Nopeussignaalia tutkin joskus kun tein nopeuden mukaan ikkunoita säätävän automatiikan avoon. Muistaakseni kyseessä oli nopeuden mukaan muuttuvataajuuksinen kanttiaalto. Tämä siis mittariston ja OBC:n välistä, onhan siellä varmaan muitakin nopeussignaaleita.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Perältä tulee 0-12v kanttiaaltoa (9 pulssia per kierros) ja sitä jaetaan mittariston kautto OBC:lle, vakkarille yms. Uudemmissa myös ABS:ltä saa nopeustiedon, missä on tiheämpi pulssitus.
TPS signaali on perus 3 nastainen potikka, jolle syötetään 5v. Toisella nastalle maa, eli siis kolmannesta tulee 0-5v jännite TPS:n asennon mukaan. Toki se ei ole aivan 0-5v koska tps ei ikinää känny ääripäihin asti, mutta kummiskin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mietinnässä on tuohon automaattiin systeemi, joka tarpeen vaatiessa heittäisi laatikkoon sport-moodin itsekseen päälle. Toisin sanoen, jos tallaa poljinta jonkun rajan yli, niin vaihtaisi sportille, kaupunkinopeuksissa. Muuten pysyisi economy-kruisailumoodissa.
Mietinnässä on tuohon automaattiin systeemi, joka tarpeen vaatiessa heittäisi laatikkoon sport-moodin itsekseen päälle. Toisin sanoen, jos tallaa poljinta jonkun rajan yli, niin vaihtaisi sportille, kaupunkinopeuksissa. Muuten pysyisi economy-kruisailumoodissa.
Liekö mitään järkeä, mutta, just because I can.
Itselläni on työpöydällä proto systeemistä, joka lukitsee turbiinin maantieajossa nykyistä pienemmillä nopeuksilla. Ei mitään kauhean fiksua, luen nopeuden sieltä OBC:n linjalta, ja menen EGS:n ja laatikon väliin muokkaamaan ohjauksia siten, että turbiini on lukossa vähän aiemmin/pitempään kuin normaalisti. Ajattelin, etten tarvitse lukea kaasuläppää jos annan EGS:n tulkita milloin turbiinin lukitus pitää vapauttaa / vaihtaa pienemmälle.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment