Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lämmöistä jälleen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    E36 lämmöistä jälleen...

    Eli keskiviikkona alko nostaa lämpöjä. No vaihdettiin se kuuluisa vesipumppu ja termari ja ilmattiin huolella tai ainakin yritettiin...

    No muutaman päivän pelas ihan nätisti mut tänä iltana taas nous lämmöt...?
    Eli mistäs nyt alkaa vikaa etsimään?

    Sen verran on jo katottu et tyhjäkäynnillä kun ottaa viskosta kiinni ni se pysähtyy ja kun irrottaa otteen ni lähtee jälleen pyörii koneen mukana... eli visko ilmeisesti kunnossa vai??

    Ja autohan on 320i vm. -94
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
  • ahiltune
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 747
    • Åbo

    #2
    Onhan siellä vettä varmasti tarpeeksi?
    Aja vielä varalta lämpimällä koneella auto pieneen ylämäkeen ja avaa ilmausruuvia kun koneessa on lämpöjä, tuhisee vähäkin ilma pois.
    No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3832
      • Nokia

      #3
      Originally posted by siksta
      eli visko ilmeisesti kunnossa vai??
      Visko ei vaikuta lämpöihin muuten kuin auton ollessa paikallaan (tai varmaan myös ruuhkassa matelussa). Itse ajelin viikon ilman flektiä, eikä lämmöt nousseet yhtään.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        veden määrä oli kylmällä koneella ainakin kohdallaan eli siinä viivan kohdalla mikä on paisuntasäiliössä ja vieressä lukee cold.. eli kylmä...

        voisko tossa viskolla olla kuitenkin vikaa vaikka sen voi kädellä pysäyttääkin, kun hiljasessa vauhdissa se niitä lämpöjä nostaa... eli jos jotain 30km/h tunnissa ajelee ni nousee??
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by siksta
          veden määrä oli kylmällä koneella ainakin kohdallaan eli siinä viivan kohdalla mikä on paisuntasäiliössä ja vieressä lukee cold.. eli kylmä...

          voisko tossa viskolla olla kuitenkin vikaa vaikka sen voi kädellä pysäyttääkin, kun hiljasessa vauhdissa se niitä lämpöjä nostaa... eli jos jotain 30km/h tunnissa ajelee ni nousee??
          Veden määrä voi olla kohdallaan, mutta varmista nyt ettei jäähdytysjärjestelmään ole jäänyt ilmaa, kuten joku jo sanoikin. Ja sen viskon kuuluukin pysähtyä kädellä ellei moottori ole kuuma. Eli visko "ottaa kiinni" silloin kun kone on kuumana, ja silloin sinne ei ehkä paljaita sormia kannata tunkea.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • siksta
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 675
            • Orimattila

            #6
            Siis se visko pysähtyy kädellä vaikka kone on saavuttanut jo normaalin käyntilämpötilan eli mittari puolenvälin tuntumassa...

            Nyt just en pääse katsomaan oisko siellä ilmaa, mutta epäilen että ei ole, kun pari päivää kuitenkin jo pelasi ja tarvittaessa puhaltaa kuumaa ilmaa sisällekin...
            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3832
              • Nokia

              #7
              Originally posted by siksta
              Siis se visko pysähtyy kädellä vaikka kone on saavuttanut jo normaalin käyntilämpötilan eli mittari puolenvälin tuntumassa...
              Sitten se on elämänsä ehtoopuolella.
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 53*BMW

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎