Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 huollon jälkeen iskee oikosulkua sulake nro 37

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kukkuu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 42

    e36 huollon jälkeen iskee oikosulkua sulake nro 37

    elikkäs. toissailtana autossa ei sähkoövikoja. eilen (keskiviikkoaamuna) sitten vein auton 200 000 normaaliin pieneen huoltoon. Pyysin sitte äijiä kattoon vikamuistin. Noh, hain sitten auton takas. Äijät sano, et myös oikea parkkipolttimo ja yks sulake olivat palaneet. No mie sitte menin kotia ja ajelin tyytyväisenä.

    (Parkkipolttimo ja sulake ei siis ollu tiistai-iltana vielä palanu.)

    Tosiaan sitten illalla kun alko hämärtyyn, huomasin, et perkele, mittariston valot ei pala. Tarkistin myös parkin: ei pala. No ei muuta ku pelti auki ja sulakerasian kotelo käteen. sulake nro 37, joka polttaa oikeaa parkkia, mittariston valoja, keskikonsolin valoja ja oikeaa takavaloa ja konehuoneen valoa AINAKIN, on palanut. Noh, uutta 10amppeerista sisään, ja NÄPS, lyö sormille.

    En ymmärrä, että mistä se voi tollasta oikosulkua alkaa ottaan ihan tolleen vaan yhksäkkiä huollon jälkeen.

    auto on siis e36 coupekki ja vuosimallihan on 92
  • Masam
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 163
    • Rovaniemi

    #2
    Kun kerran ovat parkkipolttimon vaihtaneet niin lähtisin vikaa etsimään sieltä suunnalta eli voiskohan olla parkin johdot jotenkin oikosulussa? Ota siis parkkin polttimo irti ja kokeile kestääkö sulake sen jälkeen.
    Ex. BMW 320i E30 vm.-85
    Ex. BMW 328Ci E36 vm. -97
    BMW 320d E91 Touring vm. -06

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Originally posted by kukkuu
      elikkäs. toissailtana autossa ei sähkoövikoja. eilen (keskiviikkoaamuna) sitten vein auton 200 000 normaaliin pieneen huoltoon. Pyysin sitte äijiä kattoon vikamuistin. Noh, hain sitten auton takas. Äijät sano, et myös oikea parkkipolttimo ja yks sulake olivat palaneet. No mie sitte menin kotia ja ajelin tyytyväisenä.

      (Parkkipolttimo ja sulake ei siis ollu tiistai-iltana vielä palanu.)

      Tosiaan sitten illalla kun alko hämärtyyn, huomasin, et perkele, mittariston valot ei pala. Tarkistin myös parkin: ei pala. No ei muuta ku pelti auki ja sulakerasian kotelo käteen. sulake nro 37, joka polttaa oikeaa parkkia, mittariston valoja, keskikonsolin valoja ja oikeaa takavaloa ja konehuoneen valoa AINAKIN, on palanut. Noh, uutta 10amppeerista sisään, ja NÄPS, lyö sormille.

      En ymmärrä, että mistä se voi tollasta oikosulkua alkaa ottaan ihan tolleen vaan yhksäkkiä huollon jälkeen.

      auto on siis e36 coupekki ja vuosimallihan on 92
      Meinaatko todella, että ne on huollossa tehny sulle vian. Tuskin, kyllä tuo varmasti kuule on sattumaa.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • torx
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 383
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by huoppa81
        Meinaatko todella, että ne on huollossa tehny sulle vian. Tuskin, kyllä tuo varmasti kuule on sattumaa.
        Joka pulju kesäsin täynnä noita "kesähessuja" eli kesä duunareita... voi odottaa melkeen mitä vaan olkoon merkkiliike tai ei.
        G30 530e m-sport -19.
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
        -
        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

        Comment

        • kukkuu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 42

          #5
          Originally posted by Masam
          Kun kerran ovat parkkipolttimon vaihtaneet niin lähtisin vikaa etsimään sieltä suunnalta eli voiskohan olla parkin johdot jotenkin oikosulussa? Ota siis parkkin polttimo irti ja kokeile kestääkö sulake sen jälkeen.

          joo, kokeilin ilman parkkipolttimoa. räpsäytti edelleen. Sen jälkeen kokeilin ilman konehuoneen valoa. edelleen räpsäs. kyl noit kymppiamppeerisia on kulunu tänää.
          toisaalta, voihan se johto olla poikki jossain matkan varrella ja ottaa siellä koriin kiinni esimerkiks. eikös se sillonki polta sulakkeen?

          Nää sähköhommat ei tosiaanka oo mun alaa.

          Siis sattumaahan tuo varmaanki on, mut kumma juttu, ku tiistai-iltana klo 24.00 lopetin ajamisen ja kaikki pelas okei, ja keskiviikkoaamuna klo 8.00 auton huolto, jonka jälkeen puskee oikosulkua.

          Comment

          • Ma21
            Newbiemmer
            • Jun 2005
            • 6

            #6
            No itellä oli hieman samantapainen vika. Toki oli e30, but anyway meni kans muutama sulake. Vika löytyi kuitenkin lopulta taka rekisterikilven valoista jotka teki ton oikosulun. Multa meni ainakin just mittariston valot ja oikea takalyhty... Koitas tsekata tommosta.

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Ihan pelkän takavalon perusteella katso takakontin luukun vasemmassa reunassa oleva johtonippu.Suojamuovi halki ja piuhat näkyviin,aika yleinen kohta missä piuhat menee oikoseen.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • kukkuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 42

                #8
                Originally posted by Ma21
                No itellä oli hieman samantapainen vika. Toki oli e30, but anyway meni kans muutama sulake. Vika löytyi kuitenkin lopulta taka rekisterikilven valoista jotka teki ton oikosulun. Multa meni ainakin just mittariston valot ja oikea takalyhty... Koitas tsekata tommosta.
                joo, voiski noi rekkarin johot katella ekaks. sit vois tsekkailla tota johtonippuakin. Jos sielt vaik löytys ratkasu.
                Kiitos neuvoista =)

                Comment

                • kukkuu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 42

                  #9
                  Originally posted by Ma21
                  No itellä oli hieman samantapainen vika. Toki oli e30, but anyway meni kans muutama sulake. Vika löytyi kuitenkin lopulta taka rekisterikilven valoista jotka teki ton oikosulun. Multa meni ainakin just mittariston valot ja oikea takalyhty... Koitas tsekata tommosta.

                  niin, no sähkökytkennäthä noissa on lähes samat. siis samat sulakkeet hoitaa samoja osia jne.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9126
                    • Oulu

                    #10
                    Mittaa yleismittarilla sulakkeen kautta ohjattavien valojen kannoilta vastus (polttimo ja sulake irrotettuna). Mikäli vastus on jotain muuta kuin ääretön(-), välillä on oikosulku (piuhat keskenään tai jännite runkoon). Kun löydät oikosulun aiheuttavan kuorman, johdotusta seuraamalla etsit vikapaikan.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • rampale
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 249

                      #11
                      Löytyikö tähän ongelmaan ratkaisua?
                      Minulla on vähän samanlainen pulma, joten siksi tuo kiinnostaa.

                      Tuossa ketjussa lisätietoa minun ongelmastani:

                      Taitaa olla minullakin kyse oikosulusta.

                      Comment

                      • Mauritius
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 327
                        • KRS

                        #12
                        Mulla teki just ton saman tempun kans, vein auton huoltoon (takapyörien laakeri vaihto) ja sen jälkeen rupes polttamaan juuri tuota samaa sulaketta nr.37 10A.

                        Ei ole vieläkään löytynyt mitään miksi toi sulake palaa, olen tarkistanut rek.kilven valot ja sen takakontin johtonipun ja myös takavalot.

                        Kysyin kyllä siltä huoltoäijältä jos oli hitsannut laakerivaihdon yhteydessä ja sanoi että oli hitsannut mutta oli kyllä ottanut akkukaapelit irti ensin, itse kyllä epäilen että toi akun kaapeleiden irroittaminen oli unohtunut.

                        Pitää vain yhä etsiskellä sitä vikaa.

                        Comment

                        • rampale
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 249

                          #13
                          Siinä sulakeboksin kannessa näyttäisi olevan varasulakkeita. Voikos näitä ihan turvallisin mielin vaihtaa vanhojen sulakkeiden tilalle? Tietenkin niin, että korvaa sulakkeen samanlaisella.
                          Entä näyttääkö palanut sulake fyysisesti erilaiselta, vai mistä sen sitten tietää, että sulake on palanut?

                          Comment

                          • Harrison
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 1529
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by rampale
                            Siinä sulakeboksin kannessa näyttäisi olevan varasulakkeita. Voikos näitä ihan turvallisin mielin vaihtaa vanhojen sulakkeiden tilalle? Tietenkin niin, että korvaa sulakkeen samanlaisella.
                            Entä näyttääkö palanut sulake fyysisesti erilaiselta, vai mistä sen sitten tietää, että sulake on palanut?
                            Jos ne on vaan ehjiä, niin kyllähän ne voi huoletta laittaa kiinni.
                            Rikkinäisen sulakkeen erotat, kun katot sulakkeen sisään. Onko lanka poikki sulakkeen napojen väliltä. Jos on niin sehän on särki, ei voi ehjätä! Voihan se olla vähäsen mustakin, jos tarkasti katselee..
                            Ja yleismittarilla voi vielä asian varmista(mittaamalla johtavuuden)
                            Last edited by Harrison; 03-10-2008, 11:06.
                            Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                            Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                            Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                            Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                            Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                            EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                            Comment

                            • rampale
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 249

                              #15
                              Noniin, eli oma ongelma korjaantui ihan vain tuolla sulakkeen vaihdolla. Kiitokset avusta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎