Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Vanne- rengasfit -topic III

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by Timppeliini View Post
    Varmaan täysi mahdottomuus saada sopimaan taakse 17x10 et 35? Tarkoitus kaaria mankeloida mutta tuleeko sitten jo ns. Sirppikaaret? tai sitten pitäisi varmaan vetää jo överi camper ja sitä en haluaisi.. Alustaksi tulossa bc racing extreme drop

    Hienosti mahtuu. Eteen 215/40 ja taakse 245/35 ja kaarille kevyesti mankelia.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Timppeliini
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 221
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Hienosti mahtuu. Eteen 215/40 ja taakse 245/35 ja kaarille kevyesti mankelia.
      Joo turhaa panikointia oli vanteita hakiessa että miten ne menee mutta todella hienosti istuu ja kuhan saa vielä uudet renkaat juurikin tuolla 245/35 koolla vähän joutui mankeloimaan pokkausta mutta ei paljoa! Hyvä tuli!
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


      Kesä: E36 cabrio m-sport
      Talvi: E36 touring
      Käyttis: E39 touring

      Comment

      • juha77
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 749
        • Vaasa

        #33
        Olis vanteet jotka eteen 8x17 et40 ja taakse 9x17 et45. Suunnittelin eteen 215/45 ja taakse 235/40. Mutta menisköhän 245/40 myöskin taakse. Kyseessä touring jossta takaa kaarien pokkaukset mankeloitu.
        e90 330ia
        E36 328i touring
        Ex:
        e46 330i touring facelift
        e46 318ci facelift
        e36 320i cab M-Sport
        e36 325i coupe
        e30 318i

        Comment

        • janne[l
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 861
          • Ylöjärvi

          #34
          onkos näissä 36:ssa normaalia että takaa ei saa aurausta spekseihin ? käytin kulmien säädössä ja olivat vetäneet säädöt tappiin eli se kynkän etupään kiinnitys koriin. silti jäi auraamaan.
          1.9mm-3.1mm ohjearvo ja ne näi 4.7 ja 4.5 . Vai onko tollasella ~1.5mm ylityksellä maximista mitään käytännön väliä ?
          e46 330i cabriolet
          e91 320d
          e36 328 törpö

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16264
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by janne[l View Post
            onkos näissä 36:ssa normaalia että takaa ei saa aurausta spekseihin ? käytin kulmien säädössä ja olivat vetäneet säädöt tappiin eli se kynkän etupään kiinnitys koriin. silti jäi auraamaan.
            1.9mm-3.1mm ohjearvo ja ne näi 4.7 ja 4.5 . Vai onko tollasella ~1.5mm ylityksellä maximista mitään käytännön väliä ?
            Ei ole normaalia.

            Eli yhteensä 9,2 mm aurausta Huomaako ajossa mitään ?

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              #36
              Originally posted by jr66 View Post
              Ei ole normaalia.

              Eli yhteensä 9,2 mm aurausta Huomaako ajossa mitään ?
              en oo päässy ajamaan vielä kun siirtokilvillä pätkän kulmien säätöön mutta ei siinä ainakaan mitään ihmeellistä tuntunu. mullahan on tossa typ210 perä ja säädettävät alatukivarret mutta ei niidenkään siihen auraukseen pitäis noin vaikuttaa että säätö ei riitä.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2496

                #37
                Jos takapää on laskettu kovin alas, niin silloin säätö ei meinaa riittää. Kiinnikettä pystyi muokkaamaan hieman (jotenkin, jostain kohtaa) jolla säätövaraa sai lisää. Pitääkin tutkia asiaa lisää, kunhan tästä auton luo pääsee. Mulla tulee puslaksi unipalli, jonka voi asentaa epäkeskeisesti kiinnikkeeseen nähden enkä siksi ole alkanut kiinnikettä suin päin muokkaamaan.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  #38
                  Tuohan ei kovin matala edes ole, kaarimitta takaa muistaakseni 355mm. Kävi mielessä toi kiinnikkeen muokkaus pirraamalla mutta täytyy tarkistaa mahtuuko se nivel kolossansa enään liikkumaan vai osuuko jo koriin.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16264
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by janne[l View Post
                    Tuohan ei kovin matala edes ole, kaarimitta takaa muistaakseni 355mm. Kävi mielessä toi kiinnikkeen muokkaus pirraamalla mutta täytyy tarkistaa mahtuuko se nivel kolossansa enään liikkumaan vai osuuko jo koriin.
                    Sehän on jopa korkea, edes joku 320 ei ole vielä mikään lintta, jotain outoa siellä takana on :think Olisko se mitta kuitenkin 315 ? Paljonko camber on ?

                    Comment

                    • 316bemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2010
                      • 209
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by janne[l View Post
                      en oo päässy ajamaan vielä kun siirtokilvillä pätkän kulmien säätöön mutta ei siinä ainakaan mitään ihmeellistä tuntunu. mullahan on tossa typ210 perä ja säädettävät alatukivarret mutta ei niidenkään siihen auraukseen pitäis noin vaikuttaa että säätö ei riitä.
                      Oiskoha väärinpäin voinu esim kelkassa olevat tukivarren puslat lipsahtaa paikalleen. Saattas selvittää homman:think

                      Comment

                      • Freak
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 2496

                        #41
                        Originally posted by janne[l View Post
                        Tuohan ei kovin matala edes ole, kaarimitta takaa muistaakseni 355mm. Kävi mielessä toi kiinnikkeen muokkaus pirraamalla mutta täytyy tarkistaa mahtuuko se nivel kolossansa enään liikkumaan vai osuuko jo koriin.
                        Juu. Matalalla tarkoitetaan tässä tapauksessa rata-auton matalaa. Ongelmahan on pahimmillaan silloin kun poikittäiset takatukivarret ovat vaakatasossa. Jos sulla tukivarret sojottaa selvästi alaviistoon, niin etukiinnikkeessä on sitten jotain vialla. Tai koko pitkittäistuki/lonkka/wat evö on mutkalla.
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          #42
                          täytyy kaarimitta vielä tarkistaa mutta toi 355 se muistaakseni oli. Taka camber -2,12 ja -2,06. (speksit -1,45-2,15) eli ne on ohjearvoissa. kaikki puslat on vaihdettu ja kyllä ne mielestäni kaikki sinne oikein meni. meinasko Bemi tuota puslaa numero 6 vai mitä ? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...el_suspension/
                          Last edited by janne[l; 22-04-2020, 18:03.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16264
                            • Asikkala

                            #43
                            Olikos mahdollista sekoittaa keskenään ne kynkän kiinnikkeet joista aurausta säädetään ? Eivät taida käydä paikalleen mitenkään väärin :think Tuo edellä mainittu kelkan tukivarren puslat väärinpäin ei käsittääkseni vaikuta asiaan mitenkään.

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              #44
                              350 oli kaarimitta ja noita kynkän kiinnikkeitä ei kyllä väärin tonne saa kun tarkistin senkin ja samalla katoin että olihan ne säädössä varmasti kääntänyt noi ääriasentoon ja olihan ne. Eli kyllä nyt on vähän ihme homma mikä sielä mättää kun ei aurauksia saa kuntoon.
                              EDIT:
                              Ei perkele! Tutkin netistä kuvia tosta kynkästä, ja totta tosiaan se kynkän säätölätkä ei ole väärällä puolella vaan se on ylösalaisin, niinkun kuvassa näkyy. Ihan uskomatonta että sen saa noin sinne ja vasta aurauksesta narahtaa. Noh tämäkin toivottavasti selvis, huomenna on uus säätöaika katotaan meneekö nyt kohilleen kun käännän noi ympäri. Nythän ne joutuu tekeen koko homman luultavasti uusiks koska koko kynkkä menee ihan eri asentoon. Kiitos kaikille jotka jakso auttaa ja jr66 ton hienosti arvaskin.
                              Last edited by janne[l; 20-05-2020, 12:39.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16264
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by janne[l View Post
                                350 oli kaarimitta ja noita kynkän kiinnikkeitä ei kyllä väärin tonne saa kun tarkistin senkin ja samalla katoin että olihan ne säädössä varmasti kääntänyt noi ääriasentoon ja olihan ne. Eli kyllä nyt on vähän ihme homma mikä sielä mättää kun ei aurauksia saa kuntoon.
                                EDIT:
                                Ei perkele! Tutkin netistä kuvia tosta kynkästä, ja totta tosiaan se kynkän säätölätkä ei ole väärällä puolella vaan se on ylösalaisin, niinkun kuvassa näkyy. Ihan uskomatonta että sen saa noin sinne ja vasta aurauksesta narahtaa. Noh tämäkin toivottavasti selvis, huomenna on uus säätöaika katotaan meneekö nyt kohilleen kun käännän noi ympäri. Nythän ne joutuu tekeen koko homman luultavasti uusiks koska koko kynkkä menee ihan eri asentoon. Kiitos kaikille jotka jakso auttaa ja jr66 ton hienosti arvaskin.
                                Ylösalaisin eli silloin myös väärällä puolella kun se muuttuu noin kääntyessään peilikuvaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎