjattu. Kiihdytyksissä ei putkesta tullut sinistä savua. Tällä viikolla jouduin kuitenkin lisäämään jo taas öljyä ja äsken yhden ohituksen tehdessäni savua pukkasi melko reippaasti.
Huomasin vanhaa separaattoria purkaessani pois, että öljypohjaan menevä letku oli aivan rutikuiva, niin kuin sen kautta ei olisi koskaan mennytkään öljyä. Imusarja oli öljyssä. Korjauksessa vaihdoin siis uuden separaattorin, letkut sekä imusarjaan tulevan tiivisteen.
Eri vaihtoehtoja miettiessä öljynkulutukseen liittyen, olen tullut näihin tuloksiin:
- Venttiilivarren kumit selvät
- Öljykorkin kautta imuvuoto joka rikkoo separaattorin kalvon, mahdollista? (tilattu jo uusi tiiviste ja öljykorkki)
- Tulpat?
- Koneen alakerrassa häikkää?
- Taas rikkinäinen separaattori (olen vaihtanut separaattorin jo kerran aikaisemmin, muistaakseni vuonna 2011 tai 2012)
Sanokaapa viisaammat mitä ajatuksia herättää. Öljynkulutuksesta sen verran, että öljyillä ajettu about 6000-7000km ja 4 litran kannu jo mennyt lisäillessä
Separaattorin ja sen letkut vaihdoin toissa viikolla ja alkuun näyttikin siltä, että ongelma korjattu. Kiihdytyksissä ei putkesta tullut sinistä savua. Tällä viikolla jouduin kuitenkin lisäämään jo taas öljyä ja äsken yhden ohituksen tehdessäni savua pukkasi melko reippaasti.
Huomasin vanhaa separaattoria purkaessani pois, että öljypohjaan menevä letku oli aivan rutikuiva, niin kuin sen kautta ei olisi koskaan mennytkään öljyä. Imusarja oli öljyssä. Korjauksessa vaihdoin siis uuden separaattorin, letkut sekä imusarjaan tulevan tiivisteen.
Eri vaihtoehtoja miettiessä öljynkulutukseen liittyen, olen tullut näihin tuloksiin:
- Venttiilivarren kumit selvät
- Öljykorkin kautta imuvuoto joka rikkoo separaattorin kalvon, mahdollista? (tilattu jo uusi tiiviste ja öljykorkki)
- Tulpat?
- Koneen alakerrassa häikkää?
- Taas rikkinäinen separaattori (olen vaihtanut separaattorin jo kerran aikaisemmin, muistaakseni vuonna 2011 tai 2012)
Sanokaapa viisaammat mitä ajatuksia herättää. Öljynkulutuksesta sen verran, että öljyillä ajettu about 6000-7000km ja 4 litran kannu jo mennyt lisäillessä
Comment